AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Jeg er kronisk syk og prøver å sminke meg så jeg ser friskere ut. Men noen ganger når jeg er virkelig dårlig er det umulig å skjule. Har lagt merke til at folk er slemmere og mer ufin mot meg når jeg ser syk ut. Jeg er alltid syk, det er bare graden som varierer. Jeg er likevel på jobb, men synes på en måte det er flaut å se ut som jeg har vært på fylla, ikke sovet eller noe sånt. Selv om jeg ikke rører alkohol og har sunne vaner ser det definitivt ikke slik ut. Finnes det noe vei ut av dette? Prøver å gjemme meg på hjemmekontor, men det er ikke alltid det går. Jeg er hoven i ansikt og kropp, prikkete, blek og dradd. Anonymkode: 8a571...723 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er kronisk syk og prøver å sminke meg så jeg ser friskere ut. Men noen ganger når jeg er virkelig dårlig er det umulig å skjule. Har lagt merke til at folk er slemmere og mer ufin mot meg når jeg ser syk ut. Jeg er alltid syk, det er bare graden som varierer. Jeg er likevel på jobb, men synes på en måte det er flaut å se ut som jeg har vært på fylla, ikke sovet eller noe sånt. Selv om jeg ikke rører alkohol og har sunne vaner ser det definitivt ikke slik ut. Finnes det noe vei ut av dette? Prøver å gjemme meg på hjemmekontor, men det er ikke alltid det går. Jeg er hoven i ansikt og kropp, prikkete, blek og dradd. Anonymkode: 8a571...723 Så leit å høre at du har det sånn som dette❤️ Det er bra du skriver om det, for dette er en god påminnelse om at man skal huske på at alle mennesker har en historie, alle sliter med et eller annet, som kan gjøre hverdagen vanskelig på ulike måter. Vi må derfor huske å være greie mot alle vi møter på. Den sure dama som jobber på Kiwi f.eks, (bare et fiktivt eksempel), som kundene blir irritert på fordi hun ikke smiler og er i møtekommende mot kunden. Ingen av oss vet hva hver av oss sliter med, og hva som er årsaken til at man ser sliten ut, som du sier❤️ Du fortjener ikke den dårlige behandlingen, men det vet du sikkert❤️ De som er sure mot deg, kan også hende har sitt å stri med, så kanskje er det tilfeldig, kanskje har de en vanskelig dag og lar det gå utover deg, helt uavhengig av hvordan du ser ut den aktuelle dagen. Det er uansett deres problem, så er det sure, så prøv la det prelle av, det er mitt beste tips❤️ Anonymkode: 606c7...f64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september Kanskje de ikke er slemmere? Du bare oppfatter det som mer sårende fordi du ikke er helt på topp selv. Man blir gjerne mer nærtagende når man er litt nede psykisk. Anonymkode: 92ce4...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september Det er klart hvordan man fremstår utseendemessig påvirker hvordan man blir møtt av verden. Både hvor pen man er, hvor velstelt man fremstår og hvor blid man virker. Det er dumt, men det er ikke så mye man får gjort med det annet enn å prøve å være litt mindre sånn med andre selv. Så tror jeg definitivt også det å ha en dårlig periode sykdomsmessig, og da føle seg som man "ser ut som man har vært på fylla eller ikke har sovet", gjør at man føler seg fundamentalt mer dritt. At man lett tolker omgivelsenes respons som enda mer annerledes enn den er, selv om jeg ikke tviler på at den faktisk kan være litt annerledes også. Anonymkode: 3a822...35a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september Tjah, tenker kanskje dette er litt todelt: - hvis du er litt ekstra dårlig en dag kan du jo og være litt mer sensitiv og "tynnhudet". Ikke noe rart og feil med det egentlig! Er jo sånn sjøl❤️ - helt ærlig, om jeg møter på kollegaer/butikkansatte/folk jeg må forholde meg til, som jeg opplever som syke, er jeg mye kortere med dem og kan sikkert derfor oppleves som "slemmere". Jeg vet jo ikke om du er influensasjuk og møter opp på jobb fordi du ikke har vett nok til å bli hjemme eller om du er kronisk syk og derfor ser pjusk ut. Senest for to uker siden møtte en kollega opp med omgangssjuke på jobb(!!!!) og da var det selvsagt en runde på hele huset her hjemme to voksne og 3 barn - er så DRIT lei det. Anonymkode: 11cde...b29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september Ja de er slemmere når du ser sykere ut. Opplever akkurat det samme. Inni meg er jeg helt vanlig. Anonymkode: 6a73b...59c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september Pretty privlige er en greie. Er varierende syk selv og merker dette godt. Pga sykdom har jeg også veldig jojo vekt, det påvirker også hvordan man blir mottatt. Skulle jo selvfølgelig ønske det ikke var sånn og man kan rosa male verden så mye man vil med tanker som «bare det indre som teller!». Jeg ble litt sjokkert over det i starten. For jeg hadde aldri blitt behandlet annerledes sånn før jeg ble syk. Men har lært meg å gi litt mer faen i det. Drit i de på jobb, eneste viktige er de som står deg nær på andre måter (familie/venner). De endrer ikke væremåte pga mørke ringer under øynene osv Anonymkode: 3edc7...7cc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje de ikke er slemmere? Du bare oppfatter det som mer sårende fordi du ikke er helt på topp selv. Man blir gjerne mer nærtagende når man er litt nede psykisk. Anonymkode: 92ce4...fe7 Jeg blir ikke lei meg, jeg er vant til det. Men jeg vil gjerne vekke mindre negativ oppsikt, og det får jeg ikke til. Anonymkode: 8a571...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tjah, tenker kanskje dette er litt todelt: - hvis du er litt ekstra dårlig en dag kan du jo og være litt mer sensitiv og "tynnhudet". Ikke noe rart og feil med det egentlig! Er jo sånn sjøl❤️ - helt ærlig, om jeg møter på kollegaer/butikkansatte/folk jeg må forholde meg til, som jeg opplever som syke, er jeg mye kortere med dem og kan sikkert derfor oppleves som "slemmere". Jeg vet jo ikke om du er influensasjuk og møter opp på jobb fordi du ikke har vett nok til å bli hjemme eller om du er kronisk syk og derfor ser pjusk ut. Senest for to uker siden møtte en kollega opp med omgangssjuke på jobb(!!!!) og da var det selvsagt en runde på hele huset her hjemme to voksne og 3 barn - er så DRIT lei det. Anonymkode: 11cde...b29 Det er et nyttig innspill. Prøver å ikke plage andre med å fortelle at jeg er syk, men burde kanskje orientere dem slik at de vet at dette ikke smitter. Anonymkode: 8a571...723 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et nyttig innspill. Prøver å ikke plage andre med å fortelle at jeg er syk, men burde kanskje orientere dem slik at de vet at dette ikke smitter. Anonymkode: 8a571...723 Ja, men virkelig!! Det er på ingen måte sånn at jeg tenker negativt om korttidssyke eller særlig kronisk syke, det er bare at om jeg må sitte i samme møterom som en som ser ut til å ha blitt kjørt over av et tog vil jeg GJERNE vite at du ikke er smittsom - du er bare kronisk sjuk (trenger ikke diagnose) 😂 når man nesten har brukt opp alle sykt-barn dagene sine før september er over, sier det seg litt sjøl at man må ta forhåndsregler. Anonymkode: 11cde...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september Og forresten, du er ikke til bry eller plagsom fordi du er kronisk sjuk. Anonymkode: 11cde...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september Jeg er kronisk syk og merker at jeg er vanvittig mye mer og irrasjonelt nærtagende på dårlige dager - og tilsvarende mer irritabel og mutt og sannsynligvis lite trivelig å være sammen med. Om jeg oppfatter at jeg blir dårligere på sånne dager (som jeg vet er synlig for omgivelsene), tenker jeg at det vel så mye er en kombinasjon av de tingene som at andre bevisst går inn for å være kjipe fordi jeg ser verre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå