Gå til innhold

Han har hunden på soverommet om natta

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hundens behov foran damas behov? Hvis det er dette typen min og tenker så får han jo heller bare sove alene da.

ts

Anonymkode: d5157...feb

Hadde jeg hatt type og hund og han hadde reagert slik. 
Da vet jeg hva jeg ville valgt. 🦮🐶🐕

Anonymkode: 9ef1c...02a

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mardina skrev (29 minutter siden):

Du trenger ikke skrive det samme innlegget flere ganger 😄 Det holder med 1 gang 😄

La eg det ut flere ganger?? 
Hadde problemer med å legge ut innlegget🙈🤣sorry. 

Anonymkode: 9ef1c...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

Dra hjem for å sove, du😊 Hvis typen vil ha deg der om natta, så lærer han hunden å sove et annet sted. Hvis ikke, så vet du at han prioriterer hunden over deg, og da får du ta stilling til om det er noe du kan leve med eller ikke.

Anonymkode: efb6b...450

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hunden på soverommet, og der vil hun bli uansett hva en potensiell kjæreste vil si. Jeg sover bedre med henne i nærheten. Har alikevell full respekt for at mange ikke ønsker dette, men da er isåfall disse ikke de rette for meg.

Et tips da. Om klørne høres godt er de nok for lange👍

Anonymkode: a8a85...747

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet over hos typen noen ganger nå. Og jeg sover mye dårligere enn hjemme. Fordi han har hunden sin på soverommet. Den lager lyd, flytter seg flere ganger ila natta, men det verste er at den lukter så stramt😫 Og rommet er lite. Første natta jeg var der, prøvde typen å ha hunden på gangen, men da ble det piping. Har ikke fortalt han HVOR mye søvnen min blir påvirka, har bare tatt det igjen når jeg er hjemme. 

Skal jeg bare reise hjem og sove? Tvinge typen til å lære hunden å sove et annet sted?

For det første skal ikke en frisk hund lukte stramt, da må han bade den. 

For det andre, venner man seg til den bevegelsen etterhvert. Dersom noen kom inn i livet mitt og ville endre på bikkja, hadde de røket fort ut igjen 😂

Anonymkode: d6a1e...fd2

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er IKKE kos å ha dyr i nærheten når man sover. Crazy dog lady ! Du er vel en sånn som setter hunden foran andre mennesker, familie, barn, kjæreste og alt. 

Anonymkode: d3976...cff

Her sover jeg og kjæresten med hver vår hund i armkroken, det er kjempe kos og jeg har aldri sovet bedre. Var litt trangt i starten, så da kjøpte vi ny og større seng.

Anonymkode: f0caa...eec

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig uaktuelt å la hunden ligge på soverommet. Og, nei. Jeg hater ikke hunder. Har hund selv,  men den har ingen adgang til soverommet. Forstår deg veldig godt ts:) 

Anonymkode: c3233...1ea

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du ikke er et hundemenneske TS, og det er jo helt greit det. Men da er det ikke sikkert du og denne mannen klaffer så godt. 

For min del er hunden et familiemedlem. Jeg ville aldri ha gått med på å forvise den ut på gangen, når den er vandt til å sove med meg. 

For å sette det litt på spissen: Hvis du hadde blitt kvalm og uvel av smattelyder, forventer du da at jeg skulle nektet barna mine å sitte til bords med oss?

Anonymkode: 6483e...9a8

Dette eksemplet er jo mye lettere- hadde dine barn smattet hadde jeg sagt takk og adjø på sekundet😂 Hunder kan man jo faktisk venne seg til, barn med medioker oppdragelse har garantert fler issues enn bare manglende bordskikk  (å spise med munnen lukket er folkeskikk og manerer, det har ingenting med noens personlighet og lov til å være seg selv å gjøre)

Men til poenget; har selv hund som sover i en hundeseng nederst i hjørnet i sengen, kjæresten har hunden tuslende rundt og den vekker meg hver bidige natt selv om jeg er vant til hund- velger derfor å sove hjemme de fleste nettene for å slippe dette selv om han har tilbudt seg å se på andre løsninger. Ofte vil man venne seg til lyder, mennesker bor ved siden av togstasjoner og om ikke annet: om du ser for deg en fremtid med denne mannen kan du jo ta det som øving i å ha baby på rommet😅

