Gå til innhold

Dere som har over 1 mill på konto- jobber dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja. Jeg har vel ca 2 mill i fond/på konto. 

Altså, i dag er jo ikke det kjempemye penger.. Det er ikke som om man kan leve av rentene på dette, og de pengene hadde vært borte på 3-4 år om man skulle levd av dem. Og det er UTEN at man skal bruke penger på å skifte vinduer og tak på huset, kjøpe ny bil, osv. 

Jeg jobber 100%, som systemutvikler. Jeg tenker at det er en selvfølge å jobbe 100% så lenge jeg ikke har nok oppsparte midler til at jeg kan leve godt av det resten av livet. 

Anonymkode: fef5b...c92

Samme her. Men ingen av oss jobber da vi er pensjonister. Klarer oss på pensjonen, men ikke så mye til overs før neste utbetaling kommer.

Anonymkode: 25668...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som har både 1, 2, 3 og 4 mill på konto. Hva jobber dere med og hvor mange prosent? Hva er deres tanker rundt jobb og det å ha millioner på konto?

Anonymkode: b71f1...162

Jeg tror du spør feil målgruppe, ts. De aller fleste har eller kunne ha hatt noen håndfull millioner på konto. Selger man et hus, en leilighet etc så blir jo salget på flere millioner. Ja, normalen er å kjøpe et nytt, gjerne dyrere hus. Men en som velger å bo noen år i en bobil kan ha 5 mill på konto uten at hen er verken rikere eller fattigere enn sin kompis, som har valgt å kjøpe en enebolig til 10-15 mill og altså har bare en helt normal bufferkonto og et boliglån (men også en bolig verdt et ikke unormalt antall millioner).

Om du ønsker synspunktene til den gruppen som er såpass formuene at de kan velge om de ønsker - eller ikke ønsker - å arbeide så må du opp. Å legge på en null bak millionene dine er en god start. Folk i den kategorien jobber også (jeg har vært kollega med en av dem), men flere av dem arbeider for seg selv enn i gruppen du henvender deg til.

Anonymkode: e0964...708

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aksjer verd  7 mill i  et unotert firma som gir meg ca 3-400 000 i utbytte i året i snitt. (veldig varierende). Jeg har ca 1.5 mill i fond og 1 mill på konto. Fond gir også en inntekt. Jeg er gift med nesten nedbetalt hus og hytte or to biler.

Jeg kunne i teorien klart meg uten å jobbe de siste årene, men det er jo en veldig usikker inntekt.

Jeg er glad i jobben min. Ellers ville jeg aldri endt det jeg er nå.

Anonymkode: 3ff01...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å slutte i jobben grunnet helsetilstand.  NAV er veldig vanskelige å forholde seg til, og tenker at jeg er såpass privilegert uansett at vi kan klare oss på en lønning. Så lenge pensjon og bolig til barna er i boks.  Velferdsstaten knaker i sammenføyningeneDet merkes når man har behov for hjelp. Tenker mye på dem som står uten ressurser og blir syke. Det må være fortvilende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 2,5 millioner på fond/konto til sammen. Det er jo ikke spesielt mye hvis man skal la være å jobbe… vi har tre barn, begge jobber 100%. Jeg jobbet i perioder 80% da de to eldste barna var små, og jeg har vært hjemme 1,5-2 år med de to yngste barna før de begynte i barnehage. Men å jobbe deltid i min jobb er egentlig det samme som å jobbe 100%, bare med 80% lønn.

Anonymkode: 90fa8...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere som har både 1, 2, 3 og 4 mill på konto. Hva jobber dere med og hvor mange prosent? Hva er deres tanker rundt jobb og det å ha millioner på konto?

Er ufør.

