Gå til innhold

Kunne du i jobb hatt en ufør venninne uten utdannelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? 

Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? 

Anonymkode: 4c1a7...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja sjølvsagt, kvifor skulle ikkje  ønska det?

Vennskap spør jo ikkje etter tittel, men om kjemi og i mitt tilfelle nokre felles preferanser( som ikkje treng vere jobb) og humor. 

Anonymkode: 0a8be...e12

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 år på universitet og bryr meg ærlig talt lite om hva slags utdannelse og jobb mine venner har.

Men mine beste venner er jo fra studietiden og jobb. Og noen venner via barn på samme alder. 

Så det kan nok virke at jeg har valgt venner med tilsvarende utdanning, men det handler mer om møtepunktene i livet 

Anonymkode: f0cea...5a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja herregud, jeg er jo ikke venner med folk pga jobben eller utdannelsen deres.

Anonymkode: b0581...178

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...men jeg ville ikke vært venn med en sånn som deg..som må spørre.

En venn er rn ven ...uansett jobb eller ikke... skole gang eller ikke 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen uføre, men har møtt mange smarte og hyggelige folk uten utdannelse. Kunne sikkert vært venner med dem. 

Anonymkode: eed5a...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh ja, jeg blir jo ikke en drittkjerring selv om jeg har jobb?

Anonymkode: 6f080...981

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men av erfaring skygger jeg unna om det blir mye sykdomsprat, medisiner, innleggelser, offermentalitet. Må være ærlig der, det er slitsomt! Slutter ikke å være venn, men trekker meg mer unna. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere uføre venninner, og de er fra barneskolen/ ungdomsskolen. Selv har jeg høy universitetsutdannelse. Hvorfor skulle utdanning eller uførhet spille noen rolle for vennskap? Vi har jo masse til felles. Det var jo en grunn til at vi ble venner på barneskolen? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt. Har et par venninner som er uføre, men kjenner faktisk ingen som ikke har utdanning. Men helt avgjørende er jo at vi trives sammen. 

Anonymkode: c6b0a...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh ja 😂 Rart spørsmål

Anonymkode: fd7ed...6cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan du kan spørre noe sånt. Jeg har en god jobb med lang utdannelse. En av mine beste venninner er ufør. Har ingenting å si.

Anonymkode: 5cbcf...2ed

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? 

Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? 

Anonymkode: 4c1a7...978

Ja selvsagt, er ikke jobben til personen jeg skal være venn med. 

Anonymkode: 502a5...af3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? 

Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? 

Anonymkode: 4c1a7...978

Jeg har vært ufør og utdannelse og har aldri tenkt tanken at noen kunne valgt meg bort som venn av disse grunnene. Nå er jeg i jobb og har utdannelse og bryr meg absolutt ikke om sånt

Anonymkode: e5e30...c9a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne er ufør , vi har masse til felles.  Jobben min er bare jobben min, så mye annet i livet som er viktigere. 

Anonymkode: 9804d...099

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? 

Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? 

Anonymkode: 4c1a7...978

Kommer an på venninnen. Min venninne er ufør og har mye fritid og vil gjerne finne på noe ofte. Jeg har egentlig nok med jobb og familien. Så det er lettere med venner i samme livssituasjon 

Anonymkode: d8754...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snabeltann skrev (36 minutter siden):

Ja, men av erfaring skygger jeg unna om det blir mye sykdomsprat, medisiner, innleggelser, offermentalitet. Må være ærlig der, det er slitsomt! Slutter ikke å være venn, men trekker meg mer unna. 

Sier meg enig der.

Har blitt kjent med en dame som er ufør, men du verden så lite syting og klaging det er på egen helse fra henne! Et frisk pust sammenlignet med flere andre uføre jeg kjenner. Tvertimot så står hun på det hun kan med å hjelpe så godt hun kan innenfor rimelighetens grenser Som venn er hun bunnsolid og rettferdig. Hun selv sier hun foretrekker venner som har andre ting enn sykdom å prate om, selv om det til tider kan være et naturlig samtaleemne. 

Anonymkode: c8f55...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som er i jobb, kunne dere vært venninne med ei ufør venninne uten jobb? 

Ser mange ønsker mann i jobb osv. Men hva med venner? Hadde det gjort noe forskjell? 

Anonymkode: 4c1a7...978

Så lenge hun hadde vært ålreit å være sammen med, hadde ikke det hatt noen betydning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er ufør, barnløs og uten utdannelse. Selv har jeg høy utdannelse, tre barn og full jobb. Det dummeste med vennskapet vårt er at jeg får sett henne alt for lite og jeg drukner i mitt eget liv. Vi matcher så innmari godt og jeg skulle gjerne hengt med henne mer. 

Anonymkode: 8b707...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg ha. Så lenge vi har noe å snakke om så. Men det gjelder jo alle folk. Har ufør venner no å jeg. Kjente henne før hun ble ufør. For vi møttes når vi var ung. Men jeg tekkes ikke ut til folk for hva de jobber som. Men jeg kjenner at det er litt tungt å snakke med de som er skikkelig akademiker. For da kan dem snakke litt over hode på meg. Men ellers så har jeg venner i alle yrker sånn sett.  

Anonymkode: 2b6ff...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...