AnonymBruker Skrevet 19. september #41 Del Skrevet 19. september De plasserer alltid plantid i rushet når alle skal vekkes, bleier, frukt og mat, så da løper 2 stk og gjør alt mens de pynter et ark og skriver at i september skal vi ha brannvernuke og synge bjørnis sangen. nei de bryr seg ikke om barna, da hadde de plassert timene sine annerledes Anonymkode: d4644...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #42 Del Skrevet 19. september Jeg vet om en del pedagoger som er blitt fullstendig utbrent. På grunn av alt det andre som kreves av dem, i tillegg til selve arbeidet med barna. Før var man kanskje litt flinkere til å separere disse aspektene ved jobben, men nå er det ofte ikke nok folk eller økonomi til å få det til. Så da forventes det at disse skal være tilgjengelig til ALT absolutt hele tiden. Anonymkode: 335e9...e7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. september #43 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ei man må ikke ha plantid fot det Anonymkode: 18b68...36a Nei....send heller barna i barnehagen...vi førskolelærer og pedagogisk leder kan jo bare ta alt på sparket..hvem trenger arbeidslister og vite hva de skal gjøre...næ...vi sette oss ned kaffe kopper og lar barna styre selv...for mammaer og pappaer mener at barnehagen ikke trenger plantid 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #44 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvordan tenker du det skal organiseres? Anonymkode: c6ac4...fde Man har de samme rutinene hele året , vi kjører samling med ulike tema , basert på hva barna er opptatt av . Anonymkode: 18b68...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #45 Del Skrevet 19. september mommyaka skrev (3 minutter siden): Nei....send heller barna i barnehagen...vi førskolelærer og pedagogisk leder kan jo bare ta alt på sparket..hvem trenger arbeidslister og vite hva de skal gjøre...næ...vi sette oss ned kaffe kopper og lar barna styre selv...for mammaer og pappaer mener at barnehagen ikke trenger plantid Herrehud så tåpelig svar Anonymkode: 18b68...36a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 19. september #46 Del Skrevet 19. september Anbefaler dagmamma til dere som ikke synes det er så viktig med annet enn et fang for barnet deres, og ikke forstår at det å være pedagog krever planlegging. 👽 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. september #47 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Herrehud så tåpelig svar Anonymkode: 18b68...36a Tåplig er at du skriver ting du ikke aner noe om...for så skriver mer om det. Har du barn i heltatt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #48 Del Skrevet 19. september mommyaka skrev (36 minutter siden): Tåplig er at du skriver ting du ikke aner noe om...for så skriver mer om det. Har du barn i heltatt? Ha ha hersketeknikk er du god på. Anonymkode: 18b68...36a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #49 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er min påstand etter å ha hatt tre barn i barnehager. Er det virkelig nødvendig? Mtp at det stadig skrikes om for lav bemanning, som de fleste er enige om, også jeg, men jeg mener også at tiden til de ansatte brukes feil. Skyt meg, men de aller fleste foresatte er mer opptatt at barnet passes/har tilsyn mens vi selv er på jobb enn at opplegget skal være så forbanna pedagogisk. Trengs det virkelig flere timers planlegging hver uke av pedagogens tid fremfor at de leker med barna, være sammen med dem, gi dem omsorg og å lære dem alt mulig rart underveis? Vi foreldre klarer jo dette på strak arm uten å måtte planlegge oss ihjel. Det er liksom ikke så komplisert å være sammen med barn, synge, leke, kose og f eks lære dem navn på blomster og trær når man går på tur og bokstaver når vi er hjemme, se i bøker, lage mat osv. Anonymkode: a48f2...519 Det er ikke vi i barnehagen som ønsker det, dette blir bestemt politisk. Du vil ikke tro alt som må dokumenteres, vurderes, samtales om, osv. Men veldig mange pedledere gjør ikke jobben sin, det er også ganske tydelig at de utnytter enhver mulighet til å stikke fra avdelingen. Hilsen pedleder som har jobbet som assistent. Anonymkode: 1fed5...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. september #50 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ha ha hersketeknikk er du god på. Anonymkode: 18b68...36a Takk...men har du barn selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #51 Del Skrevet 19. september mommyaka skrev (1 time siden): Takk...men har du barn selv? Jeg både har barn og jobber i barnehage og derfor sier jeg at det ee altfor mye møter og ubundne tid som går utover barna Anonymkode: 18b68...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #52 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg både har barn og jobber i barnehage og derfor sier jeg at det ee altfor mye møter og ubundne tid som går utover barna Anonymkode: 18b68...36a Det er dårlig bemanning som går ut over barna, - hadde det vært ett menneske som var inne i barnegruppa, hver gang noen måtte i møte, hadde plantid, hadde matpause mm, ville det vært løsningen. Jeg tenker også at det ville gått mer ut over « lille Petra» om barnehagen ikke tok seg tid til f.eks ansvarsgruppemøter og møter med ppt eller andre instanser. Det er helt utrolig, hvordan enkelte gjerne vil dytte skyld på pedagogiske ledere eller andre ansatte, for at de gjør den jobben som de er lovpålagt. Jeg tenker at pipa hadde fått en annen låt om du hadde et barndom slet med noe og barnehagen til barnet ditt nektet å ha ansvarsgruppemøte, ikke tok seg tid til møter med ppt, ikke tok seg tid til ekstra foreldresamtale med dere foreldre og ikke tok seg tid til å lese infoen etter utredning. Anonymkode: 67004...712 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. september #53 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg både har barn og jobber i barnehage og derfor sier jeg at det ee altfor mye møter og ubundne tid som går utover barna Anonymkode: 18b68...36a Synd at det er slikt hos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #54 Del Skrevet 20. september I barnehagen "vår" er det et godt pedagogisk opplegg. De gjenbruker mye fra år til år, men vi ser at de er flinke til å gjøre ting annerledes dersom barnegruppene trenger noe litt annerledes. Det er mye fagkompetanse og vi får godt innblikk i planene deres. Planleggingsdagene ser vi resultatet som oftest. De endrer på avdelinger, endre temaer, dekorerer med noe nytt. Jeg regner med at de får faglig påfyll og utveksler erfaringer og ideer. I en hektisk hverdag er det utrolig givende å ha dager hvor man kun er sammen med kollegaer og diskuterer fag. Det gir litt ny energi og økt fokus på de riktige tingene i etterkant når man møter barna/elever/brukere/pasienter/klienter. Anonymkode: faef3...057 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #55 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er dårlig bemanning som går ut over barna, - hadde det vært ett menneske som var inne i barnegruppa, hver gang noen måtte i møte, hadde plantid, hadde matpause mm, ville det vært løsningen. Jeg tenker også at det ville gått mer ut over « lille Petra» om barnehagen ikke tok seg tid til f.eks ansvarsgruppemøter og møter med ppt eller andre instanser. Det er helt utrolig, hvordan enkelte gjerne vil dytte skyld på pedagogiske ledere eller andre ansatte, for at de gjør den jobben som de er lovpålagt. Jeg tenker at pipa hadde fått en annen låt om du hadde et barndom slet med noe og barnehagen til barnet ditt nektet å ha ansvarsgruppemøte, ikke tok seg tid til møter med ppt, ikke tok seg tid til ekstra foreldresamtale med dere foreldre og ikke tok seg tid til å lese infoen etter utredning. Anonymkode: 67004...712 Nei det er møter som går utover barna , veldig glad vi har en hel dag hvor pedagogene har ubundne tid og vi da får vikar . Har hatt et barn med stort hjelpebehov og mener fortsatt det samme, vi la heller aldri møter på ugunstige tidspunkt Anonymkode: 18b68...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #56 Del Skrevet 20. september Om få år så er det knapt pedagoger og fagutdannede ansatte igjen i barnehagene om det fortsetter som nå… Da kan politikerne skrote lov om barnehage og rammeplan og gå over til parkdrift og tilsyn istedenfor. Gjennom pandemien var det krise om bhg var stengt og hele samfunnet stanset opp uten. Nå er sårbare barn glemt, det kuttes i budsjetter og maxprisen er kuttet. Kommer til å gå skikkelig dårlig om ikke lenge… Anonymkode: 44a16...318 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #57 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 21.21): Det er min påstand etter å ha hatt tre barn i barnehager. Er det virkelig nødvendig? Mtp at det stadig skrikes om for lav bemanning, som de fleste er enige om, også jeg, men jeg mener også at tiden til de ansatte brukes feil. Skyt meg, men de aller fleste foresatte er mer opptatt at barnet passes/har tilsyn mens vi selv er på jobb enn at opplegget skal være så forbanna pedagogisk. Trengs det virkelig flere timers planlegging hver uke av pedagogens tid fremfor at de leker med barna, være sammen med dem, gi dem omsorg og å lære dem alt mulig rart underveis? Vi foreldre klarer jo dette på strak arm uten å måtte planlegge oss ihjel. Det er liksom ikke så komplisert å være sammen med barn, synge, leke, kose og f eks lære dem navn på blomster og trær når man går på tur og bokstaver når vi er hjemme, se i bøker, lage mat osv. Anonymkode: a48f2...519 Et pedagogisk opplegg gjør dagen lettere og bedre for små og store. Gir dagen mer mening og hjelper til med å håndtere flere barn pr voksen dersom det mangler folk. Ingen opplegg, ingen plan, gir mye uro og gjør dagene tyngre og "dårlig" bemanning kjennes på kroppen. Anonymkode: 97014...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #58 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 19.36): Herrehud så tåpelig svar Anonymkode: 18b68...36a Enig. Jobbet i barnehage en periode og syns faktisk de bør tilbringe mer tid med barna enn å planlegge hva de skal gjøre sammen med barn. Barna trenger trygge voksne som er til stede. Ikke voksne som sitter på kontoret og diskuterer hva de skal finne på neste uke. Akt for mye planlegging og sløsing av ressurser. Anonymkode: 23d3d...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #59 Del Skrevet 20. september Eg berre lurer altså. Om ein barnehagelærarar ikkje trenger plantid. Trenger ein grunnskolelærar det ikkje heller? Kvifor ein anna standard? Anonymkode: 1cdb1...71f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå