Gå til innhold

Eldre menn og kvinner, hva ville dere sagt til yngre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir livet bedre etter feks 50? Går det nedover?

Anonymkode: 84fab...a01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

All forskning viser at folk har det bedre når de blir eldre. 

Jeg er en gammel dame med velutviklet BS-barometer etter blant annet mange forskjellige arbeidsplasser og mye reising, og lar det meste gå forbi meg. I tillegg bryr jeg meg ikke om utseende eller å kjøpe så forbanna mye ting lenger så jeg gjør de tingene jeg har lyst til i stedet, de som gleder meg. Jeg veit det er få år igjen og da er det viktigere å ha det bra med meg sjøl enn å tilfredsstille andres behov for alt mulig. 

Det er fantastisk ikke å ha mensen lenger, med alle de oppturene og nedturene det medfører. Av og til har jeg lyst til å skrike ut til damer i fertil alder: "Har du mensen eller!", men som sagt, BS-barometeret mitt er blitt godt utvikla og jeg gir egentlig f. 

Det jeg er mest glad for nå som jeg er gammel er at jeg har vært flink til å ta vare på helsa mi med hverdagstrening og lite alkohol, og er veldig stolt av ikke å bruke medisiner. Og dét, dere, er ikke et angrep på folk med kroniske sjukdommer. 

Anonymkode: d2129...27a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær snill med deg selv. Kroppen tåler lite søvn, flatfyll, dårlig kosthold og ergonomisk ukorrekte arbeidsstillinger i ung alder, men du betaler for dette fra 40+

Ta tilskudd av D-vitamin. Kvinner bør i tillegg ta jerntilskudd. 
Er du slapp og trøtt henger det ofte sammen med lave nivåer av ett eller flere vitaminer/mineraler.

Hør på foreldrene dine. De kjenner deg best og vil deg bare godt. (Ja, det finnes unntak…).

Sørg for en skikkelig attest ved avsluttet arbeidsforhold. 
Stillingsprosent, fra-når, stempel og signatur. Dette har betydning ved utregning av ansiennitet.

Tegn uføreforsikring og helseforsikring så snart som mulig.

Ikke legg vekt på hva du burde og hva andre synes om deg. 
Det er ditt liv, du har lov til å leve det slik du vil så lenge det ikke går utover noen andre. 

Reis! Ut og opplev verden før du er bundet i fast jobb, huslån, ektefelle og barn. 
Det er ikke sikkert du har helse til å reise når du blir pensjonist. Utnytt energien i tjueårene til å oppleve. 

Folk som behandler deg dårlig har det enten dårlig med seg selv, eller de er misunnelig på deg. 
Ikke la det påvirke deg. 

Du er sterkere enn du tror. 

Ta vare på relasjonene i livet ditt som betyr noe. 

Ikke jag etter vennskap som er enveis. Du får nye venner. Go with the flow, og legg energien der du får like mye tilbake.

Smil oftere. Det gir et varmere samfunn. 

Anonymkode: 81e58...eb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vær snill med deg selv. Kroppen tåler lite søvn, flatfyll, dårlig kosthold og ergonomisk ukorrekte arbeidsstillinger i ung alder, men du betaler for dette fra 40+

Er du slapp og trøtt henger det ofte sammen med lave nivåer av ett eller flere vitaminer/mineraler.

Hør på foreldrene dine. De kjenner deg best og vil deg bare godt. (Ja, det finnes unntak…).

Stillingsprosent, fra-når, stempel og signatur. Dette har betydning ved utregning av ansiennitet.

Det er ditt liv, du har lov til å leve det slik du vil så lenge det ikke går utover noen andre. 

Reis! Ut og opplev verden før du er bundet i fast jobb, huslån, ektefelle og barn. 
Det er ikke sikkert du har helse til å reise når du blir pensjonist. Utnytt energien i tjueårene til å oppleve. 

Folk som behandler deg dårlig har det enten dårlig med seg selv, eller de er misunnelig på deg. 
Ikke la det påvirke deg. 

Ikke jag etter vennskap som er enveis. Du får nye venner. Go with the flow, og legg energien der du får like mye tilbake.

Høres litt voldsomt ut. Ikke det, er jo tett en del du sier

Anonymkode: 1ccf6...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke la det påvirke deg. 

Ja, er snart 40, feit ,stiv og støl. Gruer meg til 40 årene ., er jo en list case da

Anonymkode: 84fab...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke alle har så mye penger i 20 årene

Endret av Geogass
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenk på hva andre måtte tro, mene og tenke om deg. Hev hodet og gjør det du tror på, prøv deg frem, treff og miss, si unnskyld hvis du sårer noen. Aldri senk kravene dine for mennesker bare for å ha de i livet ditt, du har krav på respekt og være verdsatt i dine relasjoner. Aldri la noen fortelle deg enten med ord eller oppførsel at du er mindre verdt. Fuck them, ha et godt liv. 

Anonymkode: 249c0...b84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre menn og kvinner, hva ville dere sagt til yngre?

Skjerp deg.

Anonymkode: 69ee3...f0c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom og knull meg kjekken............  Hehe  😜 

Var humoistisk ment, ingen gunn til å  gå bananas  kjære høymoralister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å holde på en liten vane / rutine når man er ung enn å jobbe med en livstilsendring når man blir eldre. 

Spar i fond. 

Tren regelmessig. 

Spis sunn mat. 

Ellers er det forfriskende den dagen man virkelig ikke bryr seg om hva andre mener om deg. Ikke den "jeg gjør det jeg vil, og bryr meg ikke om hva andre tenker (men innerst inne gjør jeg det)". Men når man faller til ro i eget hode. Noen klarer det i 20 årene og noen klarer det aldri. Men de fleste får det til en gang mellom 30 og 40. 

Anonymkode: 9e9ec...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...