Gå til innhold

SFO. Hva er det for noe misforstått vrøvl..?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønte ærlig talt ingenting av startinnlegget.. 

SFO står for Skolefritidsordning. Det er "oppbevaring" så ungene har et sted å være når foreldrene er på jobb. Hos oss er det mest frilek, og så er de innimellom i gymsalen (hvor det er mer frilek..), og ungene kan tegne og male og lage "kunst" og whatnot. 

Anonymkode: 6eb9e...b60

Måtte lese flere ganger jeg og😂

Også vet vi heller ikke om TS er forelder eller ansatt🤷‍♀️

Likevel så lurer jeg ekstremt på hvem SFO dette er?? Som har tilgang og ikke minst midler og nok ansatte til å ha/tilby både tennis og korps og muligens annet.

Ofte er vel ‘’problemet’’ at SFO ikke har noe tilbud🤷‍♀️

Men mulig jeg ikke forstod innlegget 😂

Anonymkode: 7c1d7...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen steder er det IFO (idrettsfritidsordning) eller FFO (fotballfritidsordning) da forventes det jo at man deltar på opplegget. SFOen der ungene mine gikk hadde de påmelding til ulike aktiviteter i SFO-tiden. Skiskole på vinteren, tegnekurs, håndball, klatrekurs og andre ting jeg ikke husker i farta som man betalte ekstra for. Var man påmeldt dette var det faktisk forventet å delta.  Det samme med turer (de var gratis) 

Anonymkode: ceeb6...a42

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp, her har vi en av dere. Sett ut ifra dere egne ønsker.. Trenger barnepass/oppbevaringsplass.

Anonymkode: 294f0...c3a

Ja hva tror du sfo er? Det er jo nettopp det, barnepass/oppbevaring. 

Anonymkode: e2485...de4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp, her har vi en av dere. Sett ut ifra dere egne ønsker.. Trenger barnepass/oppbevaringsplass.

SFO er barnepass og oppbevaring, hva trodde du?

Anonymkode: 39091...342

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skriver som om hen er drita, ikke helt lett å få tak i hva som skjer her 😅

Anonymkode: 1dd0a...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 13.18):

Er ikke SFO til tilbud til de barna som er for små til å være hjemme alene etter skolen?

Det burde da absolutt ikke være noe krav om at barna "motiverte" for å være med der. Tvert i mot, de mindre selvgående og modne er vel de som har størst behov for tilbudet.

Anonymkode: 90a7e...361

Helt enig burde ikke og skal heller ikke være noe krav av det nivået TS vil ha det til. Så lenge har det fint på barna på sfo, godt samspill barna i mellom . 

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 13.26):

Som andre påpeker i tråden din her TS så er det det som er beskrevet over her SFO er. SFO skal da vitterlig ikke være en plass der bemanningen blir brukt feil, som ved å frks samle de som spiller i skolekorpset eller driller i skolekorpset . Er ikke helt innafor at de skal få øve i SFO tiden. Er nok ikke heller alle som er med i skolekorpset, og hva gjør de da? De barna taper på det med tanke på bemanning, nettopp pga andre som jobber på SFO er «opptatt» med skolekorpset. 

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 13.52):

Det er jo det SFO er? Det er et lavterskel opplegg som skal passe på at barna holder seg i live inntil foreldrene er ferdige på jobb. Der barna får et måltid og to, sosialisering, kanskje en tur og ellers frilek.

Hva tror du SFO er egentlig? Et sted der barn må stå med lysende øyne, sprudlende entusiasme for tvungen fellestrening av et eller annet slag? Du tror ikke de stakkars små er slitne etter en skoledag der de må sitte på ræva unaturlig lenge for så å bli tvunget inn på felles oppbevaring?

Anonymkode: 8c754...966

Godt sagt. 🙂

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 14.22):

du har helt rett i "misforstått vrøvl" ts men jeg tror det er du som har misforstått hva SFO er ment å være.. Det er for barn som trenger et sted å være mellom skoleslutt og foreldrenes arbeidsslutt, det er det eneste og hele poenget :P

Anonymkode: de497...3fe

⬆️  Godt sagt. 🙂

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 15.28):

SFO er barnepass og oppbevaring, hva trodde du?

Anonymkode: 39091...342

Mulig TS trodde SFO var for å bruke tiden på aktiviteter barnet har utenom skolen. Er nok TS og øvrige foreldre som selv må ta ansvar for å følge opp korps,tennis, fotball, håndball osv.

Anonymkode: 0df37...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...