Gå til innhold

Han har hunden på soverommet om natta

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, jeg er hundeeier selv og har hunden på soverommet. Men det er kun fordi hunden kom til oss i voksen alder, og var redd den første tiden. Og så ble det bare til at den sov videre på soverommet. 

Men hadde jeg vært singel og møtt min livs kjærlighet, og han hadde problemer med hund på soverommet, hadde jeg lært hunden min til å sove et annet sted. Tenk å gå glipp av min livs kjærlighet, til fordel for en hund som lever i et begrenset antall år. 

Hadde kjæresten min vært en som mislikte hunder, hadde det vært verre, for jeg ser ikke for meg å aldri mer ha hund i livet mitt. Men å ikke ville ha den på soverommet, syns jeg ikke er et for stort krav. 

Anonymkode: d0727...8ad

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

1, Vask den. En ren hund stinker ikke.

2, Vend deg til det, det er så kos å ha dyr i nærheten når man sover. Det gir en ro og trygghet som ingen mennesker kan måle seg med.

Anonymkode: f0caa...eec

Det er IKKE kos å ha dyr i nærheten når man sover. Crazy dog lady ! Du er vel en sånn som setter hunden foran andre mennesker, familie, barn, kjæreste og alt. 

Anonymkode: d3976...cff

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den er vel 6-7 år, regner med den har sovet der på soverommet for det meste. Men typen har en bror som har hunden innimellom, da vet jeg den sover for seg selv. Så den kan jo. 

Yes, har hatt sex der. Og dette er også litt kleint. Men hunden ligger forsåvidt i ro på gulvet og virker ikke spesielt påvirka.

ts

Anonymkode: d5157...feb

Så den har noen år igjen da... 😅

Og hvis den sover alene hos broren, så klarer den det hjemme også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sorry men det er hund foran dama. 
Men da jeg hadde hund så hadde jeg den på soverommet. 
Det ble litt for mye lyd så han ble flyttet til gangen. Gikk ikke lange tiden før han ble vant med det. 
Så hvis dette er ekte kjærlighet så går det Ann med kompromisser. 
K. 

Anonymkode: 9ef1c...02a

Du trenger ikke skrive det samme innlegget flere ganger 😄 Det holder med 1 gang 😄

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den lukter stramt så bør du informere typen om å vaske hunden. Det beste er en gang i månden, og evt en liten skyll etter en gjørmete skogstur🦄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

Det kan bli vanskelig å endre en vane på en voksen hund. Du tar jo egentlig hele pakka, når du velger å være sammen med en med hund fra før. Da må en regne med at ting ikke er helt som du er vant til, og kanskje ikke så lett å endte på. Min eks hadde en gammel labrador som også stinket lett. Den lå på gulvet. Hadde aldri hatt hjerte til å kreve at den skulle bli kastet av rommet om natta bare pga meg og bli trist og lei seg fordi plutselig fikk han ikke lov å være i nærheten av «far». Jeg vennet meg faktisk til det, og savnet ham faktisk da han gikk bort. Jeg sover uansett dårlig andre steder i begynnelse ønsker, så visste jeg til slutt kom til å bli vant til det. 

Anonymkode: 812d6...92a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

Det er en av flere grunner til at jeg aldri blir sammen med en med hund. 

Anonymkode: 5378e...8b4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enhjørningfitte skrev (3 minutter siden):

hvis den lukter stramt så bør du informere typen om å vaske hunden. Det beste er en gang i månden, og evt en liten skyll etter en gjørmete skogstur🦄

Det hjelper ikke alltid det. Hunden vår stinker gammel sur kamelballe selv om den er nyvasket. Gamle hunder er ofte slik. 11 år gammel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ikke alltid det. Hunden vår stinker gammel sur kamelballe selv om den er nyvasket. Gamle hunder er ofte slik. 11 år gammel. 

Nei, det er ikke normalt eller sånn det skal være, hunder som stinker og er nybadet har tannråte eller noe annet som er i veien.

Anonymkode: 1da52...36c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo ikke snakk om at jeg krever den avlivet eller noe. Er en fin hund. Bare skjønner ikke at den absolutt må sove på samme rom.

ts

Kansje vaske hunden ? da lukten skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så den har noen år igjen da... 😅

Og hvis den sover alene hos broren, så klarer den det hjemme også. 

Klarer det helt sikkert, men det er sikkert ikke greit for den. Så hvorfor skal hunden endre på vaner, men ikke TS?? TS kommer inn som ny i leiligheten til kjæresten, og det kan være andre ting enn hunden som gjør at hun sover dårlig…. Hun må venne seg til kjæresten, huset, hans vaner osv. Jeg sover ALLTID dårlig når jeg sover på nye steder, eller bare skifter soverom for den saks skyld. Så før det skjer opprivende ting for hunden, bør TS gi det litt tid! Jeg sov dårlig hos min mann første året, og da var det kun oss to på rommet. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er IKKE kos å ha dyr i nærheten når man sover. Crazy dog lady ! Du er vel en sånn som setter hunden foran andre mennesker, familie, barn, kjæreste og alt. 

jo, det er kos å ha dyr i soverom.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg skjønner virkelig ikke at du setter hundens behov foran mannens. 
ts

Ikke noe problem det - he knows the deal. Han dro hunden inn i utgangspunktet og jeg nekter kaste hunden ut bare fordi han har begynt å snorke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer det helt sikkert, men det er sikkert ikke greit for den. Så hvorfor skal hunden endre på vaner, men ikke TS?? TS kommer inn som ny i leiligheten til kjæresten, og det kan være andre ting enn hunden som gjør at hun sover dårlig…. Hun må venne seg til kjæresten, huset, hans vaner osv. Jeg sover ALLTID dårlig når jeg sover på nye steder, eller bare skifter soverom for den saks skyld. Så før det skjer opprivende ting for hunden, bør TS gi det litt tid! Jeg sov dårlig hos min mann første året, og da var det kun oss to på rommet. 

Newsflash: fordi det er en HUND ! 

For enkelte er jo fane meg hund viktingere enn egne barn. Ville du hatt barna dine på soverommet/i senga når kjæresten var på besøk ? Herregud for noen absolutt tapere. Det å "elske hund" må jo være en eller annen slags seksuell legning. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, det er ikke normalt eller sånn det skal være, hunder som stinker og er nybadet har tannråte eller noe annet som er i veien.

Det er riktig, det er ofte noe i veien med eldgamle hunder. Det betyr ikke at det hjelper å bade dem eller "reparere" dem. Hunder stinker. Sånn er det bare. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For enkelte er jo fane meg hund viktingere enn egne barn. Ville du hatt barna dine på soverommet/i senga når kjæresten var på besøk ? Herregud for noen absolutt tapere. Det å "elske hund" må jo være en eller annen slags seksuell legning. 

Nå lo jeg😂

ts

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er riktig, det er ofte noe i veien med eldgamle hunder. Det betyr ikke at det hjelper å bade dem eller "reparere" dem. Hunder stinker. Sånn er det bare. 

Nei, ingen friske hunder der tennene blir vedlikeholdt, regelmessig børstet og badet stinker, som sagt skal det ikke være sånn.

Spanieler og doodler f.eks med mye pels på ører eller i fjeset må man også vaske ekstra ofte og passe på at tørker godt, ellers kan de få sopp som både lukter og klør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ja, det er en hund og ? Hund er mer trofaste og bedre selskap enn mange mennesker. Lev med det.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er ikke kos for deg og derfor anbefaler jeg å ikke gjøre det. Hva andre synes er kos kan faktisk variere. Tro det eller ei.

Anonymkode: ec018...201

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at grunnen til at du ikke får sove med hund der er fordi du ikke er vant med det. 

Du er ikke vant med liv og lyder i rommet når du sover. 

Den gode nyheten er at dette går seg til. Gir du deg selv og hunden litt tid så kommer du dit at du en natt sover som en stein på tross for at hunden er mer urolig enn ellers. 

Så ikke still ultimatum. Ikke krev at hunden skal ut av rommet. Det blir bare galt. Gi dere litt tid! Så gjerne fortsett å sove der, vell viten om at jo oftere jo raskere blir du vant med det.

Og så klipper dere klørne og bader hunden ofte. Gjerne send hunden på tannrens hos veterinær også. 

Det går seg til. :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...