Gå til innhold

Ble redd og løp fra taxi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var ikke helt i form denne kvelden og ble for full. Så jeg bestemte meg for å dra hjem. Kjent by, kjent taxiselskap. Kapret en ledig utenfor baren. På vei hjem (øde skogsvei) spurte taximannen om jeg kunne betale i natura (!!!). Jeg ble så skremt, følte jeg ikke hadde kontroll siden jeg var full. Sa «kan du stoppe her» og det gjorde han, midt i veien. Også løp jeg gjennom skogen og hjem. 

Jeg stakk jo fra en taxi. Men han spurte jo om det han gjorde… Ingen av oss har kontakt info på hverandre, så jeg får ikke sagt ifra til taxi selskapet, han ringte sikkert ikke politiet pga spørsmålet han ga meg… 

Hva tenker du om denne hendelsen? 

Anonymkode: bdd9c...34d

Du oppga vel til sjåføren hvor du skulle? Da vet han hvor du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo et ærlig spørsmål. At han hadde voldtatt deg om du takket nei er en drøy antakelse. 

 

Anonymkode: 20d53...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bestiller taxi i app og får turen registrert med til, fra, sjåfør og tidspunkt. Bruker bolt og norgestaxi. Jeg tar taxi ganske ofte og har aldri opplevd problemer med å ta taxi alene.

Mange år siden jeg sluttet å praie taxi fra gaten. Vil anbefale alle å bruke app til taxi da alt blir registrert.

Og ts. Helt riktig av deg å løpe vekk i den situasjonen du var i.

Anonymkode: e41af...c02

Nå var ts dårlig som hun nevner, å begynne å styre med app når en taxi står rett forran deg er tungvint.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo et ærlig spørsmål. At han hadde voldtatt deg om du takket nei er en drøy antakelse. 

 

Anonymkode: 20d53...602

Er det virkelig greit å spørre kunder om det? 

Anonymkode: 6595b...2a5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig og greit å løpe fra taxien, ikke føl på at du stakk av fra en regning. Selvsagt føler man seg utrygg når man blir spurt om noe sånt, et er selvsagt på ingen måte greit og vedkommede burde få fyken.

Jeg er så SINNSYKT jævla lei sånne taxisjåfører, vært ute for det selv. En ting jeg har lært meg med årene - når de spør om du bor alene, for det er det jævla mange som gjør mistenkelig nok - så svarer man nei jeg er gift og bor med mannen min og to barn. Det pleier å stoppe kjeften på en del av dem. 

Ellers så bestill og betal i app. 

Men det er jo litt sånn, i gamle dager tok man taxi for å føle seg trygg, for å ikke bli overfalt når man snubler hjem full. Men for min del som har bodd sentralt i Oslo i mange år, så føler jeg nesten det er tryggere å snuble hjem enn å ta taxi. Absolutt alle kvinner jeg kjenner har mer eller mindre skremmende historier fra taxisjåfører når de har tatt taxi alene i fylla, noen har blitt kjørt utenfor allfarvei og måttet hoppe ut i fart.

Anonymkode: 02eb2...71d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei Ringerike er litt over en time unna meg. Men kunne sikkert brukt samme taxi selskap dit, også kunne taxi mannen plukket opp noen der da. Håper dere vet taxi selskapet! Har lært jeg aldri skal kapre en taxi alene igjen 

ts

Anonymkode: bdd9c...34d

Ville meldt ifra til taxiselskapet. Skal også være overvåkningskameraer i taxier nå, så viktig å kontakte dem raskt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro han aldri startet takstameteret, for å skjule bevis for det han ønsket å gjøre. Så hans arbeidsgiver vet nok ikke at han har en ubetalt tur. Jeg vil tro de likevel har GPS på bilene så de kan finne ut hvem det var.

Hvis du bestiller gjennom app er turen registrert uansett, og det er mindre rom for å lure rundt med "alternativ betaling".

Anonymkode: 9dcef...4b0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Please kontakt både politiet og taxisentralen.

Jeg er funksjonshemmet og tar mye taxi på dagtid. Har dessverre hatt flere ekle og skumle opplevelser. Heldigvis har det alltid gått bra i siste liten takket være forbipasserende som har brydd seg.

Jeg klager hver gang. Tenker at det kanskje kan hjelpe en medsøster. 

Anonymkode: 779ff...636

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo et ærlig spørsmål. At han hadde voldtatt deg om du takket nei er en drøy antakelse. 

 

Anonymkode: 20d53...602

Tenker du at det er greit å stille slike «ærlige spørsmål» og spørre om kunden heller vil betale med sex ved bruk av ulike tjenester? Jeg er nemlig ganske sikker på at det er veldig uvanlig, og at det er en helt spesiell type mennesker som gjør slikt.

Anonymkode: 70fdd...0ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg bestiller taxi i app og får turen registrert med til, fra, sjåfør og tidspunkt. Bruker bolt og norgestaxi. Jeg tar taxi ganske ofte og har aldri opplevd problemer med å ta taxi alene.

Mange år siden jeg sluttet å praie taxi fra gaten. Vil anbefale alle å bruke app til taxi da alt blir registrert.

Og ts. Helt riktig av deg å løpe vekk i den situasjonen du var i.

Anonymkode: e41af...c02

Samme her, tror de er mye mer profesjonelle når de vet alt er logget av informasjon og tidpunkter.

Anonymkode: 8ac1e...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere virkelig enda ikke Uber i Norge??? Jeg bor utlandet og bruker utelukkende slike tjenester. De har så mange sikkerhetsmuligheter i appen inkludert GPS loggføring, overvåkning, deling av turopplysningner, nødalarm osv. osv., at noe slikt som skjedde deg aldri ville ha skjedd med Uber. 

Anonymkode: 42b88...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere virkelig enda ikke Uber i Norge??? Jeg bor utlandet og bruker utelukkende slike tjenester. De har så mange sikkerhetsmuligheter i appen inkludert GPS loggføring, overvåkning, deling av turopplysningner, nødalarm osv. osv., at noe slikt som skjedde deg aldri ville ha skjedd med Uber. 

Anonymkode: 42b88...8fa

Jeg har bolt her nede, er det tryggere?

ts

Anonymkode: bdd9c...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte ei si at man som enslig jente bør oppgi adresse til noen andre i nærheten. Bli kjørt dit og gå det lille stykke man må, hjem. Da vet ikke slike taxi sjåfører hvor man bor.

Anonymkode: 797c3...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.30):

Var ikke helt i form denne kvelden og ble for full. Så jeg bestemte meg for å dra hjem. Kjent by, kjent taxiselskap. Kapret en ledig utenfor baren. På vei hjem (øde skogsvei) spurte taximannen om jeg kunne betale i natura (!!!). Jeg ble så skremt, følte jeg ikke hadde kontroll siden jeg var full. Sa «kan du stoppe her» og det gjorde han, midt i veien. Også løp jeg gjennom skogen og hjem. 

Jeg stakk jo fra en taxi. Men han spurte jo om det han gjorde… Ingen av oss har kontakt info på hverandre, så jeg får ikke sagt ifra til taxi selskapet, han ringte sikkert ikke politiet pga spørsmålet han ga meg… 

Hva tenker du om denne hendelsen? 

Anonymkode: bdd9c...34d

Troll

Anonymkode: 867d6...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her, tror de er mye mer profesjonelle når de vet alt er logget av informasjon og tidpunkter.

Anonymkode: 8ac1e...795

Har aldri opplevd noe tull etter at jeg begynte med app bestilling både i Norge og i utlandet. Føler meg ganske trygg i taxi.

I gamle dager (altså før app) ringte jeg noen og ga dem drosje nummeret slik at noen skulle vite hvilken taxi jeg satte meg inn i og fra hvor. Det var sånn vi logget taxi turene før app tiden og gjorde denne samtalen tydelig foran sjåføren. Da ble det heller ikke noe tull på vei hjem. Så veldig glad for den tryggheten appen gir når mann tar taxi alene som kvinne.

Anonymkode: e41af...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bolt her nede, er det tryggere?

ts

Anonymkode: bdd9c...34d

Jeg bruker bolt mye privat i Oslo og i utlandet. Med bolt så får du opp pris med en gang. Du vet hva turen koster før du bestiller og betaling skjer automatisk. Hele turen blir GPS tracket. Du kan selv se hvor lenge det er igjen til du er fremme i appen. Det står registrert hvilken bil og hvilken fører som kjører deg og det blir registrert når du går inn i bilen.

Bolt har så mange digitale spor at en sjåfør må være ekstremt uintelligent viss de gjør noe upassende. De får ikke mer betalt for omveier, prisen er satt før du setter deg i bilen, noe som er til stor hjelp i utlandet så mann ikke blir lurt.

Jeg har ikke hatt noen utfordringer med bolt og har følt meg trygg vær gang jeg har brukt dem. Mann er selvsagt ikke garantert noen ting her i livet, men jo mer som er registrert og ordnet i en app jo mindre rom er det for en sjåfør å utnytte en situasjon.

 

Anonymkode: e41af...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.48):

Og du stakk fra regninga og nå finner på en unnskyldning?

Anonymkode: de7f7...816

Hvis noen hadde foreslått dette som betaling så ville også jeg sprinta fra regningen. 

Anonymkode: 4e4f0...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er jo et ærlig spørsmål. At han hadde voldtatt deg om du takket nei er en drøy antakelse. 

 

Anonymkode: 20d53...602

Han ville kjøpe sex (som er ulovlig) for en taxitur. Ingen antakelser om at han er villig til å voldta er for drøy.

Anonymkode: 4e4f0...ffd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...