Gå til innhold

Hvor mye ville du max ha betalt for en vinterjakke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! Har sett at jakkeprisene har gått i været.

Jeg har en parajumpers kodiak jakke fra jeg var russ i 2009 som riktignok kostet en del tusenlapper, som vel koster omlag 10'000 nå. Brukte den omtrent hver eneste dag på vinteren i alle fall i 3-4 år. Den er fortsatt grei å bruke og har ikke mer skader enn en løs knapp. Har også et Norrøna sett fra 2008 som sikkert kostet veldig mye den gangen.  Min mor og far har enda de matchende Norrøna settene sine de kjøpte på 80-tallet. Det er riktignok ikke akkurat moderne lenger og en ser jo godt at jakkene er brukt, men de er på sitt vis fortsatt veldig fine.

Den nye svarte dunjakka jeg kjøpte i forfjor til ca 2000 er allerede utbrukt (hull og misfarging som ikke går bort).
Så om en velger å bruke 2000 hvert 2. år kontra en jakke man godt kan ha i over 10 år er spørsmålet. Av miljøhensyn vil jeg nok si at det er bedre å kjøpe kvalitetsklær, men blir en fort lei ting eller ikke gidder å reparere det om en mister en knapp, er det kanskje bedre å gå for en billigere variant. Men så er jeg heller ikke så sikker på om feks Norrøna eller andre anerkjente merker fortsatt lager jakker som varer så lenge? Det er i alle fall inntrykket mitt av merkeklær generelt at dyrere merker nødvendigvis ikke holder så mye bedre lenger.

Anonymkode: 787c3...9f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den der Swims jakka for meg selv for 5,5 tusen. Det er den dyreste vinterjakke jeg har kjøpt meg. 

Anonymkode: 0dc71...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.07):

Jeg trenger en ny vinterjakke og jeg vil ha en som er god og varm. En sånn klassisk svart dunjakke med fake pelskant på hetten. Fikk spørsmål fra en kollega om jeg var fattig siden jeg sa jeg ikke ville bruke mer enn 3-4000 kr på det :( Er det virkelig ansett som billig å kjøpe en vinterjakke til den prisen?

Er klar over at det er min business og ingen kan bestemme om jeg kjøper jakke på Cubus eller Høyer altså :) Jeg bare lurer på hva folk anser som billig, ok og dyrt når det gjelder vinterjakker til voksne damer? 

Anonymkode: 2adf4...5ee

Kjøpte meg ny dunkåpe i går på salg til rundt 1500, var vel ca 50%. Sportsmann. 

Anonymkode: 868cd...537

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler det det koster å få ei jakke som kan vare i mange år. Det er lenge siden jeg sluttet med fast fashion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en boblejakke fra Twentyfour som koster 3 500 kr, eli mode heter modellrn. Jeg elsker den, det er som å gå rundt og få en klem hele tiden. Jeg kunne fint brukt det firedobbelte, men synes det er bortkastede penger.

Kollegaen din er bra nedsnødd som tror det er ok å spørre andre om de er fattige.

Anonymkode: fb686...6e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4999,99- kunne jeg teoretisk gitt, om den satt som et skudd, var klassisk i utseende og av bra materiale. 

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til rundt 1000kr og er veldig fornøyd, og trenger da ikke mer. Jeg ville nok heller lagt mer i en god jakke som tåler regn, vind og slaps, enn vinterjakke, da jeg er mye ute på tur i all slags vær. 
Er det beinkaldt hos deg store deler av vinteren og en er mye ute, og det er en jakke som varer så skjønner jeg godt en vil legge mer i den. Her jeg bor så kan det være lange kalde vintere, men det er generelt litt vær, og jakke med høy vannsøyle koster ofte litt mer i god kvalitet. 
Så det kommer jo litt an på. 
Du er ihvertfall ikke fattig, og det er en sær kommentar, fordi du ikke vil legge mange tusen i en dyr jakke. 

Endret av Daisy-love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Swims Davos for et par år siden. Tror jeg betalte 7000. God og varm jakke. Fremdeles fin, så satser på at den holder noen år fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.07):

Jeg trenger en ny vinterjakke og jeg vil ha en som er god og varm. En sånn klassisk svart dunjakke med fake pelskant på hetten. Fikk spørsmål fra en kollega om jeg var fattig siden jeg sa jeg ikke ville bruke mer enn 3-4000 kr på det :( Er det virkelig ansett som billig å kjøpe en vinterjakke til den prisen?

Er klar over at det er min business og ingen kan bestemme om jeg kjøper jakke på Cubus eller Høyer altså :) Jeg bare lurer på hva folk anser som billig, ok og dyrt når det gjelder vinterjakker til voksne damer? 

Anonymkode: 2adf4...5ee

Max 15 000

Anonymkode: 8c739...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke vinterjakke. Er veldig varm av meg, og går som regel med jakka åpen på vinteren mes mindre det blåser. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rar kommentar av din kollega.

Jeg kunne kanskje strukket meg til 2500 hvis jakka kunne vare i mange år.  Jeg er varm av meg, og bor på en plass der det sjelden blir veldig kaldt, så disse massive, dyre dunjakkene passer uansett ikke for meg.

Anonymkode: aac20...b90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vinterjakke fra Bergans,  kostet rundt 2000, den er god og varm.  Ville ikke kjøpt dyrere.  Frekt av din kollega å komme med en slik kommentar,  ei jakke til over 3000 er ikke billig 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så om en velger å bruke 2000 hvert 2. år kontra en jakke man godt kan ha i over 10 år er spørsmålet.

Jeg brukte under 1000 kroner på en vinterkåpe for 7 år siden og satser på å bruke den denne vinteren også. Det er ikke gitt at det er en direkte sammenheng mellom pris og kvalitet (og en jakke til 2000 ville jeg forventet at varte mye lenger enn to år med normslt bruk, det er ikke et billig plagg).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene kostet 899,-, og har holdt seg fin i 8 år nå. Men litt for kald for klimaet her jeg bor nå, så har kjøpt en ny til 1299,-. Den holder jeg meg varm i når det er -25 ute.

Men hvis noen hadde kalt meg fattig fordi jeg ikke kjøper jakker til 4000,- så hadde jeg nok respondert med at jeg heller er lut fattig økonomisk enn så fullstendig blakk på sosiale antenner.

Anonymkode: b61cb...719

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...