Gå til innhold

Jeg sa at kjæresten min ikke var bedre enn en tidligere fyr jeg var forelsket i. Burde jeg sagt noe annet? Burde han være såret?


anon_ww_ww

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil selvfølgelig aldri skje. Han er en flott mann. Jeg mistenker for øvrig at han har det litt på samme måte – det er kanskje ulempen ved å treffe hverandre som godt voksne. Det skal godt gjøres å overgå ting som har vært skikkelig bra tidligere i livet.

Anonymkode: b7ab2...3c6

Jeg er bare litt nysgjerrig,men hvorfor er det vanskelig å overgå? Tar du deg bare til takke med en mindre god mann nå enn tidligere? Hva har forandret seg? Hvorfor kan ikke ting bli skikkelig bra nå? Selvom man begynner å bli eldre. Jeg forstår jo at man aldri får igjen de første øyeblikkene da. Det er det ingenting som kan overgå. Tenker da på første kyss,første samleie,første kjæreste og lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anon_ww_ww skrev (3 timer siden):

Meg: Jeg forelsker meg sjeldent i menn. Tror blant annet det var fordi jeg ikke greide å komme meg over en fyr på 7 år, men det var jo fordi jeg følte jeg aldri fant noe bedre enn ham.

Venn: Føler du kjæresten din er bedre da?

Meg: Helt ærlig, nei. Jeg synes de er like gode, bare på forskjellige måter. Jeg er jo veldig forelsket i kjæresten min nå da.

Kjæresten min hørte dette, og er veldig såret over at jeg ikke føler han er "bedre" enn den andre fyren. Føler du han har grunn til å være såret? Burde jeg svart annerledes? Jeg sa jo ikke at den tidligere fyren var bedre, bare at de var like gode. 

Forstår han ble såret, og en merkelig samtale å ta med han til stede. 

Anonymkode: 8c162...654

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (10 minutter siden):

Jeg er bare litt nysgjerrig,men hvorfor er det vanskelig å overgå? Tar du deg bare til takke med en mindre god mann nå enn tidligere? Hva har forandret seg? Hvorfor kan ikke ting bli skikkelig bra nå? Selvom man begynner å bli eldre. Jeg forstår jo at man aldri får igjen de første øyeblikkene da. Det er det ingenting som kan overgå. Tenker da på første kyss,første samleie,første kjæreste og lignende.

Jeg skal forsøke å forklare.

Eksen jeg nevner var slettes ikke min første, vi møttes i 30-årene. Alt klaffet fra første stund, vi var ekstremt forelsket de første 4-5 årene. Vi hadde mange felles interesser, masse moro, fantastisk sex og var i det hele tatt veldig samkjørte. Ingen ting oss i mellom var vanskelig, men forholdet med mine/dine barn ble etterhvert krevende av grunner jeg ikke kan gå inn på. 

Men, og et stort men: jeg har innsett i ettertid at han er en narsissist, så han gjorde selvfølgelig alt det rette. Med en sånn er alt fantastisk når der er bra, men det fulgte selvfølgelig med nedturer og. Det endte med utroskap fra hans side da han ble lei av barna mine (hans hadde flyttet utenlands med moren).

Min nåværende kjæreste er trygg, trofast og lojal, nøyaktig den klippen jeg trengte etter eksen. Han stiller opp 100%, både for meg og barna. Men vi har få felles interesser, på et grunnleggende nivå. Han er et rotehue både med hjem og penger, jeg er opptatt av å ha det ryddig både økonomisk og hjemme. Jeg klarer ikke se for meg å bo med ham, det er vel min største utfordring. Vi har det flott når vi er sammen, men jeg klarer ikke se en fremtid for oss. Så ja, det er mulig jeg har valgt feil, men jeg føler masse kjærlighet for ham. Jeg har ikke tatt til takke, men skulle ønske ting var annerledes. Eller at jeg en dag vil se annerledes på det, for han er virkelig en bra mann.

 

Anonymkode: b7ab2...3c6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg klarer ikke se for meg å bo med ham, det er vel min største utfordring. Vi har det flott når vi er sammen, men jeg klarer ikke se en fremtid for oss.

 

Anonymkode: b7ab2...3c6

Har du fortalt han at du ikke ser en fremtid for dere?

Anonymkode: 6fb4a...675

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av det du beskriver med eksen din er "skikkelig bra". Høres ut som et hekt på en tulling som burde vært kun et ons.

Mens du virker ikke som du liker nåværende; du prater som om du kjeder deg ihjel. 

Anonymkode: 9d472...f08

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du fortalt han at du ikke ser en fremtid for dere?

Anonymkode: 6fb4a...675

Ja, jeg har forsøkt å avslutte forholdet flere ganger pga dette. Men han ønsker virkelig at det skal være oss, og håper at det vil endre seg på sikt – feks ved å forbli særboere. Det er ingen optimal løsning for noen av oss, men det kan kanskje fungere?

Anonymkode: b7ab2...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anon_ww_ww skrev (11 timer siden):

vi er bare en bedre match.

Vel, da er han jo bedre for deg enn eksen var. Det betyr ikke at ikke eksen kan være en bra person, men han er ikke like bra for deg som han du er med nå. Da gir det lite mening å si at kjæresten ikke er bedre. 

Du burde virkelig fortelle han at dere passer bedre sammen, for alt du skrev i første posten sier han nok at du bare tok til takke med han. 

Du skrev også at begge var best, men det gir ingen mening når den ene passer deg bedre. 

Endret av nordlending
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en slem ting å si! Du kunne bli såret av eksen som var (for) ærlig av og til, men må spøre på KG om din "ærlighet" var sårende..... Sliter du med empati til vanlig? 

Du skriver jo selv at du ser på typen som mindre bra en eksen din, og da tenker jeg du er veldi egoistisk som har lurt kjæresten din inn i forhold uten å værr over eksen en gang. Så problemet er kansje ikke ærligheten i seg selv, men det at den kommer alt for sent. For når du går inn i et forhold er det jo forventet at du skal være forelsket og fåretreke den du går inn i forhold til.... 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Hei TS

Har barna flyttet ut? 
Dette postet du under Hus og hage den 06.08.24:

 

 

Jeg har litt over 4 millioner kr etter salg av bolig i Oslo, og lurer på om det lønner seg å kjøpe en leilighet til:
 


    1. Ca. 4-4.5 millioner uten lån, med 1 soverom. Muligens da flytte til en større leilighet etter minst 5 år.
 


    2. Ca. 6-6.5 millioner med ca. 2 millioner i lån, og 2 soverom. Jeg kan da evt. leie ut det siste soverommet.
 


     
 


    Jeg er usikker, fordi uten lån, så trenger jeg ikke å betale renter. Og mindre leiligheter, vil det være mer kamp om, så det skal være en større prisstigning enn på større leiligheter. Men en større leiligheter vil jo sikkert totalt ha mer prisstigning; det eneste som bekymrer meg er at rentene vil være veldig høye.
 


    Hva lønner seg mest økonomisk? 
 
 

Anonymkode: f7359...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg at det var forståelig nok å se goder i alle mennesker, selv exer, men nå ser jeg at det er jo en god grunn for partneren din å være lei seg. Du tviler jo på om det er en god match, og samtidig, kan han ikke få være bedre en en som kanskje er narsisist? Det er en alvorlig sinnstilstand, å det hadde såret meg om jeg ble sammenlignet med noen som ikke kan føle empati og har vært utro mot deg også. 

Ser du kanskje på et punkt ble anonym? 

Anonymkode: faf88...1ed

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon_ww_ww skrev (14 timer siden):

Meg: Jeg forelsker meg sjeldent i menn. Tror blant annet det var fordi jeg ikke greide å komme meg over en fyr på 7 år, men det var jo fordi jeg følte jeg aldri fant noe bedre enn ham.

Venn: Føler du kjæresten din er bedre da?

Meg: Helt ærlig, nei. Jeg synes de er like gode, bare på forskjellige måter. Jeg er jo veldig forelsket i kjæresten min nå da.

Kjæresten min hørte dette, og er veldig såret over at jeg ikke føler han er "bedre" enn den andre fyren. Føler du han har grunn til å være såret? Burde jeg svart annerledes? Jeg sa jo ikke at den tidligere fyren var bedre, bare at de var like gode. 

Ikke rart at kjæresten din ble lei seg. Og usikker. Hvis eksen din var like god som kjæresten, men du dumpet ham - hvilken garanti har kjæresten for at du ikke dumper ham i morgen? Eksen var jo like god, og du dumpet ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (11 timer siden):

Jeg er bare litt nysgjerrig,men hvorfor er det vanskelig å overgå? Tar du deg bare til takke med en mindre god mann nå enn tidligere? Hva har forandret seg? Hvorfor kan ikke ting bli skikkelig bra nå? Selvom man begynner å bli eldre. Jeg forstår jo at man aldri får igjen de første øyeblikkene da. Det er det ingenting som kan overgå. Tenker da på første kyss,første samleie,første kjæreste og lignende.

Fordi mange mennesker av begge kjønn tar til takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en hjernedød ting å si, seriøst. Dette kommer til å gnage på han til forholdet deres er ødelagt. Hadde avsluttet det der og da.

Anonymkode: 79e5c...358

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre blir såret av kan man ikke styre eller mene noe om. Vi er alle ulike og med ulike erfaringer som gjør at vi reagerer ulikt på situasjoner.

Når det er sagt så syns jeg ikke du sa noe galt heller. Men du bør annerkjenne og forstå at han har en annen oppfatning. Og at du må trygge han på at han faktisk er den du vil ha.

Anonymkode: 7a371...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva andre blir såret av kan man ikke styre eller mene noe om. Vi er alle ulike og med ulike erfaringer som gjør at vi reagerer ulikt på situasjoner.

Når det er sagt så syns jeg ikke du sa noe galt heller. Men du bør annerkjenne og forstå at han har en annen oppfatning. Og at du må trygge han på at han faktisk er den du vil ha.

Anonymkode: 7a371...fbe

Sosial kompetanse. De fleste vet nokså godt hva som egner seg å si i ulike kontekster, og kan forutsi hvordan motparten reagerer. Å fortelle at exen er likså "bra" som nåværende kjæreste i denne konteksten vil selvsagt såre! 

For de fleste inngår det å binde seg til et annet menneske en annerkjennelse om å være spesiell for akkurat den personen. Det er også en uting å sammenligne relasjoner basert på "objektive kriterier", i forskningssammenheng ja, men ovenfor personer man er nært tilknyttet til, nei. En partner kan godt score under på en rekke parametere enn sammenligningsgrunnlaget, men relasjonen kan fortsatt være sterkere og tryggere.  

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skal forsøke å forklare.

Eksen jeg nevner var slettes ikke min første, vi møttes i 30-årene. Alt klaffet fra første stund, vi var ekstremt forelsket de første 4-5 årene. Vi hadde mange felles interesser, masse moro, fantastisk sex og var i det hele tatt veldig samkjørte. Ingen ting oss i mellom var vanskelig, men forholdet med mine/dine barn ble etterhvert krevende av grunner jeg ikke kan gå inn på. 

Men, og et stort men: jeg har innsett i ettertid at han er en narsissist, så han gjorde selvfølgelig alt det rette. Med en sånn er alt fantastisk når der er bra, men det fulgte selvfølgelig med nedturer og. Det endte med utroskap fra hans side da han ble lei av barna mine (hans hadde flyttet utenlands med moren).

Min nåværende kjæreste er trygg, trofast og lojal, nøyaktig den klippen jeg trengte etter eksen. Han stiller opp 100%, både for meg og barna. Men vi har få felles interesser, på et grunnleggende nivå. Han er et rotehue både med hjem og penger, jeg er opptatt av å ha det ryddig både økonomisk og hjemme. Jeg klarer ikke se for meg å bo med ham, det er vel min største utfordring. Vi har det flott når vi er sammen, men jeg klarer ikke se en fremtid for oss. Så ja, det er mulig jeg har valgt feil, men jeg føler masse kjærlighet for ham. Jeg har ikke tatt til takke, men skulle ønske ting var annerledes. Eller at jeg en dag vil se annerledes på det, for han er virkelig en bra mann.

 

Anonymkode: b7ab2...3c6

Menn har skjørt ego. Vi liker å tro vi er "den beste". Vi spør ikke for å ikke ødelegge illusjonen. 

Du svarte: Helt ærlig , nei.

Alt etter det er uvesentlig.  Han vet at du har hatt bedre før, men det funket ikke.  Og så kom han og var god nok. 

Så kan dere damer snakke om snill, flink. Hyggelig, stole på.....bla bla bla.

Du hadde bedre før, og han vil ikke kunne toppe det uansett.

Han blir andre laget, plan b, god nok.

Det er det han hørte og det har satt seg. Alle forklaringer blir å grave hullet dypere. 

Bare det at han fremdeles er sammen med deg etter en slik avsløring??

Han forstår at ved å ikke stikke mister du respekten for han. 

Du har en ex han aldri vil nå opp til. Mrd det premisset skal dette forholdet handle videre. Stakkars fyr. Dette var tidspunktet hvor han gikk fra å satse 100% til å vurdere andre alternativer på egen hånd.

Anonymkode: d8d3f...036

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener kjæresten din har personlighetsfeil?? Herregud. 

Og synes han er like bra som eksen, som du også mener var narsissist? 

Eh ja.. Hva skal man si. 

Anonymkode: e4dd9...217

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For en hjernedød ting å si, seriøst. Dette kommer til å gnage på han til forholdet deres er ødelagt. Hadde avsluttet det der og da.

Anonymkode: 79e5c...358

Og om han går videre med etter en slik avsløring kommer HUN til å miste respekten for HAN. Ingen ryggrad.....

TS kan ikke noe for det. At han velger å bli gjør at han oppfattes som en svakere mann som ikke står opp for seg selv.

Har en fucked uansett.....

Anonymkode: d8d3f...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (4 timer siden):

Ikke rart at kjæresten din ble lei seg. Og usikker. Hvis eksen din var like god som kjæresten, men du dumpet ham - hvilken garanti har kjæresten for at du ikke dumper ham i morgen? Eksen var jo like god, og du dumpet ham.

...eller hun ble dumpet. Og gikk for plan B eller godt nok

Og dette gikk nettopp opp for TS sin kjære.

Man kan leve med en mistanke,  livsløgner er fine slik. Men å faktisk vite at man er en backup.   Det svir....

Anonymkode: d8d3f...036

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...