lillevill Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så jo, vi et ansvarlig for våres egen lykke. Jeg tror noen kjenner mer på det som de mangler, og på en urettferdighet, enn andre gjør. Noen mener de fortjener så mye mer enn det som de har. Noen mener livet er mangelfullt. Noen finner glede alt som er gratis, mens andre synes ikke det er noe fint med hverdagslige ting. Gjett hvilke mennesker som er mest lykkelige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Den illusjonen der stemmer dårlig i mange tilfeller. Systeme du lever under får du ikke gjort noe med. Anonymkode: 20403...a52 Og du får heller ikke valgt foreldre, utseende, intellekt, utstråling, helseforutsetninger osv. Anonymkode: 4dd31...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #23 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da gjør man det beste ut av det. Vi lever i et av verdens beste land!!! Likevel finnes det lykkelige og fornøyde mennesker rundt i hele verden med sterke smerter, i fattigdom, usikkerhet etc. uten noe som helst system eller hjelp. Er man misfornøyd med systemet så har man minst 3 valg: flytte, akseptere eller bidra til å endre systemet. Hvorfor bruke så mye energi på noe du ikke kan endre? Da skaper man seg et langt dårligere liv enn nødvendig. Så jo, vi et ansvarlig for våres egen lykke. Anonymkode: 77bb4...f21 Ja, for du tror at absolutt alle mennesker som lever i fattigdom og smerter, er lykkelige 24/7. Det er det ingen som er. Jeg tviler på at barn er lykkelige mens de blir mobbet, at en brud på 14 er lykkelig mens hun blir voldtatt av ektemannen sin, og at mennesker er lykkelige mens de gjennomgår sterke smerter. Det er usunt å kun ha EN følelse i hele følelsesregisteret. Anonymkode: 4dd31...9cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #24 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, for du tror at absolutt alle mennesker som lever i fattigdom og smerter, er lykkelige 24/7. Det er det ingen som er. Jeg tviler på at barn er lykkelige mens de blir mobbet, at en brud på 14 er lykkelig mens hun blir voldtatt av ektemannen sin, og at mennesker er lykkelige mens de gjennomgår sterke smerter. Det er usunt å kun ha EN følelse i hele følelsesregisteret. Anonymkode: 4dd31...9cd Du kan selvfølgelig vri og vende på det jeg og andre skriver for å passe inn i det du ønsker. Men det hjelper deg jo ikke! Ingen er lykkelig hele tiden, og ingen som har nevnt det engang. Lykke handler heller ikke om å være det hele tiden. Livet er tøft, utfordrende og krevende. Det er også fantastisk, fint, flott etc. Når man kun fokuserer på det negative, hva man ikke kan, hva man ikke har, hva man ikke for til, hva man blir utsatt for etc går man glipp av det fine...... Og lykke. Og eksempelet ditt handler om en pågående situasjon, som har et helt annet utgangspunkt. Anonymkode: 77bb4...f21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. september #25 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja, for du tror at absolutt alle mennesker som lever i fattigdom og smerter, er lykkelige 24/7. Det er det ingen som er. Jeg tviler på at barn er lykkelige mens de blir mobbet, at en brud på 14 er lykkelig mens hun blir voldtatt av ektemannen sin, og at mennesker er lykkelige mens de gjennomgår sterke smerter. Det er usunt å kun ha EN følelse i hele følelsesregisteret. Anonymkode: 4dd31...9cd Alt du beskriver her er jo traumatiserende hendelser av varierende alvorlighetsgrader. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. september #26 Del Skrevet 20. september (endret) Jeg ser etter det positive og fokuserer på det. F.eks værmelding før ferie der det er mye regn, men mellom regnbygene ser jeg solskinn og tenker at solskinnet kan nytes ute, mens når det regner kan vi være på hotellrommet og ha vill sex Endret 20. september av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. september #27 Del Skrevet 20. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du får heller ikke valgt foreldre, utseende, intellekt, utstråling, helseforutsetninger osv. Anonymkode: 4dd31...9cd Sant nok, men mange har et par av disse fordelene, men mangler noen. Prøv å surf litt på den fordelen du har. Og tren opp et par fordeler til. Jeg tror utstråling er trenbart, og at amatørteater er en av arenaene der dette kan trenes, eller dans og drama linja på vgs. Fysisk trening kan også bygge utstråling og selvsikkerhet, man kan utsråle styrke og følelsen av å få til noe. Det som er verst er kanskje helseutfordinger med kroniske smerter. Endret 20. september av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #28 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du får heller ikke valgt foreldre, utseende, intellekt, utstråling, helseforutsetninger osv. Anonymkode: 4dd31...9cd Men man kan gjøre det beste ut av det. Du får ikke endret foreldrene dine, fortiden din etc. Så hva er poenget med å fokusere på det? La det ta energien din, ta fra deg livet, gleden, det fine? Helsen kan man alltid forbedre selv om ikke alle kan bli friske. Samme med utseende, hvor foresten utstråling teller mest. Og utstråling er noe man kan få, uansett! Men slik fokus på det negative og vri alt til det negative er det motsatte av det som gir utstråling. Man kan alltid søke etter ekstra foreldre, mange ønsker å være det. Eller bli kjent med noen som det kan utvikle seg til noe lignende. Vet du hva? Lykken din kan du velge. Hvordan du ønsker å leve livet ditt kan du velge. Tre ut av offerrollen og skap et godt liv 😃 Anonymkode: 77bb4...f21 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #29 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan selvfølgelig vri og vende på det jeg og andre skriver for å passe inn i det du ønsker. Men det hjelper deg jo ikke! Ingen er lykkelig hele tiden, og ingen som har nevnt det engang. Lykke handler heller ikke om å være det hele tiden. Livet er tøft, utfordrende og krevende. Det er også fantastisk, fint, flott etc. Når man kun fokuserer på det negative, hva man ikke kan, hva man ikke har, hva man ikke for til, hva man blir utsatt for etc går man glipp av det fine...... Og lykke. Og eksempelet ditt handler om en pågående situasjon, som har et helt annet utgangspunkt. Anonymkode: 77bb4...f21 Men slike pågående situasjoner skjer flere ganger i løpet av livet. Det er dårlig mekanisme å fortrenge det og fortsette å danse og kvitre ekstatisk. Anonymkode: 4dd31...9cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #30 Del Skrevet 20. september lillevill skrev (2 timer siden): Alt du beskriver her er jo traumatiserende hendelser av varierende alvorlighetsgrader. Noe hver av oss har med jevne mellomrom. Spontanabort i uke 15, en forelders død, samlivsbrudd, og så videre. Det er helt normalt å føle noe annet enn ekstatisk glede hele tiden. Anonymkode: 4dd31...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Men man kan gjøre det beste ut av det. Du får ikke endret foreldrene dine, fortiden din etc. Så hva er poenget med å fokusere på det? La det ta energien din, ta fra deg livet, gleden, det fine? Helsen kan man alltid forbedre selv om ikke alle kan bli friske. Samme med utseende, hvor foresten utstråling teller mest. Og utstråling er noe man kan få, uansett! Men slik fokus på det negative og vri alt til det negative er det motsatte av det som gir utstråling. Man kan alltid søke etter ekstra foreldre, mange ønsker å være det. Eller bli kjent med noen som det kan utvikle seg til noe lignende. Vet du hva? Lykken din kan du velge. Hvordan du ønsker å leve livet ditt kan du velge. Tre ut av offerrollen og skap et godt liv 😃 Anonymkode: 77bb4...f21 Nei, utstråling teller ikke best for damer. Jeg har prøvd å være positiv, ha selvtillit osv hele livet, men ingen gode menn vil ha meg for det. I en alder av 45 har jeg innsett at jeg enten må leve alene eller ta til takke med en dårlig mann. Jeg blir ikke lykkelig av å tenke på det, men jeg lar det heller ikke gnage i meg døgnet rundt. Så nei, jeg kan ikke velge å få en god kjæreste. Nettopp fordi det er flere enn meg som må velge dette. Anonymkode: 4dd31...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå