Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe min sønn gjennom sorgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestefar gikk bort for en uke siden, og vi er derfor i sorg hele familien. 

Men Min sønn i tenårene klarer ikke å holde seg samlet. Han får ikke til å gå på skolen eller å være med venner. Han kan knapt prate med oss uten å bryte sammen I gråt, selv ikke om vanlige dagligdagse ting og spiser knapt om noe . 

Han har sagt at han føler på skam over å ha tilbragt lite tid med oldefaren sin siste tiden. Dette stemmer ikke, han var innom oldefaren sin mye oftere mot slutten enn tidligere (til tider hver dag) , han hjalp også mye til med små ærender og  husarbeid som gledet oldefaren hans mye. men han tar ikke dette til seg når vi forteller han det. 

Jeg tror skyldfølelsen sitter så dypt i han og jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe han. 

Jeg vet at vi alle reagere ulikt på sorg, at noen sørger lenger enn andre og at alt regnes som normalt. Men han har så vondt og det er grusomt å se han slik. 

Jeg vet også at det finnes mange steder å henvende seg for å få hjelp og å snakke ut, men ikke noe av dette er han ikke åpen for. 

Jeg vet bare ikke hva godt jeg kan gjøre for han og jeg trenger hjelp til å hjelpe. 

 

 

Anonymkode: c6277...146

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer❤️ 

Å miste noen nære for første  gang er veldig heftig, og det høres ut som du har en veldig fin og empatisk tenåring. Vis forståelse, det er lov og greit å være trist. Siden det er en uke siden er det kanskje snart begravelse, og det er en fin anledning til å si hadet til en god oldefar som har levd et langt liv. Og så må man bare ta tiden til hjelp, besøke graven, pynte og minnes de gode minnene. 

Anonymkode: 0a8ac...1c8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...