Hva om du snakker med han og sier veldig pent (det virker som noen hundeeiere her er mer opptatt av de faktisk ikke skal innrette seg og at hunden er nr. 1 så her må du tydeligvis trå veldig varsomt) at du våkner og at det er slitsomt, at du selvfølgelig ikke mener at han skal slenge ut hunden, for så å foreslå at den i det minste kan være ren slik at du iallefall ikke lukter den? Sikkert fint av flere grunner, er ganske nøye med pelsstellstell i flåttperioden før hunden her får være på soverommet i det hele tatt. 
Om han går med på det- sov noen netter med hørepropper og se om det hjelper?

Hadde selv aldri bedt noen velge hunden foran meg, men må jeg innrømme at det for min del hadde vært over om han ikke selv tilbød seg å løse problemet. Og for å snu det; om mennesket jeg vil dele resten av livet med hadde hatt problemer med å sove på grunn av en hund jeg får ha i maks 10 år til hadde jeg gjort ganske mye for å løse det, har lekt med tanken før og tror isåfall at det hadde blitt enda hund slik at de hadde selskap på annet rom🙈 

Er det en«kjærringa ryker før bikkja» mann hadde jeg selv mistet all tiltrekning , det er nobelt osv. å elske et kjæledyr og det er det man vil høre for å sjekke at han har moralen på rett sted, at han bryr ser om flokken. Men om han i praksis handler ut fra at å unngå et kortvarig ubehag for et dyr er viktigere enn å ha meg som livspartner hadde jeg ikke turt å lene meg på den mannen for beskyttelse og trygghet- våre verdier hadde vært for ulike.

Han må selv avgjøre hva som er viktigst å ha på soverommet og burde derfor være løsningsorientert om du tar det opp på riktig måte. Det kan jo være at du venner deg til det fortere enn du tror og at det til og med kan være selskap for deg om han er bortreist- de fleste hunder er fantastiske venner så fort man blir vant til de.😊

Anonymkode: bd728...4a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det hjelper ikke alltid det. Hunden vår stinker gammel sur kamelballe selv om den er nyvasket. Gamle hunder er ofte slik. 11 år gammel. 

Kansje en sjekk hos vetrinæren er nødvendig? Hadde en hund for en stund siden som var valeig gammel, men den lukta helt greit

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte hundemenneske, og ville ikke likt å ha hund eller annet dyr på rommen om natten. I ditt tilfelle hadde jeg nok ikke krevd eller foreslått at hunden sover et annet sted, men jeg hadde sagt at jeg vil sove hjemme fordi da sover jeg bedre. 
Dersom fyren selv vil ta initiativ til å endre ting hjemme så du vil overnatte der, så står han fritt til det. Men du kan ikke kreve det. Derimot kan du sette grenser for hva du selv vil være med på og ta konsekvensene av de grensene. 

Anonymkode: ce6ed...d7c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er på ingen måte hundemenneske, og ville ikke likt å ha hund eller annet dyr på rommen om natten. I ditt tilfelle hadde jeg nok ikke krevd eller foreslått at hunden sover et annet sted, men jeg hadde sagt at jeg vil sove hjemme fordi da sover jeg bedre. 
Dersom fyren selv vil ta initiativ til å endre ting hjemme så du vil overnatte der, så står han fritt til det. Men du kan ikke kreve det. Derimot kan du sette grenser for hva du selv vil være med på og ta konsekvensene av de grensene. 

Anonymkode: ce6ed...d7c

Nå er det strengt tatt mannen som må ta konsekvensene her. Det forøvrig svært urenslig og uhygienisk å ha kjæledyr i senga. Dealbreaker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette eksemplet er jo mye lettere- hadde dine barn smattet hadde jeg sagt takk og adjø på sekundet😂 Hunder kan man jo faktisk venne seg til, barn med medioker oppdragelse har garantert fler issues enn bare manglende bordskikk  (å spise med munnen lukket er folkeskikk og manerer, det har ingenting med noens personlighet og lov til å være seg selv å gjøre)

Men til poenget; har selv hund som sover i en hundeseng nederst i hjørnet i sengen, kjæresten har hunden tuslende rundt og den vekker meg hver bidige natt selv om jeg er vant til hund- velger derfor å sove hjemme de fleste nettene for å slippe dette selv om han har tilbudt seg å se på andre løsninger. Ofte vil man venne seg til lyder, mennesker bor ved siden av togstasjoner og om ikke annet: om du ser for deg en fremtid med denne mannen kan du jo ta det som øving i å ha baby på rommet😅

Hva om du snakker med han og sier veldig pent (det virker som noen hundeeiere her er mer opptatt av de faktisk ikke skal innrette seg og at hunden er nr. 1 så her må du tydeligvis trå veldig varsomt) at du våkner og at det er slitsomt, at du selvfølgelig ikke mener at han skal slenge ut hunden, for så å foreslå at den i det minste kan være ren slik at du iallefall ikke lukter den? Sikkert fint av flere grunner, er ganske nøye med pelsstellstell i flåttperioden før hunden her får være på soverommet i det hele tatt. 
Om han går med på det- sov noen netter med hørepropper og se om det hjelper?

Hadde selv aldri bedt noen velge hunden foran meg, men må jeg innrømme at det for min del hadde vært over om han ikke selv tilbød seg å løse problemet. Og for å snu det; om mennesket jeg vil dele resten av livet med hadde hatt problemer med å sove på grunn av en hund jeg får ha i maks 10 år til hadde jeg gjort ganske mye for å løse det, har lekt med tanken før og tror isåfall at det hadde blitt enda hund slik at de hadde selskap på annet rom🙈 

Er det en«kjærringa ryker før bikkja» mann hadde jeg selv mistet all tiltrekning , det er nobelt osv. å elske et kjæledyr og det er det man vil høre for å sjekke at han har moralen på rett sted, at han bryr ser om flokken. Men om han i praksis handler ut fra at å unngå et kortvarig ubehag for et dyr er viktigere enn å ha meg som livspartner hadde jeg ikke turt å lene meg på den mannen for beskyttelse og trygghet- våre verdier hadde vært for ulike.

Han må selv avgjøre hva som er viktigst å ha på soverommet og burde derfor være løsningsorientert om du tar det opp på riktig måte. Det kan jo være at du venner deg til det fortere enn du tror og at det til og med kan være selskap for deg om han er bortreist- de fleste hunder er fantastiske venner så fort man blir vant til de.😊

Anonymkode: bd728...4a9

Er enig i dette du skriver. Og jeg tenker og at hvis det er viktig for han at jeg sover der og generelt har det bra, så vil han se etter andre løsninger for hunden. Det er ikke fryktelig mange netter i mnd dette gjelder.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå videre for det er ikke hunden som kommer til å vike her.. med eksen min måtte vi ha sex mens bikkja stirra på oss fra sengekanten, sexy. 

Anonymkode: e4b8c...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hund selv, har aldri vurdert å la henne sove på soverommet. Stenge en hund inne på et lite soverom hele natten, uten tilgang til vann? Niks. Hun liker å tusle litt rundt og legger seg forskjellige steder i huset. 

Å la soveromsdøra være åpen er helt uaktuelt, både pga. temperaturforskjell og lysinnslipp. 

Hun får forresten ikke ligge i sofaen heller. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (32 minutter siden):

Jeg har hund selv, har aldri vurdert å la henne sove på soverommet. Stenge en hund inne på et lite soverom hele natten, uten tilgang til vann? Niks. Hun liker å tusle litt rundt og legger seg forskjellige steder i huset. 

Å la soveromsdøra være åpen er helt uaktuelt, både pga. temperaturforskjell og lysinnslipp. 

Hun får forresten ikke ligge i sofaen heller. 

Lurer på hvorfor man velger å ha kjæledyr når man ikke vil ha de inntil seg verken i sofa eller seng. Spesielt hunder som er så opptatt av nettopp nærkontakt med menneskene sine. Og jeg har hunder som også er brukshunder, de ligger forøvrig i egne senger på soverommet med en vannskål i hjørnet, og er i sofaene.

Anonymkode: 1da52...36c

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en merkelig holdning å være så bastant på at et dyr skal sove på rommet når en ny partner ikke er vant til det og synes det er vanskelig. Er det for din del eller hundens del? Eller for å markere at en ny partner ikke skal komme inn og «lage nye regler»?

ts

Jeg skjønner virkelig ikke at du setter hundens behov foran mannens. 
ts

Når man skaffer seg et dyr, tar man på seg ansvaret for at det dyret skal ha det bra og at det skal få sine behov ivaretatt for resten av sitt liv. Med andre ord: typen din har et svært stort, direkte ansvar for sin hund. Den lever og dør etter hans ønsker. Han har ikke dette ansvaret for deg. Det må du nesten ta selv.

En hund har svært få valg i livet, det er nesten ingen ting den bestemmer selv. Den spiser det eieren mener er riktig mat, når eieren syns det er riktig at den spiser. Den får gå tur, eller treffe andre hunder, eller trene, eller løpe fritt, eller slappe av utendørs, når eieren føler for det. Den får ikke selv bestemme hvilke møbler den får ligge i, eller hvilke gjenstander den får tygge på. Til tross for at hunder er flokkdyr og helst vil være sammen med sine nærmeste 24/7, tilbringer de fleste av dem mange timer alene hver eneste dag, mens eier er på jobb, skole, eller ute på diverse aktiviteter.

Du er, såvidt jeg har forstått, et voksent menneske, som har både evnen og muligheten til å ta egne valg i de fleste aspekter av livet ditt. Du bør også ha evnen til å føle empati til andre vesener, og klare å se deres behov, i stedet for å bare tenke meg, meg og mitt.

Du har muligheten til å velge bort å sove hos typen. Du har muligheten til å velge å gi hunden en vask, slik at lukten ikke plager deg. Du kan sette i deg ørepropper, eller ha annen lyd stående på inne på rommet slik at lydene fra hunden ikke merkes så godt. Du kan til og med velge å finne deg en ny kjæreste, som har de samme holdningene som deg.

Det er dessuten helt utrolig hva man kan bli vant til om man bare gir det litt tid. Jeg pleide å trenge fullstendig stillhet for å sove. Hadde i en periode en kjæreste som insisterte på å ha tv'en på full guffe når vi skulle legge oss. Det var vanskelig i starten, men jaggu lærte jeg meg å sove gjennom det, samme hva slags bråkete faenskap som stod på gjennom hele natten.

Visst kan hunden sikkert lære seg å sove et annet sted. Men hvorfor skal man frarøve den den gleden og tryggheten den får føle når den får ligge sammen med "flokken" sin gjennom natten? Hvorfor skal man fjerne også denne gleden i dens liv, når så mange av dens daglige behov og ønsker allerede må vike for det menneskene syns er beleilig?

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er enig i dette du skriver. Og jeg tenker og at hvis det er viktig for han at jeg sover der og generelt har det bra, så vil han se etter andre løsninger for hunden. Det er ikke fryktelig mange netter i mnd dette gjelder.

ts

Så du tror ikke at dette forholdet kan bli noe mer? For "noen få netter i måneden" kan fort bli flere netter i uka, og plutselig bor dere sammen og hunden er permanent kastet ut av soverommet.

Og igjen, ta ansvar for deg sjøl. Venn deg til det, finn måter å takle det på, eller avslutt forholdet.

Hadde min kjæreste kommet og bedt om at jeg skulle tatt fra hunden min en svært viktig og trygg del av dens liv bare fordi han ikke følte for å ha det slik, ville det vært slutten for oss. Jeg ville ikke bekymret meg det grann for å potensielt gå glipp av mitt livs kjærlighet, for om en mann ikke ønsker at mine dyr skal ha et best mulig liv, så er han uansett ikke den rette for meg. Det er jeg 100% sikker på.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror du venner deg til det etter hvert ☺️ 

Anonymkode: ba1fc...057

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (3 timer siden):

Sorry hunden var der før deg.

Har selv hunden på rommet. Mannen har prøvd seg med at den burde nå i en alder av 6 sove på gangen.....sa til mannen at da kan han flytte til gjesterommet heller. :) Sånn er det å være sammen med hundemenneske. 

Sånn er det virkelig ikke å være sammen med et hundemenneske! Sånn er det å være sammen med deg heter det. Er mange hundemennesker som ikke sover med hundene i senga. Ærlig talt! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...