AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Del Skrevet 19. september Hvis du ender i konflikt med en ansatt tillater du at den ansatte kaller deg skjellsord? Hvor går grensen på hva som er greit dersom konflikten går utover det profesjonelle? Anonymkode: 1db30...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Del Skrevet 19. september Det ligger ikke i min rolle å tillate skjellsord. Mye kan.bøi sagt i en opphetet diskusjon/situasjon, uten at det behøver å bety noe. Selv i en konflikt kan man være moden nok til å beklage ordbruk. Utskjelling er uprofesjonelt og kan forsere samarbeidet og eskalere en.konflikt unødvendig. Anonymkode: af7a1...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #3 Del Skrevet 19. september Jeg har aldri opplevd det, men jeg hadde neppe godtatt det. Litt avhengig av situasjonen, så hadde jeg enten avsluttet møtet eller tatt en time out så den ansatte fikk roet seg ned. Også avhengig av situasjonen så hadde jeg videre vurdert å koble på HR (dersom det var behov for å fortsette samtalen). Jeg hadde også utrykt at alle skal behandle hverandre med respekt, og kalle noen skjellsord ikke er akseptabelt. Anonymkode: 71b30...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Del Skrevet 20. september Overhode ikke akseptabelt. Å bruke skjellsord på andre, om det er lederen eller kolleger er ikke greit, verken under en diskusjon eller andre samtaler. Anonymkode: 06527...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #5 Del Skrevet 20. september Ikke akseptabelt, verken fra meg som leder eller fra ansatte til meg. Ville vurdert om vedkommende skulle fått et advarsel og deretter en plan for å bedre adferden på jobb slik at det ikke gjentar seg Anonymkode: 4e2d3...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #6 Del Skrevet 20. september Nei. Hadde det vært tilfelle så hadde jeg initiert til å avslutte «samtalen», og heller kalt inn til en oppfølgingssamtale i etterkant. Vedkommende måtte gjerne hatt med en tillitsperson. Fint at HR også kan være med. Ville skrevet referat fra samtale og lagt det i personalmappa. Hadde faktisk en slik situasjon hvor jeg fikk en forespørsel om et vaktbytte - som jeg innvilget bytte på. Den ene vikaren kunne ikke lenger gjennomføre byttet, og den andre vikaren hadde sagt til henne om at jeg hadde brukt uker på å godkjenne forespørselen (godkjente den dagen etter den kom inn). Ble faktisk utskjelt. Men jeg avsluttet samtalen og når vedkommende ikke var i affekt lenger var hun flau. Tillitsvalgt var ikke akkurat imponert heller der hun satt. Huff. Anonymkode: 69749...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå