Gå til innhold

Dere som har over 1 mill på konto- jobber dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke så mye - bare ca 800 000, men oppsparingen øker ca med 500 000 per år, ser det ut som. Planen, hvis vi får mye penger, er å pusse opp huset litt - vi har levd i oppussingsobjekt i snart 6 år. Ellers er det å kanskje jobbe litt redusert mens barna er hjemme, og deretter kunnd pensjonere oss i 50-årene, hvis vi vil, men jeg tror ikke vi slutter å jobbe, for man mister mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også godt med penger på konto, rett og slett på grunn av lavt forbruk og null lån. Så jeg velger å jobbe i perioder med lange friperioder mellom. Når jeg blir minstepensjonist om noen år vil jeg ha mer utbetalt enn jeg forbruker i dag. Det skal sies at jeg jobber som vikar i helsesektoren og derfor tjener veldig bra de periodene jeg jobber. 
Når man kan bestemme selv er livet faktisk ganske behagelig. 

Anonymkode: c16a3...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig jobber jeg en helt vanlig jobb.

Men jeg er dessverre for tiden arbeidsledig da arbeidsplassen ble lagt ned.

Anonymkode: e61f7...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er ufør og arvet både hus, hytte og penger. Lever særs behagelig.

Anonymkode: 8c476...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Imponerende, man skulle tro gjennomsnittsmennesket her på Kvinneguiden var steinrik, med flere millioner på bok og bare fryd og gammen. Slik er det jo ikke. Kan dere mulitmillionærer fortelle oss hvordan dere fikk skrapet sammen alle disse pengene, slik at vi andre med multimillionlån og gjennomsnittslønn kanskje kan lære noe ?

Anonymkode: 73565...476

Den obligatoriske kommentaren på kvinneguiden når noen stiller spørsmål til folk med penger, og får svar. Eneste du glemte var å si at vi lyver/skryter. 

Jeg har alltid vært lavtlønnet, men spinket og sparte gjennom mange år. Det er jeg glad for nå som utgiftene øker drastisk. Skatten spiser riktignok opp mye av lønna mi i dag, men er likevel glad for å ha en solid buffer. Jeg har stort sett bare arvet gjeld, og ikke vunnet mer enn 500 kroner i lotto.

TS spør etter en million eller mer på konto, det er ikke så mye i dag. En million kunne jeg kanskje levd på i 3-4 år, og siden jeg har mer enn det igjen til pensjon jobber jeg fortsatt. Hadde jeg hatt 10 millioner hadde jeg takket av. 

Anonymkode: 6da17...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som ingeniør. Jobber selvfølgelig 100%. Skjønner ikke helt hvordan det skulle påvirke mine tanker rundt jobb.

Anonymkode: dd6aa...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg jobber. Er utdannet sivilingeniør i IT, jobber som utvikler i bransjen siden 2007. Pengene har jeg på konto relativt midlertidig, bare fordi vi skal bygge på inngangsparti og trengte å spare opp litt cash til det, ellers ville jeg betalt de inn i vårt boliglån eller fond. 

Anonymkode: f36fb...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke, ga meg for 5 år siden og snart er jeg pensjonist.

Anonymkode: cb005...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Imponerende, man skulle tro gjennomsnittsmennesket her på Kvinneguiden var steinrik, med flere millioner på bok og bare fryd og gammen. Slik er det jo ikke. Kan dere mulitmillionærer fortelle oss hvordan dere fikk skrapet sammen alle disse pengene, slik at vi andre med multimillionlån og gjennomsnittslønn kanskje kan lære noe ?

Anonymkode: 73565...476

Man er ikke "steinrik" i dagens Norge om man har 2-3 millioner på bok. Alvorlig talt.. 

Man kan helt fint spare seg opp 2-3 millioner med gjennomsnittslønn. Man kan blant annet velge å ikke ta opp multimillionlån. Man kan velge å bosette seg nøkternt, og godta å ikke bo MIDT i sentrum av de største byene. 

Jeg sparte meg opp 2 mill som enslig, med gjennomsnittslønn. Jeg prioriterte å bo billig og usentralt, jeg laget mat hjemme fremfor å spise ute, jeg er avholds og drakk pepsi max i stedet for alkohol på fest, jeg valge ferie-destinasjon og tidspunkt ut fra tilbud og når det var billig. 

Jeg var økonomisk fornuftig fra barndommen av. Jeg blåste ikke hundretusener på russebuss og fadderuke og fest og fyll og tjohei i ungdommen. Så har jeg jobbet, spart, levd fornuftig, og tadaa, jaggu ser man at en krone her og en krone der blir til mange kroner til sammen til slutt. 

Anonymkode: fef5b...c92

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jobber som ingeniør. Jobber selvfølgelig 100%. Skjønner ikke helt hvordan det skulle påvirke mine tanker rundt jobb.

Anonymkode: dd6aa...06a

Hvorfor er det selvfølgelig? Du trives sikkert i jobben, men for mange er det jo en vesensforskjell om de KAN jobbe eller om de MÅ. Spesielt når man bruker det meste av sin våkne tid på jobben. Mange foretrekker livet utenom. Men 1 million er neppe nok for de fleste til å slutte i jobben. Selv med kort tid igjen til pensjon er det greit å ha en solid buffer når man går av.

