Gå til innhold

Hvilke jobber egner seg for kortvokste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått inn en dame på norskkurs som jeg tipper er rundt 120 cm, hvis ikke kortere. Gløgg dame, som har en dobbel utfordring med både å lære  norsk, samt å finne en jobb som hun kan klare med begrensningene hun har fysisk. 

Ideer?

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du hvilke jobber som da heller ikke krever utdanning, eller skal hun utdanne seg også? 

Anonymkode: f6741...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tenker du hvilke jobber som da heller ikke krever utdanning, eller skal hun utdanne seg også? 

Anonymkode: f6741...29f

Begge deler. Jeg regner med at hun også vil ta en (norsk) utdanning 

 

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kontorjobber kan tilpasses, men jeg har også møtt en lærer i grunnskolen, og har hatt en foreleser på universitetet som begge var kortvokste. Er mye som går helt fint, og særlig kontorjobber. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge deler. Jeg regner med at hun også vil ta en (norsk) utdanning 

 

Anonymkode: 231aa...d17

En form for saksbehandler-stilling må vel passe greit da? 😊 

Anonymkode: f6741...29f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått inn en dame på norskkurs som jeg tipper er rundt 120 cm, hvis ikke kortere. Gløgg dame, som har en dobbel utfordring med både å lære  norsk, samt å finne en jobb som hun kan klare med begrensningene hun har fysisk. 

Ideer?

Anonymkode: 231aa...d17

Og du henger ut et annet menneske på nettet på en lett gjenkjennelig måte? 
Kortvokste kan stort sett gjøre det samme som alle andre. Se noen runder av Little people bog World, eller 7 little Johnston. 
Så blir du kanskje litt mindre fordomsfull mot oss kortvokste. 

 

Anonymkode: 3fa8e...454

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått inn en dame på norskkurs som jeg tipper er rundt 120 cm, hvis ikke kortere. Gløgg dame, som har en dobbel utfordring med både å lære  norsk, samt å finne en jobb som hun kan klare med begrensningene hun har fysisk. 

Ideer?

Anonymkode: 231aa...d17

Antar du ikke jobber i nav eller noe lignende? Finnes ikke verre personer enn slike som deg. De bør absolutt ikke jobbe med mennesker.

Hvorfor har en kortvokst person begrensninger? Med riktig tilrettelegging kan de jobbe med absolutt alt.  Jeg vil tro at hun kanskje burde overta stillingen din. 

Fyttirakkern for et diskriminerende menneske du er. 

Anonymkode: 573f8...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min arbeidssituasjonen er det vanskelig å se jobber hvor en kortvokst ikke kunne jobbet... 

 

Anonymkode: 19d0e...7b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og du henger ut et annet menneske på nettet på en lett gjenkjennelig måte? 
Kortvokste kan stort sett gjøre det samme som alle andre. Se noen runder av Little people bog World, eller 7 little Johnston. 
Så blir du kanskje litt mindre fordomsfull mot oss kortvokste. 

 

Anonymkode: 3fa8e...454

Jeg er veldig imponert hvis du vet hvem dette er.  Hun er smart og hun er under 120. 
Jeg kunne sikkert skrevet om noe egnet seg spesielt godt for kortvokste.  Dere kan få til mye, men det er vel ikke alt som er like lett sånn i praksis. Det er mye som skal tilpasses, dessuten er vel ikke til å stikke under en stol at en del jobber kan bli veldig slitsomme fordi man har mindre kropp, og kortere armer og ben.

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er interessene hennes da? Hva ønsker hun selv? Jeg regner med at hun er klar over sine eventuelle begrensninger og at hvis hun er smart som du sier så har hun tenkt noen tanker om hva hun skulle kunne passe til? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått inn en dame på norskkurs som jeg tipper er rundt 120 cm, hvis ikke kortere. Gløgg dame, som har en dobbel utfordring med både å lære  norsk, samt å finne en jobb som hun kan klare med begrensningene hun har fysisk. 

Ideer?

Anonymkode: 231aa...d17

De kan gjøre de fleste jobber med litt tilrettelegging. Burde ikke du kjempe litt for at folk skal se muligheter i stede for begrensinger? 

Anonymkode: 99107...0cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er veldig imponert hvis du vet hvem dette er.  Hun er smart og hun er under 120. 
Jeg kunne sikkert skrevet om noe egnet seg spesielt godt for kortvokste.  Dere kan få til mye, men det er vel ikke alt som er like lett sånn i praksis. Det er mye som skal tilpasses, dessuten er vel ikke til å stikke under en stol at en del jobber kan bli veldig slitsomme fordi man har mindre kropp, og kortere armer og ben.

Anonymkode: 231aa...d17

Høres ut som at du har feil jobb, kanskje det er du som skal se etter noe annet? Et såpass dømmende menneske som du burde ikke jobbe innen det du gjør 😬

 

Anonymkode: 99107...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert få jobb i forestillingen om Snøhvit og de 7 dve.... kortvokste! 

Anonymkode: 865ad...5c1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er veldig imponert hvis du vet hvem dette er.  Hun er smart og hun er under 120. 
Jeg kunne sikkert skrevet om noe egnet seg spesielt godt for kortvokste.  Dere kan få til mye, men det er vel ikke alt som er like lett sånn i praksis. Det er mye som skal tilpasses, dessuten er vel ikke til å stikke under en stol at en del jobber kan bli veldig slitsomme fordi man har mindre kropp, og kortere armer og ben.

Anonymkode: 231aa...d17

Hvor mange kortvokste kvinner tror du starter på norskkurs i løpet av et år? Tipper det ikke er så mange. Veldig lett å gjenkjenne hvis noen vet hvem det er.

Anonymkode: 05c05...dea

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mange kortvokste kvinner tror du starter på norskkurs i løpet av et år? Tipper det ikke er så mange. Veldig lett å gjenkjenne hvis noen vet hvem det er.

Anonymkode: 05c05...dea

Jeg har ikke sagt når hun startet på kurs og hvor lenge hun har gått, bare at hun går på norskkurs. 

 

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De kan gjøre de fleste jobber med litt tilrettelegging. Burde ikke du kjempe litt for at folk skal se muligheter i stede for begrensinger? 

Anonymkode: 99107...0cd

Det er derfor jeg opprettet tråden. Hvilke muligheter har man med den del begrensninger? 

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er derfor jeg opprettet tråden. Hvilke muligheter har man med den del begrensninger? 

Anonymkode: 231aa...d17

Er du helt fjern? Det er utrolig mange jobber hvor høyde eller fysikk har nærmest ingenting å si. 

Sekretær, advokat, it-ansvarlig.

Dette er fra ett kontor! 

Anonymkode: 19d0e...7b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier hun selv, da? Ønsker og evner? Det meste kan tilpasses.

Anonymkode: 80ed6...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er derfor jeg opprettet tråden. Hvilke muligheter har man med den del begrensninger? 

Anonymkode: 231aa...d17

Hadde du sett muligheter i stede for begrensninger så hadde ikke du startet opp en tråd. Nettopp fordi at du hadde visst de kunne gjøre det meste med evt litt tilrettelegging 

Anonymkode: 99107...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva sier hun selv, da? Ønsker og evner? Det meste kan tilpasses.

Anonymkode: 80ed6...e5f

Nå tror jeg ikke jeg skal skrive noe mer her, folk mener at det kan gjenkjennes.  Bortsett fra at hun er  en teoretisk sterk person. 

 

Anonymkode: 231aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...