Gå til innhold

Date for første gang på noen år - hvordan tolke samtalen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny i gamet. Skal møte en mann som virker veldig snill. Han var den ene av 20 stk som samtalen gikk i ett med, også over telefon. 
kjenner jeg får sommerfugler av dette. 
han sier han gleder seg til å møtes, virker som en rolig, snill kar, livet på stell, sender bilder, vil ha bilder ( helt vanlige, han er Ikke som de andre jeg har snakket med. Han virket på en måte interessert, og jeg klarer muligens ikke forstå hvordan noen kan være det. 
har levd i et voldelig forhold tidligere, og kjenner veldig på den og ha en og dele livet med, øyeblikkene, kjærligheten, være gode mot hverandre, kunne snakke fint og rolig sammen, være bestevenner og bry seg om hverandre. 
 

men er det tegn jeg bør se etter? Jeg vil ikke havne i et forhold med vold igjen. 
virker som han har hatt et stabilt og fint liv. At ikke noe der kunne trigget han. 
At en annen person sier jeg er fin, og faktisk vil møte meg er rart. Jeg gleder meg, men de følelsene med redsel dukker jo opp. 
 

hva bør man snakke om/spørre om på første date? Har hatt to lange samtaler over telefon så vet mye allerede. Kom gjerne med tips for en helt ny en. 

Anonymkode: 95121...370

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint det var å lese dette! Kos deg på date!

Tror du/dere bare skal la samtalen flyte naturlig, uten noen liste over spørsmål. Han virker grei, og du må jo gi ham en sjanse selv om du har opplevd vonde ting.

Jeg ville ikke ha utbrodert hva du har opplevd tidligere, la det komme senere. Fokuser heller på det positive, og fortell om ting du liker og interesserer deg for. Spør han om familie og interesser, hva han liker å gjøre på fritiden. Forholdet han har til andre mennesker forteller noe om ham.

Legg bort holdningen om at det skulle være rart at noen liker deg. Det er ikke rart.

Anonymkode: 6bf41...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...