Anonymkode: d8631...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende, man skulle tro gjennomsnittsmennesket her på Kvinneguiden var steinrik, med flere millioner på bok og bare fryd og gammen. Slik er det jo ikke. Kan dere mulitmillionærer fortelle oss hvordan dere fikk skrapet sammen alle disse pengene, slik at vi andre med multimillionlån og gjennomsnittslønn kanskje kan lære noe ?

Anonymkode: 73565...476

Godt poeng, enten er folket mangemillionærer eller så er de uføretrygdede Navbrukere med eneste underholdning å spørre om når trygda kommer i nye tråder hver måned. Finnes tydeligvis ikke noen som er «mannen i gata» med gjennomsnittlig lønn. 

Jaja, sånn er livet, på kvinneguiden.

Anonymkode: 76dd2...3b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Godt poeng, enten er folket mangemillionærer eller så er de uføretrygdede Navbrukere med eneste underholdning å spørre om når trygda kommer i nye tråder hver måned. Finnes tydeligvis ikke noen som er «mannen i gata» med gjennomsnittlig lønn. 

Det er veldig mange i Norge som har mer enn en million på konto. Jeg tror gjennomsnittet ligger på 300 tusen på sparekonto.
Vi har lavt forbruk, og har prioritert sparing. Med tanke på alderdom og barna.  Hvis jeg velger å slutte i jobben, så blir det ikke mer sparing. Men vi klarer oss på en lønn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS spurte de som hadde over 1 mill i fond.

Da er det ikke så rart at det er folk med penger som svarer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 mill i aksjer men satser på 5 0 til jeg blir 62.. da blir det hus i Spania og adios til Norge. Skal jeg skattes ihjel så kan jeg like godt gjøre det et hyggelig og varmt sted.

Anonymkode: e9eb4...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke særlig spart nå men ser for meg at jeg kan spare mye fremover. De største utgiftene jeg har hatt de siste årene, var sykdom og utdanning, med lav inntekt.

Nå som jeg er ferdig med videreutdanning og har grei til god helse og arbeidskapasitet, tror jeg jeg kan legge av mye penger framover. Jeg har billige hobbier, trener ca. gratis via jobb og kutter utgifter til klær, mat, strøm mm. Jeg jobber opp mot 140 % stilling. Det er lett for meg å jobbe så mye fordi jeg trives i jobbene mine, drikker nesten aldri alkohol, og jeg hviler/sover mye når jeg har fri. 

Anonymkode: 6f4d2...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende, man skulle tro gjennomsnittsmennesket her på Kvinneguiden var steinrik, med flere millioner på bok og bare fryd og gammen. Slik er det jo ikke. Kan dere mulitmillionærer fortelle oss hvordan dere fikk skrapet sammen alle disse pengene, slik at vi andre med multimillionlån og gjennomsnittslønn kanskje kan lære noe ?

Anonymkode: 73565...476

Jeg sparte pengene jeg har på konto. Jeg kan spare det fordi jeg over mange år har kjøpt kontrakter på nye boliger og solgt før de sto ferdige, med bra overskudd. Disse pengene er brukt til å betale ned bolig, så lånet er lavt, dermed mye til overs å spare.

Anonymkode: 3b336...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nedbetalt hus, ca 2 mill i aksjer/fond/konto. Jobber 100-110%, ca 550 000 i årsinntekt. 

Anonymkode: d9509...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS spurte de som hadde over 1 mill i fond.

Da er det ikke så rart at det er folk med penger som svarer.

Nå svarte jeg en annen bruker i tråden, fordi det passet inn. At du ikke liker det får så være. 

Jeg sitter ikke på et nettforum og legger ut skattemeldingen min, for å skryte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte hus i Oslo, kjøpte hus og bil et mindre sted. Har nærmere 10M i fond og rundt 2M i bufferspar. Hjemmeværende (ikke NAV selvfølgelig), men har massevis av utdanning. Suller ikke og har nok av ting å ordne i hage og hjem. 

