Gå til innhold

Han har hunden på soverommet om natta

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Lurer på hvorfor man velger å ha kjæledyr når man ikke vil ha de inntil seg verken i sofa eller seng. Spesielt hunder som er så opptatt av nettopp nærkontakt med menneskene sine. Og jeg har hunder som også er brukshunder, de ligger forøvrig i egne senger på soverommet med en vannskål i hjørnet, og er i sofaene.

Anonymkode: 1da52..

Siterer du meg fordi du lurer på om jeg er enig? Isåfall er svaret ja. For du kan umulig lese noe om mitt hundehold basert på innlegget bare fordi jeg kan se saken fra to perspektiv?

Er privilegert nok til å kunne legge opp egen tid, derfor er hunden alltid med på absolutt alt og er konstant i fanget så fort jeg sitter ned- hun er min skygge i både stallen, fjøset og byen- min aller beste venn.  (Og det helt uten at jeg skulle få for meg å mene noe som helst om mennesker som lar hunden være hjemme mens de er på jobb bare fordi min ikke behøver å være alene.) At hun sover ved føttene i en seng under samme dyne og ikke i armene mine er fordi vi har et menneskebarn er allergisk og vi samsover ofte på tross av at barnet er eldre, nettopp fordi vi også har innsikt i basic flokkteori. Barnet kan derfor ikke ha en hund i ansiktet så her trumfer altså menneskets behov for å våkne uten allergisymptomer, selv om jeg er helt enig i at hunder bør få så mye nærkontakt som mulig. Om vi skal diskutere dette kan vi holde på i en evighet, for hvem er vel mennesket til å legge føringer for en annen art overhodet osv.-  rimeligvis har mennesker ulik motivasjon og derigjennom variasjoner i hundeholdet. 

Men; nå var det ikke personlige holdninger til hundehold som var saken, men at TS havner i en kinkig situasjon og ber om innspill- usikker på hva dette tilfører der.

Anonymkode: bd728...4a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siterer du meg fordi du lurer på om jeg er enig? Isåfall er svaret ja. For du kan umulig lese noe om mitt hundehold basert på innlegget bare fordi jeg kan se saken fra to perspektiv?

Er privilegert nok til å kunne legge opp egen tid, derfor er hunden alltid med på absolutt alt og er konstant i fanget så fort jeg sitter ned- hun er min skygge i både stallen, fjøset og byen- min aller beste venn.  (Og det helt uten at jeg skulle få for meg å mene noe som helst om mennesker som lar hunden være hjemme mens de er på jobb bare fordi min ikke behøver å være alene.) At hun sover ved føttene i en seng under samme dyne og ikke i armene mine er fordi vi har et menneskebarn er allergisk og vi samsover ofte på tross av at barnet er eldre, nettopp fordi vi også har innsikt i basic flokkteori. Barnet kan derfor ikke ha en hund i ansiktet så her trumfer altså menneskets behov for å våkne uten allergisymptomer, selv om jeg er helt enig i at hunder bør få så mye nærkontakt som mulig. Om vi skal diskutere dette kan vi holde på i en evighet, for hvem er vel mennesket til å legge føringer for en annen art overhodet osv.-  rimeligvis har mennesker ulik motivasjon og derigjennom variasjoner i hundeholdet. 

Men; nå var det ikke personlige holdninger til hundehold som var saken, men at TS havner i en kinkig situasjon og ber om innspill- usikker på hva dette tilfører der.

Ehh my mistake- leste det som at du hadde sitert meg- beklager😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss sover jeg på rom med bikkja i en etasje. Resten av familien i en annen.

slik er vi sikret at alle faktisk får sove om natten😊

Anonymkode: 49f9d...dd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er jo ikke snakk om at jeg krever den avlivet eller noe. Er en fin hund. Bare skjønner ikke at den absolutt må sove på samme rom.

ts

Anonymkode: d5157...feb

Du får legge deg på et annet rom da vettu:) Hunden skal ikke flyttes fordi du våkner av den. Sov i ro i ørene, og be typen rense tepper og hundeseng. Er nok ikke hunden som lukter så stramt. Må også ha vindu åpent med hund på rommet, om det er veldig kaldt ute så må hvertfall soveromsdøren stå åpen

Anonymkode: a6a62...230

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en mann der ute som passer bedre for deg ❣️

Anonymkode: 6e690...349

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (4 timer siden):

Sorry hunden var der før deg.

Har selv hunden på rommet. Mannen har prøvd seg med at den burde nå i en alder av 6 sove på gangen.....sa til mannen at da kan han flytte til gjesterommet heller. :) Sånn er det å være sammen med hundemenneske. 

Det er et elendig standpunkt ! Min hund gjør som jeg bestemmer ! Så må den oppdras til det, og jeg har aldri hatt hunden på soverommet. Døren står på gløtt slik at den føler seg trygg og inkludert, men sover aldri der. Det gjør den i et naborom i buret sitt som står åpent. Det kan alle hunder oppdras til med bitte litt innsats. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (3 minutter siden):

Det er et elendig standpunkt ! Min hund gjør som jeg bestemmer ! Så må den oppdras til det, og jeg har aldri hatt hunden på soverommet. Døren står på gløtt slik at den føler seg trygg og inkludert, men sover aldri der. Det gjør den i et naborom i buret sitt som står åpent. Det kan alle hunder oppdras til med bitte litt innsats. 

Oppdra hunden? Noen vil faktisk ha hundene på soverommet, det har ingenting med oppdragelse av hunden. Alle har forskjellig hundehold. Manglende oppdragelse er når man ikke ønsker å ha hunden på soverommet, og den står å piper og maser om å komme inn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

...ørepropper?

Anonymkode: eb0da...de4

Jeg bruker det. Men ofte faller de ut ila natta, og så tar de ikke bort lukta.

ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oppdra hunden? Noen vil faktisk ha hundene på soverommet, det har ingenting med oppdragelse av hunden. Alle har forskjellig hundehold. Manglende oppdragelse er når man ikke ønsker å ha hunden på soverommet, og den står å piper og maser om å komme inn. 

Det er helt greit, så endrer forutsetningene seg. En hund klarer en tilpassing om du som eier oppdrar den til det. Vanskeligere er det faktisk ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (44 minutter siden):

Dealbreaker for min del. Sover den i senga også? 🤢

Nei, da hadde jeg ikke sovet der. Det hadde jeg ikke klart. Jeg synes ikke vondt om de som gjør det, men det er ikke for meg.

ts

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt det som det var og sagt at derfor blir det vanskelig å sove over. Det er jo mulig at dette blir for vanskelig å tilpasse, men det får dere se etter hvert. Det er jo naturlig nok ikke bare bare å venne hunden til å sove et annet sted. At han kan dusje hunden og uppe tann og munnstell slik at hunden ikke lukter, burde vel være en enkel sak.

Anonymkode: f9a43...adb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (13 minutter siden):

Oppdras? Bikkjene mine er så trente at selv politiet synes det er gøy å se på oss i parken. 

Men de vil alltid ha en plass på mitt soverom. Også i senga, så den ble kjøpt ekstra stor slik at det er plass på en side til dem. 

Når jeg reiser meg og gir kommandoen, hopper vi alle i loppekassa på våre respektive plasser. 

Hvilken oppdragelse tenker du at mine mangler som får sove i senga?

Anonymkode: d6a1e...fd2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen? At jeg sover lett og får dårlig søvnkvalitet at lyd og lukt?

ts

Du sover hjemme hos deg selv. Så enkelt. 

Anonymkode: 46edc...065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppdras? Bikkjene mine er så trente at selv politiet synes det er gøy å se på oss i parken. 

Men de vil alltid ha en plass på mitt soverom. Også i senga, så den ble kjøpt ekstra stor slik at det er plass på en side til dem. 

Når jeg reiser meg og gir kommandoen, hopper vi alle i loppekassa på våre respektive plasser. 

Hvilken oppdragelse tenker du at mine mangler som får sove i senga?

Anonymkode: d6a1e...fd2

Igjen prøv å forstå problemstillingen her !  Du elsker dette ! Så endrer det seg for deg og du får noen andre inn i livet ditt som du må tilpasse dette til, da klarer du dette lett om det må til ! Om ikke kutter du ut den andre som gjør at du må ta den tilpassingen. Det er mitt standpunkt her. Om du vil sove med hundene i din seg ? Flott ! Men da kan du ikke forvente å få et forhold til en partner overhodet fremover om den ikke liker dette. Mitt poeng er at her kan man endre på ting, og hunden kan også tilpasse seg med litt tilvenning. Det er null problem! Om ikke ? Dropp en partner som ikke liker dette da. Verre er det ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hunden var der før deg. Som ansvarlig hundeeier hadde jeg nektet min nye flamme å diktere hva jeg skal gjøre med hunden. Her i huset går og kommer dyrene som de vil, både hunden og begge kattene. Noen ganger legger de seg i senga, noen ganger sitter kattene i vinduskarmen, noen ganger sover de i stua, og så videre. Hadde mannen forlangt at vi måtte nekte dyrene å komme på soverommet, ville jeg ha stilt spørsmål ved hele forholdet.

Anonymkode: b9fb4...bcb

Hadde jeg "måtte forlangt" noe sånt så hadde forholdet vært over lenge før det kom dit. Jeg setter selvsagt en partners behov før mine egoistiske behov, og aldri om en mann hadde måtte forlangt noe som helst, hadde jeg skjønt at det var noe som plaget han hadde jeg endret det med en gang :) Det er så sært å lese hvordan du og flere her tillegger andre meninger, dere svarer om diktering og forlanging, men det er da ingen som har gjort det 😅

Hunden var der før deg. Du kan ikke komme hjem til ham og forlange egne regler. Dere er ikke gift, dere er ikke samboere. Dere dater. 

Anonymkode: b9fb4...bcb

Eh, hun forlanger da ikke. Men ethvert oppegående menneske som ØNSKER relasjon med noen tar hensyn. Jeg dater også en fyr nå, som har samme dyr som meg. Men mine dyre er ikke i senga om natten, og da har han av helt eget initiativ sluttet med det hos seg også, uten at noen av oss forlangte eller bestemte. Det handler bare om å ønske det beste for den andre :) 

Anonymkode: 1338b...9bf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (50 minutter siden):

Sånn er det virkelig ikke å være sammen med et hundemenneske! Sånn er det å være sammen med deg heter det. Er mange hundemennesker som ikke sover med hundene i senga. Ærlig talt! 

Huff why so mad😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg "måtte forlangt" noe sånt så hadde forholdet vært over lenge før det kom dit. Jeg setter selvsagt en partners behov før mine egoistiske behov, og aldri om en mann hadde måtte forlangt noe som helst, hadde jeg skjønt at det var noe som plaget han hadde jeg endret det med en gang :) Det er så sært å lese hvordan du og flere her tillegger andre meninger, dere svarer om diktering og forlanging, men det er da ingen som har gjort det 😅

Eh, hun forlanger da ikke. Men ethvert oppegående menneske som ØNSKER relasjon med noen tar hensyn. Jeg dater også en fyr nå, som har samme dyr som meg. Men mine dyre er ikke i senga om natten, og da har han av helt eget initiativ sluttet med det hos seg også, uten at noen av oss forlangte eller bestemte. Det handler bare om å ønske det beste for den andre :) 

Akkurat ! Jeg fordrar ikke dyr i sengen, fordi de slipper masse hår spesielt hunder og katter. Og det gidder ikke jeg ligge i. Om noen gjør det så værsågod ! Men man kan ikke som et oppegående menneske forlange at det er normalen. Og en hund kan lett tilpasse seg å sove alene i et naborom over litt tid. Om ikke er det noe galt med eieren og hunden. Da hadde jeg skygget unna begge to.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for forståelsen!

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (15 minutter siden):

Det er helt greit, så endrer forutsetningene seg. En hund klarer en tilpassing om du som eier oppdrar den til det. Vanskeligere er det faktisk ikke.

«Haha. Sorry, gutten min, vi har ikke noe fremtid.» hadde vært min respons. Har ingen interesse av å be hunden min sove i gangen pga en kjæreste. Hunden min er 100% lojal mot meg, aldri såret meg eller skuffet meg. Så skulle jeg gjøre sånt mot han, for en mann? Nei. Aldri. 

Jeg er glad kjæresten min elsker hunder like mye som meg, han vil helst ha hunden min i sofaen og sengen med oss. Hunden min sover aldri i min seng, men i sofaen er han. En annen type mann hadde vært uaktuelt. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund ligger aldri heller i sofaen ! Fordi jeg har bestemt det, og dermed oppdradd han til det. Og bjeffer han på lyder som er helt normale ? jeg oppdrar han til å la være, og jeg er sta som faen :) Og gir meg ikke før denne oppførselen er på plass. Og har lykkes med det bortimot 100%. Går vi tur så kan hunden få hilse på andre hunder om den andre eieren og jeg vil det, om ikke er det lydig og stille å fortsette som den andre er av luft. Fordi jeg har  bestemt at det er slik vi skal ha det. Hunden skal faktisk ikke bestemme noe som helst :) Du som eier er sjefen.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...