Gå til innhold

Han har hunden på soverommet om natta

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

For meg er ikke et dyr «ett av medlemmene» på lik linje med menneskene i familien. Er vant til hundehold som TomKrus beskriver, at mennesket er lederen for flokken og setter standarden. 

ts

Anonymkode: d5157...feb

Den slags syn på hundehold er, enten du liker det eller ei, utdatert lærdom og som tidligere nevnt, lærdom som nå faller fra raskt som fy. Dess mer studier og trening som gjøres med hunder, dess mer dokumentert blir dette; hundeholdet dere beskriver er ikke et sunt hundehold, det gagner ikke hunden for å få leve et fullverdig liv.

Vi som elsker hunder, ønsker å gi hundene våre det beste livet mulig. Dermed er det hundeholdet du og @TomKrus beskriver, absolutt ikke relevant for våre liv. Dere vil aldri kunne overbevise dem som kan oppdatert lærdom om hundehold til å gå tilbake til "gamlemåten", som er den dere foretrekker. 

TS, jeg håper du er ærlig med kjæresten din slik at dere begge to kan være tydelig på deres ønsker og behov. Jeg ønsker dere lykke til, men jeg blir overrasket om dere finner en middelvei på dette.

Anonymkode: 6fa06...f27

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den slags syn på hundehold er, enten du liker det eller ei, utdatert lærdom og som tidligere nevnt, lærdom som nå faller fra raskt som fy. Dess mer studier og trening som gjøres med hunder, dess mer dokumentert blir dette; hundeholdet dere beskriver er ikke et sunt hundehold, det gagner ikke hunden for å få leve et fullverdig liv.

Vi som elsker hunder, ønsker å gi hundene våre det beste livet mulig. Dermed er det hundeholdet du og @TomKrus beskriver, absolutt ikke relevant for våre liv. Dere vil aldri kunne overbevise dem som kan oppdatert lærdom om hundehold til å gå tilbake til "gamlemåten", som er den dere foretrekker. 

TS, jeg håper du er ærlig med kjæresten din slik at dere begge to kan være tydelig på deres ønsker og behov. Jeg ønsker dere lykke til, men jeg blir overrasket om dere finner en middelvei på dette.

Anonymkode: 6fa06...f27

Dette er mildt sagt forbannet tull, at en hund trenger en leder er noe alle vet som kan hund. Det er måten som det gjøres på som betyr alt. En hund kan tilpasse seg veldig mye så lenge det ikke strider mot alle dens instinkter, noe som det overhodet ikke er snakk om angående sted en hund skal sove om natten. Dette handler om eier og ikke noe annet. En hund som har en god og forutsigbar eier lever stort sett et godt liv så lenge den får sine behov tilfredsstilt som mat og mosjon om mental trening. Ikke hvordan den sover og hvor den sover. Dette er typisk mennesker som tror at en hund er et menneske og går foran alt annet.  Det er ikke annet en ekstremisme.  Og igjen i et forhold hadde jeg skygget langt unna slike mennesker. Det er ikke hunden da som er problemet, det er mennesket som eier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med at mannfolka på Tinder har x antall bilder med hunden sin, er at man kan sveipe dem bort, først som sist.

Hund på soverommet… æsj! 

Anonymkode: fd887...f21

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ekkelt med et dyr på soverommet så lenge det ikke er i sengen? 

Anonymkode: ba1fc...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

da ble det piping.

Fordi du er utrolig slem!

