Gå til innhold

Hvordan kunne man fikset dating i 2024?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (2 timer siden):

Det er interessant at du nevner det, for det var en ung student som tok opp det samme for noen år siden. Responsen illustrerer kanskje bedre enn noe hvorfor mange lukker seg inne og begrenser kontakt med fremmede til "kjøttmarkeder" som apper og byen. 

https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380

Gi meg en krone for hver gang du har postet denne, og jeg kan ta meg en tur på puben. 

Anonymkode: 88695...bae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødselsraten henger sammen med utdanningsnivå og utdanningsmuligheter. Ingen av disse kommer til å forsvinne i vesten så det finnes ingen løsning.

Vi er helt avhengig av innvandring og det kommer vi til å fortsette å være de neste 50 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gi meg en krone for hver gang du har postet denne, og jeg kan ta meg en tur på puben. 

Anonymkode: 88695...bae

Hvis det står så dårlig til at du må ha kronerulling for å ha råd til en øl foreslår jeg at du lar drikkingen være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 16.41):

Vi trenger "Enforced monogamy", det er bare de med populære mennene som tjener på systemet vi har nå, mens alle andre taper.

Anonymkode: 79c62...7eb

Hvordan tenker du deg at det skal foregå? Jeg tenker første bud i det scenarioet må være å koble folk etter utdanning, interesser og alder. Menn må tildeles en kvinne som er ca tre år eldre enn ham for å rette opp det at menn lever kortere. Livsstil og kroppsvekt må også kobles.

NB! Jeg synes det er en helt hinsidig idiotisk ide. De derre gutta som sitter og sutrer over at de ikke får seg dame, er vel de samme gutta som gjerne drar biologikortet, altså hevder at menn er sånn og kvinner slik.

Nå biter det argumentet dem selv i halen, for ute i den ville naturen er det nok mest de største og sterkeste hannene som får parret seg. Mange hannindivider driver nok ensomme og evig barnløse gjennom løvelivet eller ulvelivet.

Anonymkode: 95641...012

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

NB! Jeg synes det er en helt hinsidig idiotisk ide. De derre gutta som sitter og sutrer over at de ikke får seg dame, er vel de samme gutta som gjerne drar biologikortet, altså hevder at menn er sånn og kvinner slik.

Nå biter det argumentet dem selv i halen, for ute i den ville naturen er det nok mest de største og sterkeste hannene som får parret seg. Mange hannindivider driver nok ensomme og evig barnløse gjennom løvelivet eller ulvelivet.

Det er de fullt klar over og enig i 

Anonymkode: 34140...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er de fullt klar over og enig i 

Anonymkode: 34140...802

Da burde de kutte naturargumentet og gå over til kulturargumentet, da er det håp. Ikke lenger begrunne ting med biologi, men å jobbe innenfor kulturens rammer med å forstå andres perspektiv, normer og å jobbe mot å utvikle seg til...et bedre og mer moralsk helstøpt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kunne laget en diger AI-modell, og så mater den med info om hver single person. Alle faktorer som forskningen viser at er viktig, men som folk enten ikke skjønner eller vil innrømme at er viktig. Sosio-økonomisk bakgrunn, utdanning, verdier, verdier hjemmefra, hvorvidt foreldrene og folk i slekta er skilt, forhold til familien og søsken. Slike ting. 

Så kunne AI-en ha laget grupper med menn og kvinner som statistisk sett passer sammen og latt disse møte hverandre i forskjellige aktiviteter som gruppe.

Dating i 2024 handler først og fremst om å sile ut de uaktuelle slik at man ikke kaster bort tiden.

Anonymkode: 2c856...016

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger "Enforced monogamy", det er bare de med populære mennene som tjener på systemet vi har nå, mens alle andre taper.

Det er ikke den populære mannen som er konkurrenten din.

Det er hobbyer, venninner og alenetid med Netflix. De fleste single kvinner sitter hjemme med venninnene sine, de er ikke på Tinder i det hele tatt. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 17.29):

Nei, det skal vi ikke ha.

Mange damer er ikke engang på tinder, kan dere slutte å være så rabiate?

Anonymkode: 43aa8...e19

Dette er problemet med Tinder. Hvis du er mann så er det ubrukelig når det er 75% menn og 25 % kvinner der. 

mye bedre å finne noen i utlandet, jeg kom til det ved tilfeldighet. Er nå gift med ei fantastisk dame.

Men hvis ikke jeg hadde funnet noen der så hadde jeg nok vurdert å dra på et dansekurs for å treffe damer.

Anonymkode: 1d11f...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan tenker du deg at det skal foregå? Jeg tenker første bud i det scenarioet må være å koble folk etter utdanning, interesser og alder. Menn må tildeles en kvinne som er ca tre år eldre enn ham for å rette opp det at menn lever kortere. Livsstil og kroppsvekt må også kobles.

