Lana01 Skrevet 22. september 2024 #101 Del Skrevet 22. september 2024 (endret) Tartufo skrev (54 minutter siden): Enig i at hva jeg har opplevd er uinteressant i det store bildet. Men det er en av årsakene til at jeg er positiv til mer og bedre forskning på dette. Personer som ikke har opplevd alvorlige bivirkninger i sin nærhet, har nok lettere for å gå videre og være ferdig med alt som har med vaksinasjonen å gjøre. Og det forstår jeg. De fleste av oss er mest opptatt av seg og sitt. Det er ikke bare du som har kjent dette på «kroppen» ( i din omgangskrets) Jeg har kjent på dette selv, med å få skyhøyt BT , brystsmerter , og høy hvilepuls , over natten få dager etter positiv test. Er i 40 årene, ingen underliggende risiko normal BMI og aktiv. Utredningen finner ikke noe galt med hjertet, hva er det da? Microclots? Vargusnerven? har lest meg opp på forskning for å lære mer om skadeomfanget viruset kan forårsake. Og hva skjer om jeg blir smittet igjen? Det er ikke hyggelig med folk som skaper frykt ang vaksinen kun basert på egne erfaringer og potensielle bivirkninger. Jeg har lest meg mye opp på forskning , og følger flere på X, som kan mye. Forsker, kardiologer mm som er oppdatert på det nyeste og ja selvsagt er det ille med de som får alvorlige bivirkninger etter vaksine , men alt tyder på at dette er et et fåtall, men all forskning er bra Jeg tenker et lurt sted å begynne om man er opptatt av dette , er å lese seg opp på biomedisinske forskning . Det har blant annet avdekket at viruset kan være til stedet mange mnd etter smitte. Dette har man bla sett ved å studere hjernen til døde, som har hatt covid. Og ved å ta vevs prøver fra tarmen til personer som har være smittet En annen tinge er å lese studier der man har tatt høyde for vaksine status , det finnes mange å trekke egne konklusjoner , med tall, kun basert på vaksinert eller ikke , kommer ikke til å bli offentlig gjort, og sier også fint lite. Endret 22. september 2024 av Lana01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 22. september 2024 #102 Del Skrevet 22. september 2024 Tartufo skrev (19 timer siden): Ja, hjertemuskelbetennelse er oppført som bivirkning fra produsentene, så det er godt kjent. Jeg kjenner flere unge gutter som fikk hjertemuskelbetennelse av coronavaksinen, men ingen som har fått det av selve sykdommen. Det nye her var rapporten som bekreftet sammenheng med annen sykdom, og dermed gjør det lettere for de som er rammet av dette å få erstatning. Hittil har de fleste fått avslag. Det er også forholdsvis nytt at flere og flere fagfolk, som denne prosessoren, går ut med at forskningen som finnes på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er for dårlig. Dersom du mener at vi bør forske mer på potensielle bivirkninger av vaksiner, er det en helt legitim påstand. Problemet med dine innlegg er at du forsøker å bygge et narrativ der vaksinen fremstilles som farlig, mens viruset bagatelliseres. Du refererer til forskning som ikke eksisterer, hevder at "noen" holder tilbake informasjon, og baserer deg ofte på anekdoter i stedet for faktiske data. Du legger særlig vekt på myokarditt og fremstiller det som en utbredt og livstruende tilstand. Realiteten er at færre enn 0,0022 % får denne tilstanden, og de aller fleste kommer seg helt fint. Dette er ikke i samsvar med hvordan du beskriver risikoen. Når vi sammenligner skader fra selve virusinfeksjonen, er det en helt annen dimensjon. De som blir innlagt på sykehus med covid kan få alvorlige skader som akutt respirasjonssvikt, lungefibrose, langvarig kortpustethet, myokarditt, hjerteinfarkt, arytmier, hjerneslag, delirium, kognitiv svikt, akutt nyresvikt, langvarig nedsatt nyrefunksjon, leverskade, leversvikt, dyp venetrombose, lungeemboli, mikrotromboser, myalgi og langvarig tretthet, for å nevne noen. Hele 80 % av de innlagte får en eller flere alvorlige skader. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 22. september 2024 Forfatter #103 Del Skrevet 22. september 2024 Lana01 skrev (28 minutter siden): Det er ikke bare du som har kjent dette på «kroppen» ( i din omgangskrets) Jeg har kjent på dette selv, med å få skyhøyt BT , brystsmerter , og høy hvilepuls , over natten få dager etter positiv test. Er i 40 årene, ingen underliggende risiko normal BMI og aktiv. Utredningen finner ikke noe galt med hjertet, hva er det da? Microclots? Vargusnerven? har lest meg opp på forskning for å lære mer om skadeomfanget viruset kan forårsake. Og hva skjer om jeg blir smittet igjen? Det er ikke hyggelig med folk som skaper frykt ang vaksinen kun basert på egne erfaringer og potensielle bivirkninger. Jeg har lest meg mye opp på forskning , og følger flere på X, som kan mye. Forsker, kardiologer mm som er oppdatert på det nyeste og ja selvsagt er det ille med de som får alvorlige bivirkninger etter vaksine , men alt tyder på at dette er et et fåtall, men all forskning er bra Jeg tenker et lurt sted å begynne om man er opptatt av dette , er å lese seg opp på biomedisinske forskning . Det har blant annet avdekket at viruset kan være til stedet mange mnd etter smitte. Dette har man bla sett ved å studere hjernen til døde, som har hatt covid. Og ved å ta vevs prøver fra tarmen til personer som har være smittet En annen tinge er å lese studier der man har tatt høyde for vaksine status , det finnes mange å trekke egne konklusjoner , med tall, kun basert på vaksinert eller ikke , kommer ikke til å bli offentlig gjort, og sier også fint lite. Å være enig med fagfolk som ønsker mer og bedre forskning om bivirkninger, er ikke å skape vaksinefrykt, men trygghet. De fleste vaksiner er trygge og har flere fordeler enn ulemper nettopp pga dette. Jeg trekker IKKE konklusjoner kun på bakgrunn av vaksinestatus, og ville ikke gjort det selv om tallene ble offentliggjort. Les hva jeg skriver før du konkluderer. Ellers ønsker jeg deg god bedring med dine plager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 22. september 2024 #104 Del Skrevet 22. september 2024 Tartufo skrev (På 19.9.2024 den 22.08): Selv om det var lenge siden siste vaksinedose fikk du faktisk alvorlig sykdom av corona som vaksinert. Du fikk også en bivirkning av vaksinen, som kunne blitt alvorlig. De fleste uvaksinerte unge friske får ikke alvorlig sykdom av/etter corona. Og de får selvsagt heller ikke bivirkninger av vaksinen. Det bør være en vesentlig større nytte enn risiko av å ta en vaksine. Ingen vet om du hadde blitt mer eller mindre syk uten vaksine, men jeg ønsker deg uansett god bedring. Koronavaksinen er på en måte ferskvare. Samme som med influensavaksinen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 22. september 2024 #105 Del Skrevet 22. september 2024 Tartufo skrev (4 minutter siden): Å være enig med fagfolk som ønsker mer og bedre forskning om bivirkninger, er ikke å skape vaksinefrykt, men trygghet. De fleste vaksiner er trygge og har flere fordeler enn ulemper nettopp pga dette. Jeg trekker IKKE konklusjoner kun på bakgrunn av vaksinestatus, og ville ikke gjort det selv om tallene ble offentliggjort. Les hva jeg skriver før du konkluderer. Ellers ønsker jeg deg god bedring med dine plager. Tusen takk. @Gregarious beskriver det bra , det jeg mener med å spre frykt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 22. september 2024 Forfatter #106 Del Skrevet 22. september 2024 Lana01 skrev (15 minutter siden): Tusen takk. @Gregarious beskriver det bra , det jeg mener med å spre frykt Ny og bedre forskning på bivirkninger gjør vaksiner og andre legemidler tryggere. Å utelukke bivirkninger lett, sprer mer frykt. Det er ingen hemmelighet at mange som lurte på om de kunne ha bivirkninger av koronavaksinen lett ble avvist og i noen tilfeller latterliggjort. DET sprer frykt og usikkerhet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 22. september 2024 #107 Del Skrevet 22. september 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner, helseskadelig innhold og svar til dette. Tråden stenges etter gjentatte ryddinger på kort tid. Elaine Marley, mod. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg