Gå til innhold

Hvor lenge gå med spotting før hjelp til å få det ut?(ma) tror jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legen her er halveis optimistisk fortsatt til at det ikke trenger å ha gått galt, er i slutten av uke7/starten av uke 8. Har spottet i en uke, mistet mye symptomer og hcg synker med to dagers mellomrom. Legen mente fortsatt at det kunne være liv da. Jeg er veldig sikker på at det har gått galt. Eneste gynekologen her går ut i ferie, og da må jeg gå privat om jeg vil ha hjelp de neste ukene. Så mitt spørsmål nå er jo hvis det ikke skjer noe, og jeg bare fortsetter spotte. Hvor lenge er det greit gå sånn hvis fosteret/embryoet er dødt. Har allerede gått en uke med spotting. 

Anonymkode: 0daef...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre kan man risikere å gå slik en stund. Jeg gikk i over 2 uker. Var bombesikker selv på at det ikke var livlaga, men legene og gyn var uenig. De gjorde ingenting før det på UL ble konstantert ingen hjerteslag, selv med synkende hcg. Noe fordi de da håper at kroppen skal ordne opp selv uten piller og medikamenter. 

Anonymkode: c54cd...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessverre kan man risikere å gå slik en stund. Jeg gikk i over 2 uker. Var bombesikker selv på at det ikke var livlaga, men legene og gyn var uenig. De gjorde ingenting før det på UL ble konstantert ingen hjerteslag, selv med synkende hcg. Noe fordi de da håper at kroppen skal ordne opp selv uten piller og medikamenter. 

Anonymkode: c54cd...824

jeg er forberedt på å vente en stund og la kroppen rydde opp selv, men tenker mer på hvor lenge man burde gå sånn før det kan utgjøre en fare/risiko for meg? 

Anonymkode: 0daef...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg er forberedt på å vente en stund og la kroppen rydde opp selv, men tenker mer på hvor lenge man burde gå sånn før det kan utgjøre en fare/risiko for meg? 

Anonymkode: 0daef...3b2

Man kan gå svært lenge før det utgjør en risiko for deg. Det finnes mange som oppdager MA først på UL i uke 12, hvor forsteret har vært dødt i ukesvis. Før den UL i uke 12 ble gitt til alle, var det mange som gikk enda lengre. 

Dersom du selv ønsker å la kroppen ordne opp selv så er det ingen fare i og bare avvente, fortsette med blodprøver etc, eventuelt UL for å sjekke. 

 

Anonymkode: c54cd...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Legen her er halveis optimistisk fortsatt til at det ikke trenger å ha gått galt, er i slutten av uke7/starten av uke 8. Har spottet i en uke, mistet mye symptomer og hcg synker med to dagers mellomrom. Legen mente fortsatt at det kunne være liv da. Jeg er veldig sikker på at det har gått galt. Eneste gynekologen her går ut i ferie, og da må jeg gå privat om jeg vil ha hjelp de neste ukene. Så mitt spørsmål nå er jo hvis det ikke skjer noe, og jeg bare fortsetter spotte. Hvor lenge er det greit gå sånn hvis fosteret/embryoet er dødt. Har allerede gått en uke med spotting. 

Anonymkode: 0daef...3b2

Så leit å høre, tror det er lurt at du er så forberedt på at det går galt som du er. Og jeg må si jeg synes det er direkte dårlig gjort av legen å være optimistisk med til og med synkende hcg, det kan jo for mange gjøre skuffelsen enda større når man venter i håpet. 

Krysser fingrene for at kroppen ordner opp kjapt av seg selv. Lykke til. 

Anonymkode: b3a4f...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...