AnonymBruker Skrevet 19. september #21 Del Skrevet 19. september Kjerring er et hunkjønn over 40 år, ikke en stil !!!! Anonymkode: 7e16c...fe1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #22 Del Skrevet 19. september Kan vi ikke slutte å bruke det ordet? Ikke skal vi kle oss for gammelt, og ikke for ungt. Ikke for fargerikt, og ikke fargeløst. Ikke vidt, og ikke trangt. Ikke fornuftig, men heller ikke jålete. Det er jo umulig! Alt er feil! Men det er vel egentlig ikke klærne som er problemet. Men kroppen og mennesket inni... Anonymkode: 1401f...dae 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #23 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan vi ikke slutte å bruke det ordet? Ikke skal vi kle oss for gammelt, og ikke for ungt. Ikke for fargerikt, og ikke fargeløst. Ikke vidt, og ikke trangt. Ikke fornuftig, men heller ikke jålete. Det er jo umulig! Alt er feil! Men det er vel egentlig ikke klærne som er problemet. Men kroppen og mennesket inni... Anonymkode: 1401f...dae Problemet er de som stadig må bemerke hva andre går i. Pass på dere selv, og la andre få gå som de vil! Anonymkode: 87904...7bb 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #24 Del Skrevet 19. september Jeg er 55, og har forståelse for problemstillingen, og synes "kjerring" er et begrep som greitt beskriver problemstillingen. Jeg er enig med de som sier at man skal være forsiktig med Sketchers hvis man er middelaldrende og vil unngå kjerringstemplet. De hvite er greie, men de sorte er vanskelige for godt voksne. Ikke spør hvorfor, det er en magefølelse bare! Det er ganske komplisert å navigere i det farvannet der noen plagg er "for unge" og noen "for gamle". Min løsning er å gå for det enkle, klassiske, samtidig som jeg har et blikk på trendbildet. Det betyr ikke at jeg følger trender, men det betyr at jeg prøver å henge med sånn løselig, og oversette trendene til min bruk. Det betyr jeg for tiden løser joggeskoproblemet med å velge litt retro modeller, samtidig som jeg unngår de mest brukte i gen Z, som adidas Samba. Velger heller superstar eller gazelle. Ellers observerer jeg at vi ser mindre hvite joggesko, så jeg har valgt joggesko med farge i år. Og når trenden går mot ekstremt store flytebryggesko, så oversetter jeg den til middelaldersk, ved å velge litt krafitige sko, som har farger, men ikke de mest outrerte modellene. Denne her for eksempel synes jeg verken er "for ung" eller "for gammel": eller denne: Anonymkode: f9e73...232 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #25 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 55, og har forståelse for problemstillingen, og synes "kjerring" er et begrep som greitt beskriver problemstillingen. Jeg er enig med de som sier at man skal være forsiktig med Sketchers hvis man er middelaldrende og vil unngå kjerringstemplet. De hvite er greie, men de sorte er vanskelige for godt voksne. Ikke spør hvorfor, det er en magefølelse bare! Det er ganske komplisert å navigere i det farvannet der noen plagg er "for unge" og noen "for gamle". Min løsning er å gå for det enkle, klassiske, samtidig som jeg har et blikk på trendbildet. Det betyr ikke at jeg følger trender, men det betyr at jeg prøver å henge med sånn løselig, og oversette trendene til min bruk. Det betyr jeg for tiden løser joggeskoproblemet med å velge litt retro modeller, samtidig som jeg unngår de mest brukte i gen Z, som adidas Samba. Velger heller superstar eller gazelle. Ellers observerer jeg at vi ser mindre hvite joggesko, så jeg har valgt joggesko med farge i år. Og når trenden går mot ekstremt store flytebryggesko, så oversetter jeg den til middelaldersk, ved å velge litt krafitige sko, som har farger, men ikke de mest outrerte modellene. Denne her for eksempel synes jeg verken er "for ung" eller "for gammel": eller denne: Anonymkode: f9e73...232 Beklager men du er kjerring med eller uten sko! Anonymkode: 7e16c...fe1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 19. september #26 Del Skrevet 19. september Det er sneakers 🤷♀️ Beuker ikke merket selv, men hadde ikke tenkt på det. Jeg er ganske nøye på sko 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #27 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager men du er kjerring med eller uten sko! Anonymkode: 7e16c...fe1 Forstår ikke helt hva du mener, med å skrive dette her? Ja, vedkommende du svarer er 55 år, og helt klart en voksen kvinne. Men «kjerring» i denne sammenheng har en helt konkret mening, og det er klær/stil som er veldig utdatert, «satt» og gammelmodig. 