Gå til innhold

Hvem er mest økonomisk raus av menn og kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av det jeg har sett er kvinner med god økonomi veldig grådige mens kvinner med lav/ norm økonomi er mer fleksible. 

 

Hos menn er det veldig variabelt men oftere mindre grådige.

 

Jeg takler ikke grådige folk uansett

Anonymkode: ce8bd...8a3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av det jeg har sett er kvinner med god økonomi veldig grådige mens kvinner med lav/ norm økonomi er mer fleksible. 

 

Hos menn er det veldig variabelt men oftere mindre grådige.

 

Jeg takler ikke grådige folk uansett

Anonymkode: ce8bd...8a3

Dette stemmer nok ikke i det hele tatt, det er en salig blanding av dette mellom kjønnene. Det er vel sannheten. Kjenner menn som er kjipe og gniene, og kvinner som er det. Har aldri sett noe klart mønster her uansett. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er mest sløsete av kvinner og menn da...?

Anonymkode: e4b6d...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omnitron skrev (12 minutter siden):

menn. 100%

Det er helt feil. Det fremkommer klart i svar her inne at svært mange kvinner er veldig mye mer opptatt av å beholde egne penger enn det mange menn er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er komplisert.

Jeg tror menn i snitt er mer rause på å spandere på restaurant, kjøpe dyre gaver etc fordi kulturen er litt sånn.

Noen menn tilter fullstendig ved brudd. En jeg vet om hadde elskerinne og brukte er år bak konas rygg på å rigge opplegget så han kom godt ut av skilsmissen. Bygde opp verdier i firmaet. Der er nesten sykt. En tror jeg nærmest skreik og kranglet seg til å beholde hytte og mye mer enn sin halvpart. Hun orker ikke kampen og gav seg bare for å bli kvitt ham.

Jeg tror kvinner kan bli grådige ved brudd også, men på en annen måte.

Kanskje noen kvinner heller kan skrive om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bært spanderbuksene i mine 2 forhold. Og jeg var aldri rik. 

Hilsen dame 48.

Singel nå. 

Anonymkode: a4e4e...e04

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (5 minutter siden):

Det er helt feil. Det fremkommer klart i svar her inne at svært mange kvinner er veldig mye mer opptatt av å beholde egne penger enn det mange menn er.

Du baserer svaret ditt utelukkende på tråder på Kvinneguiden altså? 

Anonymkode: d56e3...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvem er mest sløsete av kvinner og menn da...?

Anonymkode: e4b6d...8d0

Her er det minst en like salig blanding :) Forskjellen er kanskje bare hva man sløser pengene på. Menn på sine ting som stort sett er dingser og dippedutter, kvinner på klær, sminke og stesj :)  Så har man de kvinner og menn som bruker hodet sitt og kjøper det man trenger, og når disse finner hverandre ? Da får man et solid forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (8 minutter siden):

Det er komplisert.

Jeg tror menn i snitt er mer rause på å spandere på restaurant, kjøpe dyre gaver etc fordi kulturen er litt sånn.

Noen menn tilter fullstendig ved brudd. En jeg vet om hadde elskerinne og brukte er år bak konas rygg på å rigge opplegget så han kom godt ut av skilsmissen. Bygde opp verdier i firmaet. Der er nesten sykt. En tror jeg nærmest skreik og kranglet seg til å beholde hytte og mye mer enn sin halvpart. Hun orker ikke kampen og gav seg bare for å bli kvitt ham.

Jeg tror kvinner kan bli grådige ved brudd også, men på en annen måte.

Kanskje noen kvinner heller kan skrive om det.

Ved brudd trer helt andre mekanismer inn som følelser, hat og sinne ! Og da kan alt skje om man lar det løpe av sted om det er kvinner eller menn. De som da er fornuftige er de som har slike følelser men klarer å kontrollere de slik at man unngår full konflikt i den tiden noe slikt står på, og rimelig grei rettferdig fordeling selv om "følelsene" sier drit i partner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (11 minutter siden):

Det er komplisert.

Jeg tror menn i snitt er mer rause på å spandere på restaurant, kjøpe dyre gaver etc fordi kulturen er litt sånn.

Noen menn tilter fullstendig ved brudd. En jeg vet om hadde elskerinne og brukte er år bak konas rygg på å rigge opplegget så han kom godt ut av skilsmissen. Bygde opp verdier i firmaet. Der er nesten sykt. En tror jeg nærmest skreik og kranglet seg til å beholde hytte og mye mer enn sin halvpart. Hun orker ikke kampen og gav seg bare for å bli kvitt ham.

Jeg tror kvinner kan bli grådige ved brudd også, men på en annen måte.

Kanskje noen kvinner heller kan skrive om det.

Jeg ikke opplevd at menn er så opptatt av å gi gaver. Men jeg har opplevd at når de gir noe, tjeneste osv, så blir det en stor flott sak de aldri slutter å snakke om. Har sluttet å si ja til noe hjelp. Vil heller betale enn å bli ydmyket i hver en sosial sammenkomst. 

Anonymkode: 2d217...938

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold er det selvsagt menn. Mellom venner vet jeg ikke.

Anonymkode: 48a38...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et man raus dersom man forventer/håper på noe tilbake for det? Menn isåfall. 

Et man raus dersom man ikke er så nøye med å telle kroner ovenfor sine nærmeste? Kvinner isåfall. 

Det er mitt syn, litt sleivete, for egentlig tror jeg slikt går mer på person enn kjønn. Jeg kjenner gnitne folk av begge kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke det er så stor forskjell mellom kjønnene her. 

Anonymkode: d56e3...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil si at her kommer det veldig an på anledningen. Snakker vi hvem som er raskest til å ta frem kortet for å betale et par drinker på byen, er nok menn mer på. Samme gjelder muligens å ta lunsj-regningen. Når det gjelder innkjøp av klær til barna, er det nok jeg som er den mest grådige - det vil si - innsparende. Etter mitt syn tenker jeg at body nummer 18 ikke trenger å kjøpes bare fordi den hadde et så fint motiv på seg, for å ta et teit eksempel.

Snakker vi hvem som er mest fornuftige (grådige?) når det kommer til de større økonomiske valgene, er jeg mer usikker, og heller nok mot at kvinner mer konservative og forsiktige, og dermed ender ofte ender som "vinner" økonomisk sett når man snakker om f.eks. boligkjøp.

Kort oppsummert, tror mulig kvinner sløser noe mer i hverdagen, mens menn er mer villige til å ta risiko som igjen kan medføre større tap og uheldig økonomi enn hva kvinner er. Om man vil kalle det grådig eller ei synes jeg blir sematikk og jeg forstår egentlig ikke helt hva det spørres om her (?).

Grådig = vil ha mer og mer?
Grådig = er påpasselig med pengene sine?
Grådig = sløser ikke?

Anonymkode: d8f6a...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de som er fattige er mest rause, fordi de vet hvordan det er. 

 

Anonymkode: edda3...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...