Gå til innhold

Møkklei folk som har konspirasjonsteorier.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, det har ikke vist seg det. Det er bare nye konspirasjoner. 

Anonymkode: 9b642...31a

Joda, les deg f eks litt opp om laptop'en til Bidens sønn og det er vel ikke tvil om at "de helt trygge vaksinene" ikke var det likevel.. (Sier ikke her at det nødvendigvis var feil å vaksinere, men informasjonen som ble gitt var i beste fall mangelfull,)

https://www.vg.no/helse/i/5ELR1m/professor-konkluderer-klar-sammenheng-mellom-covid-19-vaksiner-og-alvorlige-bivirkninger

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LeneXCII skrev (3 minutter siden):

Joda, les deg f eks litt opp om laptop'en til Bidens sønn og det er vel ikke tvil om at "de helt trygge vaksinene" ikke var det likevel.. (Sier ikke her at det nødvendigvis var feil å vaksinere, men informasjonen som ble gitt var i beste fall mangelfull,)

https://www.vg.no/helse/i/5ELR1m/professor-konkluderer-klar-sammenheng-mellom-covid-19-vaksiner-og-alvorlige-bivirkninger

Ingen fagpersoner i Norge har sagt at vaksinene ikke vil føre til bivirkninger. I Norge har meldingen alltid vært at vi må veie de potensielle bivirkningene opp mot den potensielle nytten av vaksinen(e).

Det jeg tror folk ofte reagerer på når det gjelder konspirasjonsteorier, er at de gjerne er importert fra USA. MEN ting som faktisk er sant i USA (siden det er mye lette å kjøpe og betale både politikere og fagpersoner der borte) er ikke nødvendigvis sant i Norge. Så når noen ukritisk gjentar det de har hørt fra amerikanske influensere, podcastere og youtubere, da blir det jo til at man ikke har tiltro denne personen og stempler dem for konspirasjonsteoretiker. Fordi de bare svelger ting rått uten å reflektere selv. Hadde vært noe annet dersom de evnet å nyansere det de kom med og relatere det til norske forhold. Eller var klar på at dette er situasjonen i USA, men ikke nødvendigvis her. Ofte er det bare oppgulp disse folka kommer med, de sier akkurat det de har hørt et annet sted uten å legge noe til eller fra. Da er du konspirasjonsteoretiker. En sau med en alternativ autoritet. Fortsatt uten evne til å tenke selv.

(Sier ikke at du er konspirasjonsteoretiker altså 🙂🙂)

Men er enig i at noe av det som skjer i USA er så sykt at man først ikke tror det kan være sant (når man er norsk). Noe er helt hinsides all fornuft... Og jeg synes norsk media ofte er særs dårlig på å få frem disse sakene (tidlig nok), da det er tydelig at også de kjører mye copy paste fra utenlandske kilder.

Anonymkode: f0efe...3f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (35 minutter siden):

Sukk. Ingen har noensinne sagt at vaksiner ikke har bivirkninger. Alle medisiner og vaksiner har bivirkninger, noen er lette, noen alvorlige, noen er vanlige, noen sjeldne. Så lenge de alvorlige også er sjeldne så vil det være lurere å ta en vaksine enn å risikere en sykdom som oftere har alvorlig følger enn vaksinen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (2 timer siden):

Uten å ta direkte stilling til din sak, så har det jo vist seg at mye av det som man gjerne legger i skuffen "konspirasjoner" i ettertid viser seg å ikke være like konspiratoriske likevel. 

Bare se på alt som avdekkes etter pandemien, forrige valg i USA etc etc.. Ting som avfeies som ville konspirasjonsteorier som i ettertid viser seg å være fakta. Men da snakkes det ikke så mye om, det skal dysses ned for enhver pris.. 

godt sagt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven dette, tror de jorden er flat også? 

