Gå til innhold

Vaskepulver/middel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

hvor mye vaskepulver/middel bruker dere når dere vasker klær? 
 

 

Anonymkode: 557c2...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på merket. Jeg følger anvisningen på pakken.

Anonymkode: b1497...216

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid måleskje / doserings-skje. Fått tilsendt av produsenten da jeg kontaktet forbrukerservice hos dem og ba om det. Skjønner meg ikke på folk som står og tømmer på måfå ned i maskina. Ikke bare blir det mer søl, man vet ikke hvor mye man får nedi. Ikke bra for miljøet å bruke mer enn man strengt tatt må.

SÅ bruk doseringsskje, og følg anvisningen på pakken med vaskepulver hvor mye du skal ta pr vask. Jeg har merket av på doseringsskjeen med en tusj hvor mye jeg skal fylle i den av pulver. Lettere å lese av en rød strek enn den utydelige ml merkingen i plasten.

PS! Er det vanskelig å få til dosering, synes du, kan du bruke flytende vaskemiddel i porsjonspakker som slenges inn i bunnen av maskinen før man putter inn klesvasken. Det er korrekt dosering. Flere produsenter har dem, som Biotex eller DENNE.

medium.jpg

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal bruke LITE. Type en spiseskje

Anonymkode: 067b3...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

hvor mye vaskepulver/middel bruker dere når dere vasker klær? 
 

 

Anonymkode: 557c2...e39

Måleskje er en nødvendighet om du ikke vil dosere for mye eller for lite.

Milo, flytende Blenda M.m. Så bruker du korken til dosering.

Anonymkode: ef615...862

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemiddelet er veldig konsentrert. Produsenten vil ha deg til å bruke mye mer enn du trenger, så du ofte må kjøpe ny.

Jeg bruker ca 5-10 ml flytende vaskemiddel. Maskinen min skyller dårlig så får ikke ut all vaskemiddel av tøyet.
Alt blir rent og lukter godt. Ingen grunn til å bruke mer vaskemiddel. Ikke er det bra for miljøet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

male32 skrev (21 minutter siden):

Vaskemiddelet er veldig konsentrert. Produsenten vil ha deg til å bruke mye mer enn du trenger, så du ofte må kjøpe ny.

Jeg bruker ca 5-10 ml flytende vaskemiddel. Maskinen min skyller dårlig så får ikke ut all vaskemiddel av tøyet.
Alt blir rent og lukter godt. Ingen grunn til å bruke mer vaskemiddel. Ikke er det bra for miljøet heller.

Nja, vi har hardt vann- det er ikke så vanlig i Norge. Vi må faktisk bruke mer enn oppgitt for å få det rent

Anonymkode: 55e86...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...