AnonymBruker Skrevet 18. september #21 Del Skrevet 18. september mommyaka skrev (56 minutter siden): Ja...men jeg ville ikke vært venn med en sånn som deg..som må spørre. En venn er rn ven ...uansett jobb eller ikke... skole gang eller ikke Hva er det for noe mangel av omsorg? Du aner ikke hvor sårbart det er å være ufør i møte med andre, når vi vet hvor mange som dømmer og du må bære noe tungt på utsiden i møte med andre, når de vet at du sliter med noe og ofte helst vil vite hva. Anonymkode: 4aff0...e94 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #22 Del Skrevet 18. september Jeg har mange ganger vært lei meg for å ikke ha venner som er ledig på dagtid, så det hadde vært en bonus for meg 😅 Anonymkode: 37206...791 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #23 Del Skrevet 18. september Jeg hadde ei ufør venninne før, det var før jeg fikk barn og vi var single begge to. Hun har ikke fått barn. Det var veldig slitsomt for mens jeg var på jobb (hadde en fysisk tung jobb) så var hun hjemme og fikk gjort husarbeid, vasket klær osv. Dette var jo ting jeg måtte gjøre etter jobb, men da ville hun finne på ting. Hvis hun var på besøk så ble hun sittende lenge siden hun ikke skulle tidlig opp og på jobb - men det skulle jo jeg. Hun spurte også ofte om hjelp til forefallende arbeid, som hagearbeid, maling, ommøblering osv. Å dette forventet hun at jeg skulle hjelpe henne med siden hun var ufør og ikke jeg. Jeg fikk barn og vi mistet kontakten. Men det er jo forskjell på folk, så jeg ser jo ikke på om folk er ufør eller ikke. Anonymkode: 8a661...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #24 Del Skrevet 18. september Selvfølgelig. Jeg er snart ferdig med en sekårig profesjonsutdanning, jeg kutter jo ikke ut venner fra for eksempel barndommen, av den grunn.. Anonymkode: eaff7...7b3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #25 Del Skrevet 18. september Jeg sliter faktisk litt med det, ikke fordi jeg ser ned på de eller noe. Det her gjelder ikke alle uføre uten utdanning, kanskje det bare gjelder de 3 jeg kjenner nært. De forstår ikke at jeg velger å jobbe slik jeg gjør, gjerne ekstra og slikt. De finner bare på ting når andre er på jobb og lurer på hvorfor jeg ikke møter de så ofte. De forstår ikke at jeg er sliten en og annen helg, har jo barn i tillegg. Anonymkode: 585cf...1ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september #26 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det for noe mangel av omsorg? Du aner ikke hvor sårbart det er å være ufør i møte med andre, når vi vet hvor mange som dømmer og du må bære noe tungt på utsiden i møte med andre, når de vet at du sliter med noe og ofte helst vil vite hva. Anonymkode: 4aff0...e94 jeg tror at han eller hun snakket til ts, ikke om uføre. Les hele inlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #27 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.17): Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? Anonymkode: 4c1a7...978 Spørs grunnen. Jeg blir lett oppgitt over de som er ufør som aldri har giddet å jobbe men gjør alt mulig annet. De sliter de sliter men jeg sliter også og går i jobb. Men er det en god grunn bak uføret og personen har interesser og er hyggelig så ja. Da kunne vi vært venner. Bare sliter med de som jeg må betale trygden til fordi de ikke gidder . Anonymkode: 368dd...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #28 Del Skrevet 19. september Ja, det går fint. Vennskap kommer an på personen, ikke om de kan jobbe eller ikke. Anonymkode: 57b0c...a1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #29 Del Skrevet 19. september Selvfølgelig- jeg er venn med mennesket ikke statusen. Anonymkode: 6ed28...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #30 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.17): Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? Anonymkode: 4c1a7...978 Min beste venninne er ufør uten utdannelse. Hun er 20 år eldre enn meg og rik på erfaring fra livets harde skole. Hun har bla hatt et rikt kjærlighetsliv og flere barn/stebarn. Hatt egetfirma/enkeltpersonforetak. Har motorsykkellappen og har reist mye. Hun er ei jeg kan gå til for å be om råd enten det gjelder kjærligheten, barn, økonomi og helse. Hun er den fineste, varmeste og ikke minst det mest spennende menneske jeg vet om. Dette til tross for at hun ofte er bundet til senga og er mye inn og ut av sykehuset. Anonymkode: 210a1...cdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september Er venn med en som er ufør, så ja. Men det er ikke uproblematisk, da det tidvis blir mye sykdomsprat, klaging på økonomi, helsevesen, nav osv. Samt at hen avlyser avtaler vi har på kort varsel, og det skjer ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #32 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.17): Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? Anonymkode: 4c1a7...978 De tjener mindre enn meg som er trygda. Hvorfor skal de være så mye mer verdt? 😆 Anonymkode: a0af7...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 20. september #33 Del Skrevet 20. september Slitsomt å høre på venner som tjener så lite når jeg har mye mer utbetalt som trygdet og har det veldig bra økonomisk. De klager og klager og jeg må høre på maset deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #34 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spørs grunnen. Jeg blir lett oppgitt over de som er ufør som aldri har giddet å jobbe men gjør alt mulig annet. De sliter de sliter men jeg sliter også og går i jobb. Men er det en god grunn bak uføret og personen har interesser og er hyggelig så ja. Da kunne vi vært venner. Bare sliter med de som jeg må betale trygden til fordi de ikke gidder . Anonymkode: 368dd...ba0 Hvis du seriøst kjenner folk egentlig ikke har riktig dokumentasjon til å kunne få ufør, men lever av uføretrygd, må du anmelde det som trygdesvindel. Anonymkode: b91c0...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #35 Del Skrevet 20. september tøydokka skrev (1 time siden): Er venn med en som er ufør, så ja. Men det er ikke uproblematisk, da det tidvis blir mye sykdomsprat, klaging på økonomi, helsevesen, nav osv. Samt at hen avlyser avtaler vi har på kort varsel, og det skjer ofte. Grunnen til at hun avlyser på kort varsel, antar jeg skyldes sykdommen. Noe av problemet for en ufør, er at hun/han ofte har vansker med avtaler fordi ting plutselig kan forverre seg helsemessig. Noen dager er de såpass bra at de kan bli med på kino eller på handling på senteret, andre dager orker de ikke å delta på noe. En bekjent av meg er alltid veldig nervøs i forkant av en tannlegetime eller en annen avtale, fordi hun aldri vet om hun klarer å gå dit den aktuelle dagen. Anonymkode: 402b3...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #36 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.17): Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? Anonymkode: 4c1a7...978 Har det. Men helt ærlig, tror ikke jeg hadde orket å levd med noen i en slik situasjon. Stor forskjell på å ha noen som venn og det å bo sammen/dele hverdagen sammen. Anonymkode: 18c70...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #37 Del Skrevet 20. september Det har jeg hatt. Hun fikk og hadde kreft da vi andre utdannet oss, og ble ufør av ettervirkningene. Jeg har dessverre ikke dette vennskapet lenger, for kreften kom tilbake etter en del gode år, som jeg fikk være del av. ❤️ Kan ikke si at det at hun var uten utdanning og ufør påvirket vennskap. Merket ikke det. Dessuten hadde hun så absolutt livserfaring og gode refleksjoner. Sykdom er nok en ganske tøff "utdanning " ofte. Anonymkode: 78678...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #38 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis du seriøst kjenner folk egentlig ikke har riktig dokumentasjon til å kunne få ufør, men lever av uføretrygd, må du anmelde det som trygdesvindel. Anonymkode: b91c0...804 Nei, det gjør jeg bare ikke. Men jeg vet om folk som griner foran legen og sier de har angst osv og har fått trygd ja. Går ikke videre inn på det her. Men dette er nok ikke uvanlig. Eller de ruser seg sånn at de blir deppa av det. Ikke noe nytt dette. Finnes mangen sånne. Anonymkode: 368dd...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #39 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.17): Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? Anonymkode: 4c1a7...978 Har en veldig god venninne som er ufør. Flott å snakke med og være med! En god person på alle måter. Livet hennes har vært fælt, hun har prøvd mange jobber. Og hatt det tungt. No har hun det bedre som ufør. Ikke noe i veien med å ha verken venner eller kjæreste som er ufør så lenge de bidrar de og! Anonymkode: 29fdd...4bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #40 Del Skrevet 20. september Vanskelig å si, i feks. denne fasen av livet merker jeg at nei. Det hadde jeg ikke. Vi har for lite å snakke om. Jeg har en krevende lederjobb og to barn og et hus og hun lever fortsatt i "fortidens glade dager" uten jobb, leier hybel og ligger rundt. Men det er jo ikke fordi hun er ufør egentlig 🤷🏼♀️ det er jo fordi vi ikke har så mye å snakke om. Anonymkode: 7d301...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå