Gå til innhold

Han har hunden på soverommet om natta

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

MiominMio skrev (3 minutter siden):

Huff why so mad😅

Jeg er ikke sint 😂. Er bare veldig veldig tydelig 😂😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Haha. Sorry, gutten min, vi har ikke noe fremtid.» hadde vært min respons. Har ingen interesse av å be hunden min sove i gangen pga en kjæreste. Hunden min er 100% lojal mot meg, aldri såret meg eller skuffet meg. Så skulle jeg gjøre sånt mot han, for en mann? Nei. Aldri. 

Jeg er glad kjæresten min elsker hunder like mye som meg, han vil helst ha hunden min i sofaen og sengen med oss. Hunden min sover aldri i min seng, men i sofaen er han. En annen type mann hadde vært uaktuelt. 

Anonymkode: a6a62...230

Joda helt greit, men det er jo fordi du vil ha det slik. Og da blir det slik. Men da kan det ikke bli som i TS sitt tilfelle at han gir faen i hennes ønske, og forlanger at dama skal være hunden nederst på rangstigen :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hunden er vant til å sove på soverommet, så blir det vanskelig å venne den av med det. Det kommer til å bli piping i lang tid og ikke noe koselig det heller.

Jeg vil tro du blir vant til å ha den der, likeledes som man blir vant til å bo ved en trafikkert vei.

Anonymkode: 09f32...9f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (15 minutter siden):

Min hund ligger aldri heller i sofaen ! Fordi jeg har bestemt det, og dermed oppdradd han til det. Og bjeffer han på lyder som er helt normale ? jeg oppdrar han til å la være, og jeg er sta som faen :) Og gir meg ikke før denne oppførselen er på plass. Og har lykkes med det bortimot 100%. Går vi tur så kan hunden få hilse på andre hunder om den andre eieren og jeg vil det, om ikke er det lydig og stille å fortsette som den andre er av luft. Fordi jeg har  bestemt at det er slik vi skal ha det. Hunden skal faktisk ikke bestemme noe som helst :) Du som eier er sjefen.

Heldigvis er dette et gammeldags syn på hundehold som ikke hører hjemme i det moderne samfunnet og er helt på vei ut. 

Anonymkode: 1da52...36c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

La eg det ut flere ganger?? 
Hadde problemer med å legge ut innlegget🙈🤣sorry. 

Anonymkode: 9ef1c...02a

Det kom et par ganger ja 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (24 minutter siden):

Igjen prøv å forstå problemstillingen her !  Du elsker dette ! Så endrer det seg for deg og du får noen andre inn i livet ditt som du må tilpasse dette til, da klarer du dette lett om det må til ! Om ikke kutter du ut den andre som gjør at du må ta den tilpassingen. Det er mitt standpunkt her. Om du vil sove med hundene i din seg ? Flott ! Men da kan du ikke forvente å få et forhold til en partner overhodet fremover om den ikke liker dette. Mitt poeng er at her kan man endre på ting, og hunden kan også tilpasse seg med litt tilvenning. Det er null problem! Om ikke ? Dropp en partner som ikke liker dette da. Verre er det ikke.

Det var overhodet ikke det poenget i innlegget jeg svarte var... 

Har alt svart på HI. Svaret var da at friske hunder som regel ikke lukter vondt, og bevegelse blir man vant til.. og at dyra mine kommer først. 

Anonymkode: d6a1e...fd2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heldigvis er dette et gammeldags syn på hundehold som ikke hører hjemme i det moderne samfunnet og er helt på vei ut. 

Anonymkode: 1da52...36c

Nei, de aller fleste jeg kjenner som har hund og som er oppegående opptrer som ledere for sine hunder, og det fungerer 100%. Hvordan du vil ha din hund er opp til deg ! Jeg blander ikke meg inn i det noen gang om det ikke går ut over meg. Du har fremdeles ikke tatt poenget. Du oppdrar din hund i den retning du vil ha det, og ikke hunden som oppdrar deg. Så kommer det et annet menneske inn i ditt liv, og så sier du ! Slik har vi det her hos oss, lik det eller forsvinn ! Helt greit det også.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

Anonymkode: d5157...feb

Fordi hunden var der først og har dine rutiner.

Er det ikke rart å komme inn i en husholdning og forvente at et av medlemmene skal vike..?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var overhodet ikke det poenget i innlegget jeg svarte var... 

Har alt svart på HI. Svaret var da at friske hunder som regel ikke lukter vondt, og bevegelse blir man vant til.. og at dyra mine kommer først. 

Har det slått deg at hunder faktisk lukter litt uansett hvor hjernevasket du er på dette ! De gjør faktisk det uansett hva du sier, og noen reagerer mer på det en andre. Du kan ikke vaske dette bort. Nå snakker ikke jeg om en stinkende skitten bikkje, men mange mennesker er mer var på dette en du tror. Og nei bevegelser er det mange som ikke blir vant med når man sover. Jeg sover utrolig lett, og reagerer på veldig små lyder ! Og sov i ro i ørene er noe forbannet dritt, det klør og mange klarer aldri å tilpasse seg akkurat det, og mange øre, nese hals leger advarer mot det også som fast bruk. Fordi det kan skape problemer som eksem i øregangene hos mange. 

Og ja dyra kommer først hos deg ! Og da ville jeg sagt som en partner ha et godt liv videre med en slik holdning ! Da er du ikke skapt for et parforhold med forskjeller. Men det er ikke fakta her, fakta er at du setter dine egne prinsipper foran alt, det er faen ikke dyret som gjør det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi hunden var der først og har dine rutiner.

Er det ikke rart å komme inn i en husholdning og forvente at et av medlemmene skal vike..?

For meg er ikke et dyr «ett av medlemmene» på lik linje med menneskene i familien. Er vant til hundehold som TomKrus beskriver, at mennesket er lederen for flokken og setter standarden. 

ts

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund, og kan ikke ha den på soverommet av samme grunn, sover veldig dårlig. Før lå han i åpent bur i gangen utenfor soverommet, men da våknet jeg også hvis han gikk over gulvet. Måtte flytte han ned en etg for at jeg skulle få sove selv. MEN, her tror jeg nok ikke typen din blir å gjøre så veldig mye. Det beste er nok at du sover hos deg selv. Hadde hunden min vært vant til å sove på rommet mitt hadde jeg ikke kasta den ut for en mann. 

Anonymkode: cea0d...6db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund, men synes det er en selvfølge at hunden skal fortsette å sove der den er vant til å gjøre det.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er IKKE kos å ha dyr i nærheten når man sover. Crazy dog lady ! Du er vel en sånn som setter hunden foran andre mennesker, familie, barn, kjæreste og alt. 

Anonymkode: d3976...cff

Lol  🤣🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

Opplevde det samme med ei dame jeg møtte, sist gang sto døra til soverommet åpen, varmt selv med vinduet åpent, og katten sim kom oppi senga. Ikke tatt kontakt for treff etter da, og ikke hun heller.

Anonymkode: 32b25...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legge til at dyr på soverommet er en uting!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (22 minutter siden):

Nei, de aller fleste jeg kjenner som har hund og som er oppegående opptrer som ledere for sine hunder, og det fungerer 100%. Hvordan du vil ha din hund er opp til deg ! Jeg blander ikke meg inn i det noen gang om det ikke går ut over meg. Du har fremdeles ikke tatt poenget. Du oppdrar din hund i den retning du vil ha det, og ikke hunden som oppdrar deg. Så kommer det et annet menneske inn i ditt liv, og så sier du ! Slik har vi det her hos oss, lik det eller forsvinn ! Helt greit det også.

Du vet at du ikke svarer samme person, eller? 

Er nok trolig minst like oppgående som deg. Men du føler deg deg kanskje litt mindreverdig sinden du tyr til hersketeknikker som "alle oppegående mennesker gjør som meg" taktikken. 

Om alle oppegående mennesker løste èn ting på samme måten hadde vi nok hørt om det, tror du ikke? 😂

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For meg er ikke et dyr «ett av medlemmene» på lik linje med menneskene i familien. Er vant til hundehold som TomKrus beskriver, at mennesket er lederen for flokken og setter standarden. 

ts

Du føyer deg etter hans hersketeknikk, heter det ved å insinuere nettopp det han så bastant sa.

Er vel fler her med lydige og tente hunder med et annet syn enn ham på saken..

Det gjør det hele veldig stusselig.

Og du lo av den personen som sa at "hundeelskere var en seksuell legning." Deg om deg. Jeg blir kvalm når noen klarer å dra slike paralleller.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bare legge til at dyr på soverommet er en uting!

Dette handler om personlige valg ! Noen liker dette andre ikke. Er man singel så gjør man slik man selv ønsker. Skal man involvere andre mennesker i sitt liv tar man hensyn så langt det går. Om ikke forbli singel da eller finne en annen som deler samme smak. Dette handler kun om det og ikke noe annet. Men å skylde på at "hunden" eller annet dår må ha det slik ? Da forstår man at vedkommende er ekstrem. Hunder tilpasser seg det meste, så lenge eier oppdrar de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du føyer deg etter hans hersketeknikk, heter det ved å insinuere nettopp det han så bastant sa.

Er vel fler her med lydige og tente hunder med et annet syn enn ham på saken..

Det gjør det hele veldig stusselig.

Og du lo av den personen som sa at "hundeelskere var en seksuell legning." Deg om deg. Jeg blir kvalm når noen klarer å dra slike paralleller.

Det siste var jo bare tull, jeg håper du skjønner det. 
Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 time siden):

Jeg er ikke sint 😂. Er bare veldig veldig tydelig 😂😆

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...