Anonymkode: 59593...53a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sukk. Ingen har noensinne sagt at vaksiner ikke har bivirkninger. Alle medisiner og vaksiner har bivirkninger, noen er lette, noen alvorlige, noen er vanlige, noen sjeldne. Så lenge de alvorlige også er sjeldne så vil det være lurere å ta en vaksine enn å risikere en sykdom som oftere har alvorlig følger enn vaksinen. 

I starten ble det repetert at vaksinen er "trygg og effektiv" på rullebånd. Det stemte jo ikke med tanke på alle tusen innrapporterte bivirkninger vi ser nå, og effektiv var den heller ikke, siden alle ble smittet likevel. 

Anonymkode: d1d37...7d7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, ts her

I dag ba jeg sjefen min om å slippe å jobbe med disse to kollegene mine, for jeg blir helt utmattet mentalt.

Uansett hva vi snakker om så er det teorier og heftige diskusjoner om hva som er farlig, feil, manipulering, hjernevask, kapitalisme, henvisning til amerikanske youtube eksperter og guruer som de følger slavisk osv.

Hvis vi kolleger snakker om mat og jeg sier at jeg bruker olivenolje i salater, så er det en hel avhandling om at olivenolje er livsfarlig og blablabla.

Snakker vi om klær, kommer det en avhandling om klesindustrien.

Snakker vi om matpriser så kommer det en avhandling om kapitalisme, Kiwi osv.

Snakker vi om været kommer det en avhandling om Chemi trails, miljøskadelige stoffer, sølvvann og fandens oldemor.

Jeg føler jeg er på et vekkelsesmøte med nyfrelste som ikke klarer å snakke om noe annet og jeg blir sliten mentalt.

Jeg er møkklei og det er klin umulig å holde en nøytral lett tone med smalltalk som handler om nøytrale temaer.

Spør de meg hvorfor jeg blir flyttet så kommer jeg til å fortelle de at de er jævlige slitsomme.

Anonymkode: 0dc34...7d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESA og NASA skjuler at mennesker allerede har landet på Mars og Venus

Anonymkode: c6da7...598

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 17.41):

Hvorfor er hun så knudret i ansiktet?

På det ene bildet er hun innsmurt med en grå/lilla maske.

Hva er det?

Ts

Anonymkode: 0dc34...7d6

This is Stroud in one of the last photos of her alive. Her appearance is believed to have been caused by ingestion of colloidal silver, which she touted as the preventative and cure for COVID-19

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9990153/New-Age-meets-QAnon-cult-continues-thrive-death-leader-sells-products-hundreds.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig snakket med min bestefar og han sa at hans bestefar lærte at jorden var flat når han gikk på skolen i 1910. Og at min oldefar var pilot og at kartene de brukte som piloter ikke samsvarer med kartene vi får på globuser. Selv ikke i dag er disse kartene samsvarende. 

Hvordan kan det ha seg?

Anonymkode: e0e17...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 11.53):

Det startet i et våtmarked rett ved siden av et covid-laboratorium? Det kan være tilfeldig, men her følger jeg Occam's razor.

Anonymkode: c2b5a...5cb

Hva?? slutt! de spiser ville dyr der nede, de har også gjort mye for å prøve å bli kvitt smitten etter smitten brøt ut! ikke vær så fuckings paranoid! sorry men blir irritert på teite konspirasjonsteorier.

Anonymkode: a3cbd...1a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva?? slutt! de spiser ville dyr der nede, de har også gjort mye for å prøve å bli kvitt smitten etter smitten brøt ut! ikke vær så fuckings paranoid! sorry men blir irritert på teite konspirasjonsteorier.

Anonymkode: a3cbd...1a0

Jeg er vanligvis imot konspirasjonteorier som jeg anser for tull men i tilfelle COVID, det virker mer sannsynlig at det kom ut av laben ved en ulykke. Det er ikke noe særlig "far fetched" og det anses ikke lenger som en konspirasjonteori men som en mulighet. Nå at det er sagt, det er uansett ikke Kineser sin skyld, de betalte en meget stor pris for det som var kansje  bare et menneske tabbe
https://www.dagbladet.no/nyheter/skapt-pa-lab-i-kina/81560685

Det har faktisk skjedd før og flere ganger  : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_laboratory_biosecurity_incidents

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I starten ble det repetert at vaksinen er "trygg og effektiv" på rullebånd. Det stemte jo ikke med tanke på alle tusen innrapporterte bivirkninger vi ser nå, og effektiv var den heller ikke, siden alle ble smittet likevel. 

Anonymkode: d1d37...7d7

Den er trygg og effektiv. Det er fullt mulig med bivirkninger likevel. Effektiv er den også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at sånne tråder umiddelbart tiltrekker seg alle konspi-folka på kg🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajakvinne12 skrev (På 17.8.2024 den 20.58):

Menn som ikke vil gifte seg har døra på gløtt. I tilfelle det finnes noe bedre. Husk det. 

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 6.08):

Må dere slutte! Ingen fikk mer rett enn Charter Svein og Kari Jaquesson. Les dere opp. Google mer enn tv2 og nrk. Det ligger mengder av beviser der ute om dette tema de snakker om. Heia konspirasjonsteoretikere. Uten de hadde ikke jeg visst om det fantes løgn og fanteri. 

Vi blir kraftig lurt hver eneste dag, og folk følger bare mainstream media og sluker alt rått. Slik kan verden bedras og manipuleres.

Anonymkode: 1fbbb...813

Hvilken utdannelse har du? Jeg vil vedde 0.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har nylig snakket med min bestefar og han sa at hans bestefar lærte at jorden var flat når han gikk på skolen i 1910. Og at min oldefar var pilot og at kartene de brukte som piloter ikke samsvarer med kartene vi får på globuser. Selv ikke i dag er disse kartene samsvarende. 

Hvordan kan det ha seg?

Tror du jorden er flat?

Jeg vet ikke, for jeg er ikke pilot, men jeg vet at jorden er ikke flat.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan det ha seg?

En globus og et kart fra sportsbutikken er heller ikke samsvarende, fordi man må strekke ut en kule for å fremstille den på en flate, så kun midten har riktigest størrelsesforhold mens topp og bunn ser mye større ut. Hadde dere ikke om dette i geografitimene på skolen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du jorden er flat?

Jeg vet ikke, for jeg er ikke pilot, men jeg vet at jorden er ikke flat.  

Jeg tror det er mye vi ikke vet, og en ting jeg definitivt vet, er at når visse folk høyere oppe vil skjule en sannhet, så gjør det alt de kan for å skjule den.

Utenom det så stiller jeg meg åpen og tenker at den som fortsatt lever om 30 år vil vite mye om hva som er sant eller ikke. Det jeg derimot synes er ekstra skummelt er at de la et hemmelighetsstempel på alt ang regjering og storting rundt dette med Korona til 100 år. Papirene er klassifisert som hemmelighetsstemplet i 100 år, noe som betyr at de fleste av oss ikke lever lenger når de blir åpnet. Til sammenligning mot  de 75 år som var etter krigen.

Det alene sier meg at det er svært alvorlige ting som har pågått, og mulig fortsatt pågår, og at de ikke ønsker at folk skal vite, for da blir det kaos.

Enhver med sunn fornuft skjønner at det finnes hemmeligheter de som er høyere opp ikke ønsker at den vanlige mann i gata skal vite om. Det handler om makt og kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enhver med sunn fornuft skjønner at det finnes hemmeligheter de som er høyere opp ikke ønsker at den vanlige mann i gata skal vite om. Det handler om makt og kontroll.

Enhver med sunn fornuft skjønner at visse ting i et samfunn er hemmeligstemplet av sikkerhetshensyn. Det som er psykt er at du antar ting er hemmeligheysstemplet å grunn av makt og kontroll. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...