Anonymkode: d5d6b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min sover ikke på soverommet mitt, men jeg hadde ikke nekta han å gjøre det hvis han ville det. En ny partner kan ikke og skal ikke bestemme over hvor hunden min vil sove. Da hunden min er mitt alt og hvis det kommer en mann inn i livet mitt som irriterer seg over hunden min, ja da viser jeg han døra. Prinsippsak.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommodevaran skrev (6 timer siden):

dyret skal ha det bra og at det skal få sine behov ivaretatt for resten av sitt liv. Med andre ord: typen din har et svært stort, direkte ansvar for sin hund. Den lever og dør etter hans ønsker. Han har ikke dette ansvaret for deg. Det må du nesten ta selv.

så bra sagt ! 🤙🤙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (3 timer siden):

En hund som har en god og forutsigbar eier lever stort sett et godt liv så lenge den får sine behov tilfredsstilt som mat og mosjon om mental trening. Ikke hvordan den sover og hvor den sover. Dette er typisk mennesker som tror at en hund er et menneske og går foran alt annet

Hunder er flokkdyr. De trenger like mye kontakt med eieren enn mennesker trenger kontakt med andre mennesker hvis ikke enda mer.

Endret av NatNat
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg er ikke et dyr «ett av medlemmene» på lik linje med menneskene i familien. Er vant til hundehold som TomKrus beskriver, at mennesket er lederen for flokken og setter standarden. 

ts

men da, best om du finner deg en annen type. Jeg bare håper han gir ikke etter pga dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva er ekkelt med et dyr på soverommet så lenge det ikke er i sengen? 

Det er ikke ekkelt i sengen heller. Har sovet med katter i senga i 30 år, er aldri syk. Jeg tror de ga meg bedre immunforsvar faktisk.

Endret av NatNat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Det er ikke ekkelt i sengen heller. Har sovet med katter i senga i 30 år, er aldri syk. Jeg tror de ga med bedre immunforsvar faktisk.

Nei, jeg synes også det er uproblematisk. Jeg bare lurer på hvorfor folk synes det er ekkelt at et dyr bare oppholder seg på soverommet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg synes også det er uproblematisk. Jeg bare lurer på hvorfor folk synes det er ekkelt at et dyr bare oppholder seg på soverommet. 

Ikke peiling, gammel overtro. Det er bevisst at folk med dyr leve bedre og barn med dyr har mindre sjanse for å utvikle asthma.

De aller fleste mennesker som blir syke i vår tid blir smittet av andre mennesker, ikke dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et mas om at hunden skal få styre og ta over hele huset. Folk som er så besatt av hundene sine passer best som single. Så kan de styre med de istedet for å sette de foran partneren.

Anonymkode: 83d51...876

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud for et mas om at hunden skal få styre og ta over hele huset. Folk som er så besatt av hundene sine passer best som single. Så kan de styre med de istedet for å sette de foran partneren.

Anonymkode: 83d51...876

😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (10 timer siden):

Ikke peiling, gammel overtro. Det er bevisst at folk med dyr leve bedre og barn med dyr har mindre sjanse for å utvikle asthma.

De aller fleste mennesker som blir syke i vår tid blir smittet av andre mennesker, ikke dyr.

Ja, jeg hadde en hund først i ti år da jeg vokste opp og hun lå konsekvent på armen min da vi sov. Kunne ligge og sove tungt i armkroken i tolv timer i strekk (jeg sov mye som ungdom 😝). Hadde og en annen hund som sovnet inn på armen min da hun døde ❤️ Så hadde jeg en hund som sov på soverommet mitt i 14 år og innimellom hoppet opp i senga og sov på beina mine. Jeg er 40 år nå og har nesten aldri vært forkjøla. Ikke en gang nå, når "hele" Norge er syke har jeg merket noen ting. Alltid frisk som en fisk 😊 Og jada, det er garantert noen som er mye syke og har astma selv om de har sovet med dyr altså 😄

Jeg skjønner virkelig de som ikke vil ha dyr i senga, har null problemer med å forstå akkurat det. Men at dyret bare befinner seg på rommet kan jeg ikke skjønne at er ekkelt. 

Skjønner også TS som ikke er vant til dette. Og jeg tenker at klør kanskje bør klippes, og om hunden er ren kan det være pledd eller hundeseng og lignende som bør vaskes. Lukt setter seg fort i sånne ting og det hjelper ikke å vaske dyret da. Bevegelser tror jeg og man kan venne seg til. Jeg sover med barnet mitt i senga nå og det var helt pyton til å begynne med ettersom han jo rører på seg en del om natta, jeg kan få en fot i øret osv 😄 Men det gikk seg til, nå er det rart de nettene han er til pappaen og jeg ikke har den lille urokråka i senga ☺️

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 11.41):

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

🤣🤣🤣🤣 

Det er vel ikke for å være bastant av vedkommende akkurat. 

Og selvfølgelig er det for HUNDEN! 

Men altså. Hunden var der før deg, typen din lot den sove på rommet, det funka ikke med å la den sove på gangen. 

Lukt og lyd blir du vant til, åpne vindu for å lufte igjennom natten. 

Bare vent til du evt får unger, da kan vi snakke om dårlig søvnkvalitet 👍🏻👍🏻

Anonymkode: e6e94...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

The amount of krenkede hundeeiere i kommentarfeltet 😂 Han fyren får gjøre en innsats for å gjøre deg komfortabel når du er på overnatting. Bade hunden så den ikke stinker, klippe klørne og muligens vurdere en grind ved døra så den kan ligge i nærheten med døra oppe, men du slipper at den lusker og subber veldig nærme sengen. Syns ikke det er for mye å be om. Hater hundelukt selv så eg hadde spydd bare av den ene faktoren 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var faktisk en grunn til at forholdet med min mann nesten havarerte. Han skulle ha «stakkars hunden» på soverommet, og sover som en stein om natta. Typen som sovner på to minutt. Jeg må ha det bekmørkt, laken uten rusk, passe temperatur osv. Jeg sov kanskje 3-5 timer til sammen i løpet av en natt, og da ba jeg de sove på et annet rom. Våknet også av tassing på parketten, drømmelyder og stank. Prøv å få han til å forstå det… er mitt beste råd. Men det kan bli vanskelig. Tok et par år før min mann skjønte det…

Anonymkode: 0b9a9...dda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (På 19.9.2024 den 17.10):

Har det slått deg at hunder faktisk lukter litt uansett hvor hjernevasket du er på dette ! De gjør faktisk det uansett hva du sier, og noen reagerer mer på det en andre. Du kan ikke vaske dette bort. Nå snakker ikke jeg om en stinkende skitten bikkje, men mange mennesker er mer var på dette en du tror. Og nei bevegelser er det mange som ikke blir vant med når man sover. Jeg sover utrolig lett, og reagerer på veldig små lyder ! Og sov i ro i ørene er noe forbannet dritt, det klør og mange klarer aldri å tilpasse seg akkurat det, og mange øre, nese hals leger advarer mot det også som fast bruk. Fordi det kan skape problemer som eksem i øregangene hos mange. 

Og ja dyra kommer først hos deg ! Og da ville jeg sagt som en partner ha et godt liv videre med en slik holdning ! Da er du ikke skapt for et parforhold med forskjeller. Men det er ikke fakta her, fakta er at du setter dine egne prinsipper foran alt, det er faen ikke dyret som gjør det.

Jeg har veldig god luktesans, og jeg har hund. Nesen min er plagsomt god, og jeg sliter med å være på besøk hos folk som ikke vasker hundene ofte. Det HJELPER å vaske hunden ofte, jeg takler ikke lukten av skitten hund selv. Nå som hunden min  er gammel, MÅ den dusje oftere, fordi gamle hunder lukter mer. 

Poenger er at det hjelper å dusje hunden. Min får også være på rommet og i sengen dersom hun har lyst.

Så, prøv å snakk med typen, jeg bruker både sjampo og balsam på henne, for balsamen gjør at ting ikkje sitter seg så godt fast. Og hun lukter bedre😁 Jeg hater å vaske hund, det tar tid, og den må tørkes med føner(våt rein hund lukter heller ikke godt🤭) men jeg gjør jobben for nesen min sin skyld

Anonymkode: d748e...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 11.18):

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

Nei, du kan ikke tvinge typen til og lære hunden og sove et annet sted . Det er hundens hjem, ikke ditt. Ja, du kan reise hjem og sove eller sove på sofaen .

Anonymkode: 4792e...554

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...