Gå til innhold

Han slo meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Du går. NÅ. I morgen anmelder du ham for vold.

Men liksom er det ille nokk til og anmelde?

Anonymkode: 37de4...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men liksom er det ille nokk til og anmelde?

Ja, all vold er straffbart. Det viktigste er at du markerer TYDELIG at dette ikke er greit, og det gjør du med å gå i fra han og anmelde. Han kan få vite først som sist, at du ikke godtar sånn bullshit, selv om du har vært i voldelig forhold før. Det er nettopp derfor han tar seg slike friheter, han tror du godtar det. Bevis ovenfor han at han tok grundig feil av deg!

Anonymkode: 7c2aa...768

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gammel er dere?

Endret av kiraval
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, all vold er straffbart. Det viktigste er at du markerer TYDELIG at dette ikke er greit, og det gjør du med å gå i fra han og anmelde. Han kan få vite først som sist, at du ikke godtar sånn bullshit, selv om du har vært i voldelig forhold før. Det er nettopp derfor han tar seg slike friheter, han tror du godtar det. Bevis ovenfor han at han tok grundig feil av deg!

Jeg snakka med han nå og han nekter litt får det..sier at han ikke tort hart osv å at han ikke mente det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor gammel er dere?

18 å 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk forskjellige på å slå I ansiktet og I skuldra. Jeg reagerer mer på at han slengte deg i bakken først. 

Anonymkode: 1149f...f99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det slaget endrer du planene dine. 
Det er null framtid med en slik fyr. 

Anonymkode: c6245...035

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei..jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har vært i voldelige forehold før og typen har alltid sagt han aldri skal gjøre no sant mot meg siden han vet hvor mye det har påvirket meg. Men i dag så krangla vi å han tokk tlf min siden jeg så på den, så prøvde jeg å få den tilbake så tokk han meg skuldrene minne og kasta meg ned i bakken så reisa jeg meg opp så slo han til meg i skulderen.. han er vanelig vis så søt. Vi har planer om frammtiden å jeg orker ikke at dette skulle skje. Jeg er så lei. Jeg er så lei alt. Jeg trudde ikke han var san å jeg elsker han. Jeg elsker han mer en noe

Du sliter med traumebånd, derfor du havner i de forholdene. Så lei meg for det han gjorde, men du vet selv at han kommer til å gjøre det igjen. Du må slå opp. 

Anonymkode: c9d21...e31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg snakka med han nå og han nekter litt får det..sier at han ikke tort hart osv å at han ikke mente det

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

18 å 23

Der er absolutt ingen grunner for deg å bli i forhold med en slik kar. 
Du må sette grenser for deg selv og din helse, mentalt og fysisk. 

Stol på meg, du går absolutt ikke glipp av noe som helst ved å forlate han. 

Endret av Beyond the Scoop
Tillegg
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er faktisk forskjellige på å slå I ansiktet og I skuldra. Jeg reagerer mer på at han slengte deg i bakken først. 

Anonymkode: 1149f...f99

Eksen min presset meg mot en vegg og skrek til meg først. Jeg gikk ikke, fordi det var jo ikke vold. Så slo han etter meg, jeg klarte å hoppe unna, han lo. Jeg gikk ikke, fordi det var jo ikke vold. Han tok tak i kjeven min og holdt meg fast, men jeg gikk ikke, fordi det var jo ikke et slag, det var jo kanskje ikke så alvorlig. Neste gang slo han meg, men det var på beinet. Til slutt gikk jeg, men det tok lang tid, og jeg tror ikke det er lurt å definere et slag i skulderen som 'mindre alvorlig' enn noe som helst.

TS: Jeg vet det er vanskelig, men det er lurt å gå her. Ikke vent, ikke kast bort tiden din og lykken din på dette.

Anonymkode: d0f6b...c20

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke forsvare vold, men hva skjedde? Det virker på din fremstilling at det var krangling om en telefon. Dyttet og slo du også, eller var du helt passiv?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

18 å 23

Du et alt for ung til å ha vært i to voldelige forhold… Går du NÅ, så har du kun vært i ett voldelig forhold. Forholdet ender når volden starter. Ikke gjør dette vanskeligere enn det er for deg selv. Ikke gi han en mulighet til å forklare seg engang. At han bortforklarer det? Så klart han gjør. Det skal du ikke høre på. Du skal si til han at du ikke vil høre et knyst i fra han heretter. Forholdet er over. Du godtar ikke det som hendte, uansett hva han bortforklarer det med. Han tror at du er enkel nok til å tvinne rundt lillefingeren, skal du la han få den gleden? Kvinn deg opp, bli sint og stå opp for deg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (1 minutt siden):

Jeg skal ikke forsvare vold, men hva skjedde? Det virker på din fremstilling at det var krangling om en telefon. Dyttet og slo du også, eller var du helt passiv?