Anonymkode: 6da17...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fullt en million, kanskje 8-900k, men samboer har sikkert to. Det er jo ikke akkurat sånn at da er man så rik at man ikke kan jobbe? Tanken har aldri slått oss en gang. Vi sparer til å oppgradere bolig, trenger noen millioner da...

 

Anonymkode: f0096...194

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sparte meg opp 2 mill som enslig, med gjennomsnittslønn. Jeg prioriterte å bo billig og usentralt, jeg laget mat hjemme fremfor å spise ute, jeg er avholds og drakk pepsi max i stedet for alkohol på fest, jeg valge ferie-destinasjon og tidspunkt ut fra tilbud og når det var billig. 

Jeg var økonomisk fornuftig fra barndommen av. Jeg blåste ikke hundretusener på russebuss og fadderuke og fest og fyll og tjohei i ungdommen. Så har jeg jobbet, spart, levd fornuftig, og tadaa, jaggu ser man at en krone her og en krone der blir til mange kroner til sammen til slutt. 

Anonymkode: fef5b...c92

Slutter meg til alt dette, pluss aldri hatt bil. Nesten alle som har snoket på skatten min (eneste måte de kan vite at jeg har formue) og surver om at "noen har det", har selv bil og gjør det meste av det du lister opp. 

Anonymkode: 6da17...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt jobber man. Helt vanlig i de fleste vestlige land å ha en del millioner i oppsparte midler til privat pensjon etc

Anonymkode: abfaa...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det kanskje virker rart for noen, men det å ha 1-4 mill disponibelt utgjør vel ikke noen forskjell for de fleste av oss mtp om vi jobber eller ikke. Det å jobbe har en egenverdi i seg selv for mange av oss (forhåpentligvis de fleste av oss).

Det er ikke SÅ mye penger at det er noe å vurdere å slutte å jobbe/jobbe mindre for (hvis en da ikke er 64+, da ville jeg nok vurdert det). 

Slike summer er vel ikke unaturlig å disponere når en har bikket 50 tror jeg.

 

Selv har vi nedbetalt bolig i Oslo-området, rundt 8 i fond og sparing. Alt er tjent på egen jobbing og et "fornuftig" og godt liv. Ingenting arvet.

Anonymkode: f8335...1f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full jobb. Ikke lån. Helseforsikringer til alle. Pensjon og bolig til barna når de blir voksne i boks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Imponerende, man skulle tro gjennomsnittsmennesket her på Kvinneguiden var steinrik, med flere millioner på bok og bare fryd og gammen. Slik er det jo ikke. Kan dere mulitmillionærer fortelle oss hvordan dere fikk skrapet sammen alle disse pengene, slik at vi andre med multimillionlån og gjennomsnittslønn kanskje kan lære noe ?

Anonymkode: 73565...476

Når spørsmålet i overskrift og hovedinnlegg henvender seg til en spesifikk gruppe, så er det jo selvsagt dem som svarer. 

Som så mange andre her jobbet jeg i ungdommen og var ferdig utdannet med master da jeg var 23, og har jobbet siden da. Har aldri brukt opp lønna hver måned, og vips har man mye penger når mange år er gått. Jeg kjøper til og med skoene mine brukt på Finn, men man trenger ikke synke ned til det nivået heller for å spare penger. Leste her om dagen at varegruppen vi nordmenn bruker mest penger på i butikken er brus. Det er mye luksus folk tar som en selvfølge tror jeg! 

Anonymkode: 115c9...803

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer 100% og jobber litt.

har 1,2 mil på bank + venter på arv og salg av bolig, så har kanskje 1-1,5 ekstra i vente. Kun arv og sparing.

Tanker rundt millionene? Sure penger, dette var penger foreldrene mine skulle kose seg med når de ble pensjonister… Hadde lett gitt dem fra meg for å få flere år med dem

Endret av Thjelp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når spørsmålet i overskrift og hovedinnlegg henvender seg til en spesifikk gruppe, så er det jo selvsagt dem som svarer. 

Som så mange andre her jobbet jeg i ungdommen og var ferdig utdannet med master da jeg var 23, og har jobbet siden da. Har aldri brukt opp lønna hver måned, og vips har man mye penger når mange år er gått. Jeg kjøper til og med skoene mine brukt på Finn, men man trenger ikke synke ned til det nivået heller for å spare penger. Leste her om dagen at varegruppen vi nordmenn bruker mest penger på i butikken er brus. Det er mye luksus folk tar som en selvfølge tror jeg! 

Anonymkode: 115c9...803

Som du sier så er jo spørsmålet rettet til de som har oppsparte midler.
Vi kjøpte leiligheter da det kostet en årslønn. Det betyr mye. Synes synd på de som skal inn i boligmarkedet nå. Der fikk vi mye "gratis". I tillegg til lavt forbruk og mye sparing. Pengene vokser, inntil videre. Renters rente osv.  Og vi liker Norges-ferier. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 4,5 millioner, tjente pengene på Bitcoin. Kjøpte Bitcoin for flere år siden, men skulle gjerne ha kjøpt mer. Jeg satser på at Bitcoin fortsetter å stige, og tror at Bitcoin kommer til å passere 150 000 $ i løpet av 2025. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...