55 år gamle damer - ja damer i alle aldre - kan ha mer eller mindre kjerring-stil. Jeg kjenner 22 åringer med den stilen, og 77 åringer uten. Er forørvig enig med det 55-åringen skriver her om stil, jeg tenker på samme måte (eventuelt, har samme smak). Jeg nærmer meg 50, og hvis noen vil kalle meg kjerring så må de gjerne gjøre det, men når jeg bruker det ordet er det alltid og utelukkende en betegnelse på klær og stil og da er jeg ikke kjerring. Synes jeg selv i alle fall. Ts som skriver her har ikke den samme fintfølelsen jeg selv mener å ha (hihi) når det gjelder hva som er «kjerring», så da gir vi hjelp. Og da mener jeg alvor med å holde meg unna Schetsers. Jeg sverger også til Adidas gazelle:) Anonymkode: f8af0...558 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #28 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Forstår ikke helt hva du mener, med å skrive dette her? Ja, vedkommende du svarer er 55 år, og helt klart en voksen kvinne. Men «kjerring» i denne sammenheng har en helt konkret mening, og det er klær/stil som er veldig utdatert, «satt» og gammelmodig. 55 år gamle damer - ja damer i alle aldre - kan ha mer eller mindre kjerring-stil. Jeg kjenner 22 åringer med den stilen, og 77 åringer uten. Er forørvig enig med det 55-åringen skriver her om stil, jeg tenker på samme måte (eventuelt, har samme smak). Jeg nærmer meg 50, og hvis noen vil kalle meg kjerring så må de gjerne gjøre det, men når jeg bruker det ordet er det alltid og utelukkende en betegnelse på klær og stil og da er jeg ikke kjerring. Synes jeg selv i alle fall. Ts som skriver her har ikke den samme fintfølelsen jeg selv mener å ha (hihi) når det gjelder hva som er «kjerring», så da gir vi hjelp. Og da mener jeg alvor med å holde meg unna Schetsers. Jeg sverger også til Adidas gazelle:) Anonymkode: f8af0...558 Dette har vert diskutert her flere ganger. Om du ikke har lest tidligere diskusjoner, så skal ordet "kjerring" skrives med æ, forstått slik fra gammelt av at det er ens "kjære",- altså ektefelle. Kan også bety benevnelsen på en voksen kvinne på 45-50+ år. Så kjerring-stil er noe som nymotens motepoliti har funnet på. (Ganske nedverdigende å kalle andres klesvalg for også). Anonymkode: 87904...7bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #29 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Forstår ikke helt hva du mener, med å skrive dette her? Ja, vedkommende du svarer er 55 år, og helt klart en voksen kvinne. Men «kjerring» i denne sammenheng har en helt konkret mening, og det er klær/stil som er veldig utdatert, «satt» og gammelmodig. 55 år gamle damer - ja damer i alle aldre - kan ha mer eller mindre kjerring-stil. Jeg kjenner 22 åringer med den stilen, og 77 åringer uten. Er forørvig enig med det 55-åringen skriver her om stil, jeg tenker på samme måte (eventuelt, har samme smak). Jeg nærmer meg 50, og hvis noen vil kalle meg kjerring så må de gjerne gjøre det, men når jeg bruker det ordet er det alltid og utelukkende en betegnelse på klær og stil og da er jeg ikke kjerring. Synes jeg selv i alle fall. Ts som skriver her har ikke den samme fintfølelsen jeg selv mener å ha (hihi) når det gjelder hva som er «kjerring», så da gir vi hjelp. Og da mener jeg alvor med å holde meg unna Schetsers. Jeg sverger også til Adidas gazelle:) Anonymkode: f8af0...558 Jeg mener at kjerring er en betegnelse på alle kvinnemennesker over 40 år, ikke en stil . Anonymkode: 7e16c...fe1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #30 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener at kjerring er en betegnelse på alle kvinnemennesker over 40 år, ikke en stil . Anonymkode: 7e16c...fe1 da har dine bidrag ingenting i denne tråden å gjøre, for det er jo ganske åpenbart at TS bruker det som en markør