Gå til innhold

Hva betaler du i husleie i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyskilt og skal ut på boligmarked i Oslo, ut i leiebolig altså. Jeg sitter ikke igjen med nok penger fra skilsmissen (typisk kone felle i know) til å kunne kjøpe noe stort nok til meg og mine to barn. Så jeg lurte på, hva betaler du i husleie i mnd? Hva er normalt liksom? Jeg syns det var litt høye priser, så jeg lurer på om det er helt vanlig eller kanskje jeg har lagt listen for høyt? 

Anonymkode: 3cd31...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å se på Finn det, hva som er normalt. 
Det har jo vært skrevet flere artikler om at det er KØ inn på visning av leie-leiligheter og omtrent umulig å få leid.
Det er utleiers marked akkurat nå, helt klart. Og Oslo har vel et av de dyreste leiemarkedene (sammen med Tromsø?) har jeg skjønt. 

Anonymkode: e8e58...5d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000 for 30 kvm på Majorstua . Ikke eget soverom.

Anonymkode: 75908...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17000kr på Ensjø. 45 kvm. Et soverom. Det er ekstremt dyrt å leie nå. Synes jeg betaler for mye for den lille leiligheten 😨😨😫😫😫😫😫men har ingen valg. 

Anonymkode: 06e87...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

17000kr på Ensjø. 45 kvm. Et soverom. Det er ekstremt dyrt å leie nå. Synes jeg betaler for mye for den lille leiligheten 😨😨😫😫😫😫😫men har ingen valg. 

Anonymkode: 06e87...469

Billig i forhold til hva det ville kostet å eie den. Utleier går nok i minus. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som leier med barn her?

Jeg må ha to soverom for å kunne nåt jeg har to barn og det er jo uheldig og skulle begynne å bruke av egenkapitalen jeg har spart opp. Men må man så må man jo altså. Hvordan får dere det til å gå rundt?

Anonymkode: 3cd31...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noen som leier med barn her?

Jeg må ha to soverom for å kunne nåt jeg har to barn og det er jo uheldig og skulle begynne å bruke av egenkapitalen jeg har spart opp. Men må man så må man jo altså. Hvordan får dere det til å gå rundt?

Anonymkode: 3cd31...a56

Veldig vanskelig å finne noe for leie til rimelig pris om man vi bo et trygt område med gode skoler ja. Vi er heldige og leier 70 m2 til 15.000,- men det er en spesialavtale. Regner med at du må opp i 25-30 vanligvis.

Anonymkode: c3399...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er det noen som leier med barn her?

Jeg må ha to soverom for å kunne nåt jeg har to barn og det er jo uheldig og skulle begynne å bruke av egenkapitalen jeg har spart opp. Men må man så må man jo altså. Hvordan får dere det til å gå rundt?

Anonymkode: 3cd31...a56

Gjennomsnittsinntekten med 2 voksne og 2 barn er litt over 1 million. Da har du råd til å betale 25K i leie og kan finne deg en ok bolig.

Hvis du har vesentlig mindre, så er det ikke så mye du kan gjøre utenom å flytte til en billigere by.

Anonymkode: 82ed8...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig vanskelig å finne noe for leie til rimelig pris om man vi bo et trygt område med gode skoler ja. Vi er heldige og leier 70 m2 til 15.000,- men det er en spesialavtale. Regner med at du må opp i 25-30 vanligvis.

Anonymkode: c3399...2c8

Hæ!? Hvordan fikk dere til det? Så bra for dere. Ja jeg ser det er sånn 23-26 tusen og det klarer jeg ikke på lønn alene. Må grave i sparepengene

Anonymkode: 3cd31...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjennomsnittsinntekten med 2 voksne og 2 barn er litt over 1 million. Da har du råd til å betale 25K i leie og kan finne deg en ok bolig.

Hvis du har vesentlig mindre, så er det ikke så mye du kan gjøre utenom å flytte til en billigere by.

Anonymkode: 82ed8...de1

Ja når man er alene så er man en vokse bare ja

Anonymkode: 3cd31...a56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier 50kvm for 9.500 i mnd. Ganske sentralt i Oslo. Vet jeg er heldig sånn sett.

Anonymkode: 59ea0...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre leietakere betaler 11k i måneden. De har tidligere betalt 16k men kona skulle begynne å studere så vi har senket leien til hun er ferdig. 
 

Bedre det enn at de måtte flytte fra området og barna bytte skole. 

Anonymkode: 823b0...575

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må bo i Oslo ville det gått og leid en leilighet med bare ett soverom? Da kan barna dele soverommet så kan du sove i stua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er nyskilt og skal ut på boligmarked i Oslo, ut i leiebolig altså. Jeg sitter ikke igjen med nok penger fra skilsmissen (typisk kone felle i know) til å kunne kjøpe noe stort nok til meg og mine to barn. Så jeg lurte på, hva betaler du i husleie i mnd? Hva er normalt liksom? Jeg syns det var litt høye priser, så jeg lurer på om det er helt vanlig eller kanskje jeg har lagt listen for høyt? 

Anonymkode: 3cd31...a56

no tjangse in hell å klare det alene...friheten i praksis..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt under markedspris.

60 m2, 2roms - 13.000 kr. 12 k før dyrtiden kom. 

Den hopper nok opp på 15-17.000 når vi flytter. 

Anonymkode: 5e7e5...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noen som leier med barn her?

Jeg må ha to soverom for å kunne nåt jeg har to barn og det er jo uheldig og skulle begynne å bruke av egenkapitalen jeg har spart opp. Men må man så må man jo altså. Hvordan får dere det til å gå rundt?

Anonymkode: 3cd31...a56

Ja, vi kjøpte nå riktignok - men leide lenge.

Vi hadde ikke klart oss som skilte i Oslo nei. Selv om vi tjener hhv 600 k og 700 k. 

Anonymkode: 5e7e5...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

19000. Søndre Nordstrand

Anonymkode: edab1...bca

Finnes leiligheter her på 45-50 til under 15.000.  Og Holmlia er mye bedre enn sitt rykte.

Anonymkode: bbfa7...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000 i mnd.  100 kvm.  Men dårlig strøk.  Må ha så stor, har 4 barn. Klarer det alene. Får bostøtte. 

Anonymkode: b6735...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...