Anonymkode: d4db5...c22

Deg om det. Jeg bor fortsatt i Oslo. Å jobbe er sunt og jeg kommer til å gjøre det til jeg ikke lenger synes det er gøy. Jeg betaler heller for vaskehjelp og gartner slik at fritiden min etter jobb går til barn, mann og venner. 

Anonymkode: 189ac...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sitter ikke på et nettforum og legger ut skattemeldingen min, for å skryte. 

Nei, men du tok deg tid til å hakke på både folk på trygd og folk med penger.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja er gjeldfri og har over en mill på konto. Jeg jobber og tenker å gjøre det fremover til jeg blir pensjonist. Fordi at jeg liker jobben min, og en mill i dag ikke er noe man kan leve av i mange år alene. Den dagen jeg fyller 67 så er det nok over og jeg finner noe annet å drive med, om det er inntekts givende eller ikke. Mill på konto betyr  valgfrihet, men ikke at man kan sløse så mye man vil. Da forsvinner beløpene fort.

Anonymkode: 63cac...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke "steinrik" i dagens Norge om man har 2-3 millioner på bok. Alvorlig talt.. 

Man kan helt fint spare seg opp 2-3 millioner med gjennomsnittslønn. Man kan blant annet velge å ikke ta opp multimillionlån. Man kan velge å bosette seg nøkternt, og godta å ikke bo MIDT i sentrum av de største byene. 

Jeg sparte meg opp 2 mill som enslig, med gjennomsnittslønn. Jeg prioriterte å bo billig og usentralt, jeg laget mat hjemme fremfor å spise ute, jeg er avholds og drakk pepsi max i stedet for alkohol på fest, jeg valge ferie-destinasjon og tidspunkt ut fra tilbud og når det var billig. 

Jeg var økonomisk fornuftig fra barndommen av. Jeg blåste ikke hundretusener på russebuss og fadderuke og fest og fyll og tjohei i ungdommen. Så har jeg jobbet, spart, levd fornuftig, og tadaa, jaggu ser man at en krone her og en krone der blir til mange kroner til sammen til slutt. 

Anonymkode: fef5b...c92

Jeg har også spart meg opp noen millioner i nedbetalt bolig og penger på bok, med gjennomsnittslønn. Men jeg bor sentralt, drikker vin, har vært en del ute og spiste, jeg har bil, festet ganske mye i ungdommen og kjøper mye klær. Det er mulig å leve litt ufornuftig og likevel spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen er i begynnelsen av 40 årene. Vi har vel rundt 1,5 mill i bank og i aksjer tilsammen. Eier hus og hytte og alle lån er nedbetalt. Vi jobber 100% begge to, han tjener vel 1 mill i året og jeg ca. 600 000. 

Anonymkode: eed94...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både 1-2-3-4 millioner på konto,m/ geldfri med eget hus.  Arvet omlag 400. 000 av mine avsdøde foreldre, og det har såvist ikkje vert noen gavepakke.  En handymann med teknisk utdannelse / praksis., og okste opp i eit hjem hvor ein var vant å  måtte vise nøkternhet der  jordbruk -og fiske var livsgrunnlaget til dei aller fleste.

Fleksibilitet, og omstillingsevne  var noe de fleste bedrifter la vekt på når ein skulle i jobb, og ein måtta ta det ein fekk når ein ikkje hadde noen fagutdannelse  I distriktnorge  var ikkje bare å ringe etter ein røsrlegger, snekker når ein skulla fått utført noe,men her var det selbergning som rådet. Kjenner ingen i min genrasjon som fekk økonomisk hjelp av foreldre til førerkort, og inngangsbillett til egen bolig. Min foreldre var eit forbilde  overfor oss 3 søskene   inn i voksenalderen.  Nå stod ikkje  de matrielle fristelsene i kø som idag, men de mange ungdomer idag mangler utvilsamt yrkesfaglige utdanning / læring som var langt vanligere før selv om yrkesfag .

Anonymkode: d0e92...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...