for en stil, og det er flere som forstår hva hun spør om. Du er tydeligvis ikke en av dem, så jeg anbefaler at du heller stikker over til språkforumet og diskuterer semantikk der. Anonymkode: f9e73...232 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #31 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er 55, og har forståelse for problemstillingen, og synes "kjerring" er et begrep som greitt beskriver problemstillingen. Jeg er enig med de som sier at man skal være forsiktig med Sketchers hvis man er middelaldrende og vil unngå kjerringstemplet. De hvite er greie, men de sorte er vanskelige for godt voksne. Ikke spør hvorfor, det er en magefølelse bare! Det er ganske komplisert å navigere i det farvannet der noen plagg er "for unge" og noen "for gamle". Min løsning er å gå for det enkle, klassiske, samtidig som jeg har et blikk på trendbildet. Det betyr ikke at jeg følger trender, men det betyr at jeg prøver å henge med sånn løselig, og oversette trendene til min bruk. Det betyr jeg for tiden løser joggeskoproblemet med å velge litt retro modeller, samtidig som jeg unngår de mest brukte i gen Z, som adidas Samba. Velger heller superstar eller gazelle. Ellers observerer jeg at vi ser mindre hvite joggesko, så jeg har valgt joggesko med farge i år. Og når trenden går mot ekstremt store flytebryggesko, så oversetter jeg den til middelaldersk, ved å velge litt krafitige sko, som har farger, men ikke de mest outrerte modellene. Denne her for eksempel synes jeg verken er "for ung" eller "for gammel": eller denne: Anonymkode: f9e73...232 Perfekt svar! Du har skjønt det. Anonymkode: d0f66...216 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #32 Del Skrevet 19. september megda skrev (14 timer siden): kommer helt an på hvilken kvinne som bruker de. Og hvilke valg den kvinnen gjør med påkledning før hun eventuelt putter beina i de skoene, eller noen andre sko. Bør ellers være helt uproblematisk å bruke de skoene til hverdags. Anonymkode: e34b1...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #33 Del Skrevet 19. september Jeg synes bonprix er kjerring, og dermed også de skoene Anonymkode: 039d2...f18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #34 Del Skrevet 19. september Det er merket som gjør det til kjerringsko! Anonymkode: a6320...e69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #35 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er merket som gjør det til kjerringsko! Anonymkode: a6320...e69 Nei det vil jeg ikke si. Mange unge som går med det merket. Det er jo gode sko om man skal bevege seg noen timer. Men da er det sko du tar på fordi de er komfortable, ikke noe du setter ett antrekk etter. "Kjerringdetaljen" her er gulldekoren. Noen kan fikse dette, men de fleste bør unngå. Det samme gjelder leopardmønster, skinntights, skinnyjeans og kort frisyre. (Typiske eksempler som dras opp her på kg). Ta hvite eller svarte joggesko, 100% suksess. Anonymkode: 435a9...f18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 22. september #36 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 9.36): Er disse finere? ts Anonymkode: 2d3e1...980 MYE finere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #37 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 21.16): Jeg mener at kjerring er en betegnelse på alle kvinnemennesker over 40 år, ikke en stil . Anonymkode: 7e16c...fe1 Kjerring er en gift kvinne (uansett alder). Anonymkode: 15c49...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #38 Del Skrevet 22. september Tja. Mora mi på 72 har noen som ligner veldig. Anonymkode: 5bb22...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 22. september #39 Del Skrevet 22. september Hadde lett kjøpt sorte sketchers med gulldetaljer. Syns de var fine og tenkte ikke «kjerring» at all. k 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #40 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 9.36): Er disse finere? ts Anonymkode: 2d3e1...980 Fine, men hvite joggesko er ekstremt upraktiske. Det skal så lite til før de blir stygge, så jeg ville valgt en annen farge. Anonymkode: 87115...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå