Gå til innhold

Du med ADD/ADHD - uten medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Hvordan får du hverdagen til å gå rundt uten medisiner? Jeg har prøvd både ritalin, aduvanz og adderall, men får så kraftige bivirkninger av alt, sånn at det ikke er verdt det.. Jeg har i tillegg endometriose, fibromyalgi, c-ptsd og bulimi, og sliter med så sinnsyk fatigue. Jeg har hatt null tendenser til overspising og oppkast på medisiner, men klarer ikke stå i bivirkningene som medfølger dessverre... Uten medisiner blir jeg veldig apatisk, sliter med å komme i gang og er tidenes største prokrastinerer... Ræva kombinasjon når man er student i tillegg... 

Anonymkode: 0a791...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker kun medisiner i krisetilfeller (type lese en kontrakt på 200 sider).

Ellers funker det bare med korte frister (det vanlige folk hadde brukt 3 uker på fikser jeg på en kveld) eller noe jeg faktisk brenner for/blir veldig interessert i. Man må utsette seg selv for enten positiv eller negativ stress for at hjernen skal fungere.

Fysisk aktivitet, sunn kosthold og gode rutiner har faktisk også veldig mye å si.

Jeg har master og en sentral stilling i et stort selskap, så det er håp for oss også :)  Ikke gi opp, du har faktisk en "superpower" hvis du lærer deg å bruke den.

Anonymkode: 3e6bd...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig fokus på kosthold og vitaminer/næringstoffer som er særlig bra for ADHD og nervesystem. Rører ikke ultraprosessert mat/junk. Hvis du sliter med fatigue så kan det være sammensatt av utmattelse av ADHD-stress, men også at du mangler/trenger mer av f.eks b-12. Kaster du mye opp over tid så er du nesten garantert å trenge påfyll med elektrolytter, har du for lite av dette så vil det føre til kraftig fatigue. Jeg drikker elektrolytter daglig nå, men tar en pause etter 1-2 bokser. 

Anonymkode: c6231...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...