AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Forstår selvsagt det er forskjell på noen på 140 vs 200 cm, men bare 5-10 cm forskjell utgjør jo også en forskjell på kalorier du skal få i deg daglig. Tror dere noen på 160 blir merkbart raskere mett/forbøyd enn en på 170 f.eks, eller må de bare ha mer viljestyrke for å holde seg slanke? Anonymkode: f60e1...909 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Hvis man har ett relativt sunt forhold til mat, og har lært lytte til kroppen, så kjenner man metthetsfølelsen når man begynner bli nettopp mett, uansett om man er 140, 160 eller 200cm høy. Det er ikke mer krevende være slank som lav så lenge man har ett sunt og normalt forhold til mat... Anonymkode: 3efa1...c04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man har ett relativt sunt forhold til mat, og har lært lytte til kroppen, så kjenner man metthetsfølelsen når man begynner bli nettopp mett, uansett om man er 140, 160 eller 200cm høy. Det er ikke mer krevende være slank som lav så lenge man har ett sunt og normalt forhold til mat... Anonymkode: 3efa1...c04 Spørsmålet er om man føler seg raskere mett som lavere som må ha mindre kcal daglig, altså det du skriver med å lytte til kroppen. Så du svarte ikke på spørsmålet. Anonymkode: f60e1...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september Nei, høyden spiller liten rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Forstår selvsagt det er forskjell på noen på 140 vs 200 cm, men bare 5-10 cm forskjell utgjør jo også en forskjell på kalorier du skal få i deg daglig. Tror dere noen på 160 blir merkbart raskere mett/forbøyd enn en på 170 f.eks, eller må de bare ha mer viljestyrke for å holde seg slanke? Anonymkode: f60e1...909 Nei. Anonymkode: e0456...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september Når man brenner færre kalorier blir man også raskere mett. Men kaloribehov har ikke bare med høyde å gjøre, men også med vekt og aktivitetsnivå. Hvis man spiser når man er sulten og spiser til man blir akkurat passe mett, så er kroppen faktisk ekstremt nøyaktig på å selv telle kalorier (bare noen få kalorier til eller fra hver dag vil ha betydning på flere kg på et år for eksempel), så lenge det man spiser er sunt og ikke type ultraprosessert. Anonymkode: ac371...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september Mindre folk blir raskere mette, dersom de er like aktive/har like mye muskler som de større. Så klart. Anonymkode: 76f88...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september Jeg er 156 og jeg føler ikke metthet virker det som. Kan lett trøkke i meg flere burgere etter hverandre. Anonymkode: 5cb7c...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september Svaret er ja. Små kropper er akkurat like gode på å regulere matinntak som store kropper. Anonymkode: b3abf...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Når man brenner færre kalorier blir man også raskere mett. Men kaloribehov har ikke bare med høyde å gjøre, men også med vekt og aktivitetsnivå. Hvis man spiser når man er sulten og spiser til man blir akkurat passe mett, så er kroppen faktisk ekstremt nøyaktig på å selv telle kalorier (bare noen få kalorier til eller fra hver dag vil ha betydning på flere kg på et år for eksempel), så lenge det man spiser er sunt og ikke type ultraprosessert. Anonymkode: ac371...d76 De aller fleste som vil holde seg slanke må tenke på hvor mye de spiser, selv om de spiser en ikke-ultraprossesert kost. Selv må jeg definitivt det etter jeg ble voksen hvertfall for å holde meg slank (spiser nesten aldri ultraprossesert eller sukker). Anonymkode: f60e1...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september Ja. Jeg på 164 orker ikke like mye mat som min venninne på 186. Vi er begge slanke og aktive. Jeg trenger selvsagt mindre mat enn henne Anonymkode: 95227...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #12 Del Skrevet 19. september Selvsagt trenger en lavere person færre kalorier . Anonymkode: 6479f...982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #13 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt trenger en lavere person færre kalorier . Anonymkode: 6479f...982 Det var heller ikke spørsmålet, les igjen. Anonymkode: f60e1...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #14 Del Skrevet 19. september magesekken hos en voksen er i utgangspunktet den samme uavhengig av ens hlyde men jo mer man strekker den jo mer rommer den.. Anonymkode: a63a4...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #15 Del Skrevet 19. september Lave personer, tykke røkte kjøttpølser. Høye tynne personer kun Wienerpølser?? Anonymkode: f0fcd...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #16 Del Skrevet 19. september Nei det tror jeg ikke. Organene til voksene mennesker er jo ca like store. Anonymkode: d8906...e4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #17 Del Skrevet 19. september Det er jo helt indivduelt, avhenger av kjønn,alder, forbrenning, størrelse på magesekken osv. Broren min på 180 blir fortere mett enn søsteren min på 160 som trener myyye og dermed forbrenner mye. Jeg på 170 blir fortere mett enn broren min igjen da kroppen min trenger mindre kalorier selv om vi har nogenlunde samme aktivitetsnivå. Har og en kamerat på rundt 160, men jeg blir fortere mett enn han igjen (igjen, omtrent samme aktivitetsnivå). Anonymkode: 4fbfd...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #18 Del Skrevet 19. september Høyde har ingenting med metthetsfølelse å gjøre. Hilsen ei som spiser følelsene sine og er under 150 cm høy. Anonymkode: 183d9...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå