omnitron Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september Brunello skrev (16 timer siden): Det er helt feil. Det fremkommer klart i svar her inne at svært mange kvinner er veldig mye mer opptatt av å beholde egne penger enn det mange menn er. Ja? Og da er menn mest økonomisk rause da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september (endret) omnitron skrev (32 minutter siden): Ja? Og da er menn mest økonomisk rause da. Det varierer selvsagt. Pussig nok virker det som om menn med god inntekt er rausere enn kvinner med god inntekt mens kvinner med moderat inntekt er rausere enn menn med moderat inntekt. Endret 20. september av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet 20. september #23 Del Skrevet 20. september Brunello skrev (17 timer siden): Det er helt feil. Det fremkommer klart i svar her inne at svært mange kvinner er veldig mye mer opptatt av å beholde egne penger enn det mange menn er. Leser man her inne er det totalt feil det du skriver. Det er så mange kvinner som skriver her som er i forhold med menn som tjener betydelig mer enn dem, men hvor økonomien skal deles på krona likt. Samtidig som hun også gjør mesteparten av husarbeidet, fordi da er det ikke så nøye for mannen med pinlig nøyaktig 50/50 deling. I tillegg skriver ganske mange kvinner her inne at de faktisk tjener mest og DELER med sin partner. Så samlet sett viser dette at kvinner er rausere enn menn, fordi de både deler pengene sine og tar seg av hus og hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 20. september #24 Del Skrevet 20. september Jeg tror menn er mer rause der, økonomisk altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 20. september #25 Del Skrevet 20. september (endret) Tufsla&Vifsla skrev (7 minutter siden): Leser man her inne er det totalt feil det du skriver. Det er så mange kvinner som skriver her som er i forhold med menn som tjener betydelig mer enn dem, men hvor økonomien skal deles på krona likt. Samtidig som hun også gjør mesteparten av husarbeidet, fordi da er det ikke så nøye for mannen med pinlig nøyaktig 50/50 deling. I tillegg skriver ganske mange kvinner her inne at de faktisk tjener mest og DELER med sin partner. Så samlet sett viser dette at kvinner er rausere enn menn, fordi de både deler pengene sine og tar seg av hus og hjem. Mitt inntrykk er som jeg har skrevet ikke det samme som ditt. De fleste menn jeg kjenner tjener mer enn kona og er rause. Hva som skrives på kvinneguiden må tolkes. For det første er det som oftest de med negative erfaringer som skriver om det. For det andre blir bildet totalt feil siden majoriteten av de som skriver er kvinner som klager. Endret 20. september av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #26 Del Skrevet 20. september Kvinner - de betaler alltid på 1. date..... Anonymkode: b81ec...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 20. september #27 Del Skrevet 20. september (endret) Forskning har vist at jo mindre en har jo mer gir en. Så da blir det kvinner som er mest rause. Se bare på godt bemidla menn. De vil ikke gifte seg, for da må de dele. Når de gifter seg vil de ha ektepakt. Og samboende menn tar seg av økonomien for å være så greie, liksom, tar seg av huslånet mens dama tar seg av mat, gaver og interiør. Det er for en grunn. Og får de barn må dama ned i stilling uten å kompensere henne for det. Endret 20. september av Sveits Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #28 Del Skrevet 20. september Jeg vokste egentlig opp i et arbeiderstrøk. Det var det mye raushet, både økonomisk, praktisk og emosjonelt. Så flyttet mamma til en rik fyr i en større by, med oss på slep. I det strøket bodde det veldig rike folk. Ikke milliardærer, men flere titalls millioner på de fleste. Nå er vel det det samme som over 100 mill. Der var det lite raushet. Det var sinnsyke regler hjemme hos alle jeg var på besøk til. Alle barn som fikk mat i ene huset måtte hjelpe til med noe etterpå, f.eks rake i hagen. I et annet hus fikk man bruke maks 2 tørk om man var på do. I et tredje fikk man ikke lade telefonen med deres strøm. Fullt av slike regler for å ikke sløse bort 100 år med formue. Ingen av barna fikk dyre gaver, ingen fikk skyss noen plass. Om det flyttet noen nyrike dit var det mekka for oss barna, de var ekstremt rause sammenlignet med alle andre. Så mitt inntrykk er at gammel formue = gnien, ny formue eller ingen formue = raus. Kjønn spilte ingen rolle. Anonymkode: e8908...cb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #29 Del Skrevet 20. september Brunello skrev (18 timer siden): Det er helt feil. Det fremkommer klart i svar her inne at svært mange kvinner er veldig mye mer opptatt av å beholde egne penger enn det mange menn er. Men er det grådig? Mitt inntrykk er at kvinner er opptatt av kontroll over egne penger fordi de planlegger for fremtid til seg og barna. Altså er det en uselvisk tanke bak denne "grådigheten". Mens når menn er opptatt av å beholde egne penger, er det fordi de skal ha råd til dyr sportsbil og fotballtur. Anonymkode: df084...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #30 Del Skrevet 20. september Jeg har brukt ekstremt mye mer penger på kvinnene i mitt liv enn de har brukt på meg. Det er helt sikkert. Men, det var selvsagt verdt hver eneste krone, og jeg ville aldri ha gjort det anderledes. Anonymkode: 24faf...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september Jeg opplever at det kommer an på menneskene, og ikke kjønn. Jeg opplever både mannen min og jeg som veldig rause, både mot oss selv og andre. Jeg opplever også generelt at de rundt oss er rause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 20. september #32 Del Skrevet 20. september Dette har ikke noe med kjønn å gjøre, det har med personlighet å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #33 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Av det jeg har sett er kvinner med god økonomi veldig grådige mens kvinner med lav/ norm økonomi er mer fleksible. Hos menn er det veldig variabelt men oftere mindre grådige. Jeg takler ikke grådige folk uansett Anonymkode: ce8bd...8a3 Tenker at "grådig" også må defineres. Å være grådig. Og hvem bestemmer hva som er raust og ikke? Du vet vel ikke alltid hva folk har å rutte med? * For å snu på det: Kanskje de med mye penger har blitt sånn *fordi* de ikke har vært "rause" med penger? De har vært økonomisk bevisst, eller kanskje - om du ser på dette sånn - grådige. Og kanskje de som ikke sitter så godt i det er dårlig økonomisk stilt *fordi* de har vært lite økonomisk bevisst? For lite grådig? Så du virker altså ekstremt grådig selv, på å dømme andre etter hvorvidt du synes de er økonomisk bevisste / grådige / rause eller ei. Når ingen har innsikt i andres økonomi. Kanskje du skriver dette på bakgrunn av et DU er grådig, og mener noen burde unne DEG mer enn du får. Det lyser hvertfall fordommer og misunnelse bak et skalkeskjul av hva som er moralsk og ikke. Anonymkode: 52089...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #34 Del Skrevet 20. september Sveits skrev (5 timer siden): Forskning har vist at jo mindre en har jo mer gir en. Så da blir det kvinner som er mest rause. Se bare på godt bemidla menn. De vil ikke gifte seg, for da må de dele. Når de gifter seg vil de ha ektepakt. Og samboende menn tar seg av økonomien for å være så greie, liksom, tar seg av huslånet mens dama tar seg av mat, gaver og interiør. Det er for en grunn. Og får de barn må dama ned i stilling uten å kompensere henne for det. Man har jo også mindre *fordi* man gir mer. (Hva kom først, høna eller egget) Anonymkode: 52089...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #35 Del Skrevet 20. september Da jeg var litt på kjøret som tenåring opplevde jeg menn som stort sett rausere. Klart noen av dem hadde baktanker, men jeg husker en togtur da jeg satt og pratet med en eldre mann. Jeg sovna og da jeg våkna hadde hadde han gått av toget. En annen dame som satt i nærheten overrekte med en liten sum med penger som han ønsket å gi meg. Av en eller annen grunn tror jeg aldri en kvinne ville gjort det samme. Raushet er en generell egenskap med gruppa menn, er min livserfaring. Anonymkode: ffb87...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #36 Del Skrevet 20. september Tipper menn (er mann selv), men det varierer nok mye. Jeg er utrolig gjerrig på egne vegne, men kan finne på å betale for flere enn meg selv på tur i slalombakken f.eks. fordi jeg synes det er hyggelig å ha med noen på tur. Er nok generelt en som gir mye mer enn jeg tar på flere områder. Kan godt gjøre tjenester uten å forvente noe som helst tilbake også. Anonymkode: e85b3...38a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå