Gå til innhold

Å låne bort mannen sin for å gi ufrivillige barnløse barn

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Barnet(a) blir jo ikke barnet til denne mannen i lovens forstand. Han gir jo bare ut sæden sin til barnløse par og lesbiske. Det blir arv etter den/de foreldrene. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det sier jo ikke TS noe om.. Hun sier bare han ønsker seg mange barn, men ikke noe om hvem rolle han skal ha i barnets liv. 🤷‍♀️

Anonymkode: 4b898...b01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sier jo ikke TS noe om.. Hun sier bare han ønsker seg mange barn, men ikke noe om hvem rolle han skal ha i barnets liv. 🤷‍♀️

“Hvem rolle”??? Det heter HVILKEN rolle. Lær deg norsk!

Anonymkode: 71284...b82

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er det greit for deg at han har samleie med andre kvinner? Samleie med nakenhet, klining, tenning og nytelse?

Anonymkode: f5c7e...daf

Hoho, man trenger da ikke være intim for å få barn. Sæd kan  overføres på andre måter. Det er flere som har ordnet det på en klinisk måte, hvis det gir mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig, VELDIG komplisert og å gjøre dette uoffesiellt….  
Så er det jo også, ikke minst barnet/barna oppi dette her også!! 
Synes det virker uetisk, å gjøre dette, helt uoffesiellt, og av fri vilje!!

Tenk om barnet får ett grusomt liv! Også finner barnet ut at far bare ‘’lånte seg ut’’, til mor, for far ønsket seg mange barn😱😱

Eller at mor ‘’lånte noens mann’’ for å bli mor😱😳

Blir mer og mer hårreisende jo mer jeg tenker på det!!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

“Hvem rolle”??? Det heter HVILKEN rolle. Lær deg norsk!

Anonymkode: 71284...b82

Takk, for rettelsen❤️

Det skal aldri skje igjen🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei måte å sikre dine barn mindre arv og oppmerksomhet fra sin far. 

For ikke å snakke om at det stort sett er bunnslammet av potensielle mødre som ville gått inn på en slik ordning med den motivasjonen du beskriver. Blir kos å ha Chrixander og Fhabhian-Nathanhiel på samvær. Win-win.

Anonymkode: 78901...38c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper i grunn at dette er 100% tull og fjas. 

For det er absolutt ikke noe smart, lur løsning, gjennomtenkt eller enkelt. Skal man virkelig hjelpe noen bare fordi man vil hjelpe så blir man spermdonor. Det er ikke noe stor prosess. DET er en større prosess at han fysisk skal gjøre noen gravid og det juridiske og praktiske både nå og for fremtiden rundt en slik ordning. 

Anonymkode: 0c53a...dbc

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

For alle spermdonorer må ha sex med dama mener du? Dette er vel det minste av problemen.

Men det er jo riski å skulle få barn med en fremed! Dere må snake veldig nøye om forventninger med både deg mannen og dama... Skal mannen din være en aktiv deltaker i barnets liv, hvor mye samvær ønsler han og hvor mye ønsker mor. Hva skjer om barnet blir funksjonshemet, er han forveret på og forsørge barnet?

Nei, det var et genuint spørsmål. 

Kan ikke forstå hva han får ut av å spre spermen sin for alle vinder bare på gøy om det ikke ligger noen motiv bak.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan ikke forstå hva han får ut av å spre spermen sin for alle vinder bare på gøy om det ikke ligger noen motiv bak.

- han får genetiske avkom, som igjen ikke vil vite at de har halvsøsken rundtom. Litt dumt om 2 stk møtes fra ulike byer og oppdager senere at de deler gener. 

- han får potensielt et stort juridisk og økonomisk bindende ansvar for disse avkommene - da en privat "avtale" med disse potensielle damene han vil "hjelpe" om å ikke bli oppgitt som far ikke vil være juridisk bindene i retten. 

- han fratar de potensielle barna retten de har til å kjenne sitt biologiske opphav. Noe barn av donor har rett til. 

Hvis en mann, denne mannen regelrett bare ønsker å hjelpe, så gjør han det rett. Via det å bli spermdonor slik at bruken av hans svømmere gjøres rett og sikrere alle parter sine rettigheter både nå og for fremtiden. 

I en alder av 29, tviler jeg sterkt på at dette er noe denne mannen faktisk har tenkt igjennom. Og tar på ingen måte sette seriøst. Et dårlig forsøk på en dårlig spøk.. 

Anonymkode: 0c53a...dbc

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne vurdert å donere egg til min søster, og kun henne. Kunne også ha vurdert å bære frem et barn for henne, og kun henne. Å donere mannens sæd har jeg aldri egentlig tenkt på, men om hun hadde spurt hadde jeg vurdert det seriøst. Ingen andre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.co-parentmatch.com

Her kan man avtale private doneringer.

Hadde sett på bildene til de som er åpent donorer. Vil du ha barn med disse mennene? Mulig det er bedre kvalitet på de som er bak betalingsmur. Håper jo absolutt det, for å si det slik.

Anonymkode: 13bf0...8b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte historien min noen ganger, men jeg kan dele den i tilfelle noen finner den nyttig.

Du vil høre mange ting, som "ikke gjør det" eller annet. Selvfølgelig har alle sin egen situasjon og bør vurdere fordeler og ulemper. Jeg har alltid vært tilhenger av «du lever bare én gang»-filosofien, men med måte. Vi har slitt med mannen min for å bli gravid i mer enn et tiår. Han hadde dårlig sæd og legene fortalte oss at det vil skje til slutt. Etter lang tid bestemte vi oss for å slutte og så når jeg ble 47 begynte kroppen min hyperovulasjon, som de sa.

Så vi bestemte oss for å gå med en sæddonor, og jeg registrerte meg på et nettsted kalt co-parentmatch.com. Hvis du er interessert i å gå denne veien, vil du se at det er mange menn som er donorer. Rare gutter og rare situasjoner. Men hva er normalt? Selv historien min er rar for mange. Så jeg så at denne fyren hadde veldig fine babyer, han har bilder og har 12 barn nå, sunn, ikke-røyker ikke-drikker og ser veldig hyggelig ut pluss en doktorgrad. Dette er noe kvinner kan se gjennom i sædbanker, men min største ulempe var at du ikke kan møte fyren og snakke før du bestemmer deg. På denne måten kunne vi og det utgjør en stor forskjell. Utseendet og utdannelsen hans ville ikke hjelpe hvis han fremstod som en dust, men han var virkelig en hyggelig person. Så vi fortsatte. Kall det et mirakel, men jeg fikk tvillinger kort tid etter. Ellers vet jeg ikke om jeg ville vært klar til å gå med klinikker og alle utgifter og stress.

Ok, så historien min er én ting, men historien hans er noe annet, som kan sette ting i et bedre perspektiv for deg og mannen din. Han har vært donor siden han var 18 år, det er en lang historie. Men han er singel og han har kontakt med menneskene som fikk barna hans, inkludert meg. Jeg fikk også møte noen av kvinnene fordi alle er i utlandet og vi liker ideen om at barna skal kjenne hverandre siden de er biologisk beslektet. Denne ordningen fungerer ikke for alle, og det er noen kvinner som bestemte seg for ikke å ha noen kontakt med ham. Det er helt greit, og det kan være noe du bør vurdere. Minimal kontakt kanskje, på avstand eller ingen kontakt? Også en eller annen form for samforeldre kan avtales.

Det er mange alternativer, og du må snakke om dette seriøst og avtale på forhånd og deretter se etter kvinner som også er enige i en slik ordning. Ikke bare gå blindt inn i det uten å diskutere alt på forhånd. Hvis det er en slags fetisj, og jeg vet hvordan det er, så diskuter det åpent og vær fornuftig om det. Ikke en god idé å inkludere barn i den historien. En god måte som kan fungere, og det fungerer bra for mannen min, er å være donor i forskjellige land. Han kan holde kontakten, men fortsatt ikke være "for nær" til å kompromittere forholdet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 15.00):

Er det greit for deg at han har samleie med andre kvinner? Samleie med nakenhet, klining, tenning og nytelse?

Hvorfor tror du at de skal ha sex? Han skal bare være sperm donor

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 15.14):

Kommer du til å fortelle barna dine at de har genetiske halvsøsken der ute? 

Anonymkode: 91274...971

Hvis de bor i umiddelbar nærhet, og det er en fare for at de blir sammen, så bør de få vite det. Da er de jo såpass nært beslektet at hvis forholdet blir seriøst, og de får barn, så kan dette barnet får sykdommer. 🤷🏻‍♀️ De begge kan bære på et samme recessivt gen som kan gi ungen en skikkelig tragisk sykdom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 15.47):

Grei måte å sikre dine barn mindre arv og oppmerksomhet fra sin far. 

For ikke å snakke om at det stort sett er bunnslammet av potensielle mødre som ville gått inn på en slik ordning med den motivasjonen du beskriver. Blir kos å ha Chrixander og Fhabhian-Nathanhiel på samvær. Win-win.

Anonymkode: 78901...38c

《Blir kos å ha Chrixander og Fhabhian-Nathanhiel på samvær.》BAHAHAHAH, takk for dagens latterkule🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Enni skrev (På 19.9.2024 den 15.18):

Og hvorfor kan han ikke donere sæd via de vanlige kanalene? 

Noen menns religiøse overbevisning lar dem kun donere til religiøse kvinner. IVF er en synd i enkelte religiøse kretser, så de trenger naturlig inseminasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (13 minutter siden):

Noen menns religiøse overbevisning lar dem kun donere til religiøse kvinner. IVF er en synd i enkelte religiøse kretser, så de trenger naturlig inseminasjon.

Hvis man kunne trengt IVF, så vil ikke naturlig inseminasjon virke.

Anonymkode: 04e45...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis man kunne trengt IVF, så vil ikke naturlig inseminasjon virke.

Anonymkode: 04e45...a7b

Man kan bestille IVF akkurat som man kan bestille større pupper. Det er ikke noe man trenger, men det løser noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 17.17):

En eller annen form for fetisj eller selvhevdelse? 

Anonymkode: fd376...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...