Mange som meg som er innadvendte har ikke dette problemet men at de ikke treffer damene. Når jeg er 181 høy har høy utdannelse , høyt betalt , er snill, kjærlig, lojal og ser gjennomsnittlig bra ut og apper som Tinder svikter totalt.

dette er mer problemet , så da må en enten se til utlandet eller prøve å oppsøke kurs og aktiviteter med mange damer som man kan komme i kontakt med. Eventuelt singeltur som jeg skjønte hadde overtall damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke den populære mannen som er konkurrenten din.

Det er hobbyer, venninner og alenetid med Netflix. De fleste single kvinner sitter hjemme med venninnene sine, de er ikke på Tinder i det hele tatt. 

Jeg tenker, som kvinne, at du hat helt rett, konkurrenten er ikke kjekkasen, men venner og interesser.

Jeg tror de fleste synes det er hyggelig å ha en kjæreste, men kjæresten må være bra for å passe inn i livet til en allerede relativt fornøyd kvinne.

Hvordan blir man den bra mannen?

Tips: Ikke krev eller forvent mer enn du gir, vis at du ser på dama di sitt liv, tid, følelser, meninger og ønsker som like viktige som dine egne.

Du føler det kanskje ikke med en gang, men jobb mot det, i hvert fall den teoretiske innsikten i at det er det (for henne).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 12.35):

Vi alle ser problemene der ute med tilsynelatende bra menn og kvinner som ikke finner hverandre. Fødselsraten er lav og mange er ufrivillig single. Men, hvordan ville man løst dette problemet, ifølge deg selv? Og hva ville du beskrevet som det største eller de største problemene med dating i 2024? For å løse et problem må man jo gjerne forstå problemet først.

Anonymkode: 2bd00...4ce

Jeg tror det hele handler om at vi må møtes face to face for å finne partner. Bilder og noen ord kan aldri erstatte dynamikken i et møte mellom mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 22.20):

Alle jeg menn jeg har partet med i "besteforeldre generasjonen 80+" forteller hvor fint de hadde selv om ikke alle hadde my penger og det var mye jobb. De som er freidig forteller hvor mye damer det var tilgjengelig etter krigen,menn hadde ingen krav til barneoppdragelse og sex var tilgjengelig for alle som var sånn passe oppegående med få krav fra kvinnene. Livet kunne være hardt på fisket eller andre jobber men kjernebehovene var alltid dekket. 

Anonymkode: 0e1c2...29b

😂 skjønner jo at dette høres forlokkende ut for en mann😂😂 herre min hatt altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mange som meg som er innadvendte har ikke dette problemet men at de ikke treffer damene. Når jeg er 181 høy har høy utdannelse , høyt betalt , er snill, kjærlig, lojal og ser gjennomsnittlig bra ut og apper som Tinder svikter totalt.

dette er mer problemet , så da må en enten se til utlandet eller prøve å oppsøke kurs og aktiviteter med mange damer som man kan komme i kontakt med. Eventuelt singeltur som jeg skjønte hadde overtall damer.

Det er sosial kulturen vår. For jeg som innadvendt dame tenker også jeg kunne møtt noen av å leve vanlig i utlandet. Her må jeg på kurs og hobby, men jeg har absolutt ingen ide om hva for noe hobby menn jeg passer med liker(Å jeg vet ikke hvem jeg passer med på forhånd), som jeg også kan like nok til å bli med på. Alle hobbyene mine er ting jeg gjør alene eller nærmest bare kvinner driver på med å vil heller bli arenaer å få veninner på enn mann. 

Tenker jeg kanskje kan ha et lykke skudd på byen, men så er jeg ei som egentlig ikke drikker å da er jeg redd det for begge parter blir dumt om jeg møter noen som bylivet betyr mye for eller som er full når vi blir kjennt når jeg er nærmest edru. 

Det finns ingen sosiale steder jeg kan se for meg en variert gruppe av menn oppholde seg i. Huff, jeg må legge om livsstilen å bli skikkelig utadvent for å ha sjangs å i det hele tatt snakke med en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fikser ikke dating. Det er helt uinteressant å snakke om politisk styring av dating. Eneste stedet en slik idé gjør seg er på et filmlerret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Dette er problemet med Tinder. Hvis du er mann så er det ubrukelig når det er 75% menn og 25 % kvinner der. 

mye bedre å finne noen i utlandet, jeg kom til det ved tilfeldighet. Er nå gift med ei fantastisk dame.

Men hvis ikke jeg hadde funnet noen der så hadde jeg nok vurdert å dra på et dansekurs for å treffe damer.

Kommer ikke til å bruke tinder, så da vil jeg heller resie for å møte noen jeg også. Det er mye kosligere og det er godt du har funnet noen 😊

Det er bare eldre på dansekurs i min by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sinnsykt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Engasjer deg i aktiviteter du liker, så er det lettere å faktisk prate med folk. I speak from experience. Politiske partier, om du er samfunnsengasjert går an - om en da ikke er den sorten som dras mot pølsefestpartier

(jeg er med i Venstre, og bruker de sosiale mulighetene der - og det er ett av partiene med ca 50-50 damer. Men du blir ikke populær om du er for kjønnskonservativ, dog ;) )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...