Slutt. Bare slutt! Det spiller ingen rolle om ts slo og dyttet selv. Forholdet er over, uansett. Ser du hva ts skriver? Hun er 18, eller 23 år. Rådløs, og lager unnskyldninger for han, livredd for å miste det gode i forholdet - og du kommer med kommentarer for å forsterke den tvilen?

Det du skriver her, kan potensielt få henne til å bli. Neste gang han utagerer er det kvelertak? Nok til å gå tenker hun kanskje, men så kommer tvilen, om hun gjorde noe for å trigge han. Og da har DU bidratt til den tvilen. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei..jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har vært i voldelige forehold før og typen har alltid sagt han aldri skal gjøre no sant mot meg siden han vet hvor mye det har påvirket meg. Men i dag så krangla vi å han tokk tlf min siden jeg så på den, så prøvde jeg å få den tilbake så tokk han meg skuldrene minne og kasta meg ned i bakken så reisa jeg meg opp så slo han til meg i skulderen.. han er vanelig vis så søt. Vi har planer om frammtiden å jeg orker ikke at dette skulle skje. Jeg er så lei. Jeg er så lei alt. Jeg trudde ikke han var san å jeg elsker han. Jeg elsker han mer en noe

I normale forhold,så krever ikke kjæresten tilgang til din tlf.Den er privat Å gå inn på andres telefon er faktisk ulovlig. 

Å bli fysisk taklet for å få tlf..ingen snille menn gjør slikt. Kun de som er skada i huet. ! 

Kom deg vekk mens du kan. Du snakker om kjærlighet her....vet du hva ? Den er ikke her !!  

Jeg råder deg til å IKKE gå inn i forhold før du vet å respektere og elske deg selv NOK til å ikke søke trygghet i sjeler som er giftige og uten det minste minimum av empati og karakter. 

Han bruker deg . Han vil kontrollere deg . 

Du trenger ikke dette. Du ser hvor stresset det gjør deg . 

Dropp og vær alene så lenge som mulig . Gir han deg trøbbel ,- så varsle ! ❤😉

Send gjerne pm til meg , om du føler deg utrygg. Jeg gir deg da mitt tlf nr. Så jeg kan bistå.  Og ingen situasjon er problematisk for meg . 

Endret av Havspeil
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Slutt. Bare slutt! Det spiller ingen rolle om ts slo og dyttet selv. Forholdet er over, uansett. Ser du hva ts skriver? Hun er 18, eller 23 år. Rådløs, og lager unnskyldninger for han, livredd for å miste det gode i forholdet - og du kommer med kommentarer for å forsterke den tvilen?

Det du skriver her, kan potensielt få henne til å bli. Neste gang han utagerer er det kvelertak? Nok til å gå tenker hun kanskje, men så kommer tvilen, om hun gjorde noe for å trigge han. Og da har DU bidratt til den tvilen. 

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Google love bombing og traumebånd, så står du litt bedre stilt til å se røde flagg når du ser etter en kjæreste senere. 

Denne fyren går du selvfølgelig fra nå. Slå opp, blokker han, og snakk aldri med ham igjen. Gjør han dette etter bare 6 måneder, vil han ha begynt å denge deg rundt innen 1,5 år. 

Grunnen til at det er vanlig for kvinner å ende opp i flere forskjellige voldelige forhold, er fordi de tror love bombing og den kraftige svingingen man får av traumebånd, er lidenskap og kjærlighet.

Det er det ikke, og du må lære deg hvordan ekte kjærlighet skal føles og se ut, før du går inn i et nytt forhold. Om ikke, vil du bare ende opp i voldelige forhold. 

Blokker drittsekken, vær singel i et par år og les om røde flagg og traumebånd. Bli kjent med deg selv, og reflekter over hva du ønsker i en mann og hva du ikke ønsker i en mann. 

Anonymkode: d75e1...c5d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 timer siden):

Uansett om hun hadde slått først så hadde det uansett vært uakseptabel oppførsel. I så fall fra begge, men det forsvarer virkelig ikke det han gjorde. 

Anonymkode: ad734...916

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir nødt til å gå ifra han og anmelde dette. Han er definitivt anmeldt tidligere av andre ekser når han reagerer så voldsomt på noe så lite. 

Å legge deg i bakken uten grunn er absolutt alvorlig nok. Det kan de på krisesenteret fortelle deg mer om. Du har nok også blitt utsatt for psykisk vold i tillegg til at han har holdt deg for narr i 6 mnd.

Anonymkode: 769af...66a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 timer siden):

Vi krangla siden jeg var sliten å det var ikke greit, så så jeg på tlf mens han snakka til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...