Gå til innhold

Hvor handler dere babytøy?


Blomst91

Anbefalte innlegg

Klespakker på finn, og enkeltplagg jeg liker i den butikken jeg ser det.

Anonymkode: fd66b...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomst91 skrev (13 timer siden):

Hvor handler dere mest babytøy? Hvor har de god kvalitet på tøyet som tåler litt bruk og vask uten å bli slitt med en gang. Har f.eks hørt fra flere at babytøyet til h&m blir veldig fort slitt. Så det har jeg styrt helt unna. Har noen erfaring med ellos? Har også hørt både og om deres tøy. 

Fra 50-74 går det helt fint å kjøpe hm syns jeg. Her rakk vi å bruke str 50 første uka, 56 andre uka, så var vi brått på 62. Babyen her er snart 7 uker og går i 62 og 68. Hittil har jeg rukket en vask før det er for smått. 

Fra 80 syns jeg det er greit å ha klær fra name it. Kappahl har hatt utrolig mye fint til babyer. Eldste barnet vokste så fort opp til str 92, men der ble vi stående en god stund. Bukser fra lindex holdt godt til krabbe-tiden. 

Anonymkode: 77623...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fra 50-74 går det helt fint å kjøpe hm syns jeg. Her rakk vi å bruke str 50 første uka, 56 andre uka, så var vi brått på 62. Babyen her er snart 7 uker og går i 62 og 68. Hittil har jeg rukket en vask før det er for smått. 

Fra 80 syns jeg det er greit å ha klær fra name it. Kappahl har hatt utrolig mye fint til babyer. Eldste barnet vokste så fort opp til str 92, men der ble vi stående en god stund. Bukser fra lindex holdt godt til krabbe-tiden. 

Anonymkode: 77623...c26

Kan jeg spørre hvor lang og tung barnet ditt var ved fødsel? Synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg trenger i hver str. Kan selvsagt handle inn etter hvert som behovet melder seg, men digg å ha ting på plass også. 

Vår er estimert til 3 kg, og både jeg og barnefar var 49 cm. Har handlet mest i 56 og 62, og lurer på om jeg burde ha mer i 50 eller om det kan bli for lite etter bare et par uker. 

Anonymkode: f2a2c...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kvaliteten på lindex og kappahl er bedre enn hm. Holder bedre fasong og farge. På hm kjøper jeg alltid opp minst en størrelse for de krymper en del i vask. Men har babyklær fra hm som mine to eldste brukte, så min bror sin, så min søster sin og så nå tilbake til min nye baby. Ikke slitt, men falmet k fargene etter mye vask. 
 

har en del klær fra hm til de eldre barna, og de kan ikke arves ned til noen for det er mye synlig slitasje på dem. Både falming, hull i sønmer osv. men da er det snakk om mye bruk til aktive barn i kanskje ett år. 
 

vil si at hm er gode klær, men det som er negativt er at de krymper en del i vask + falmin av fargene

Anonymkode: 5e420...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaphAhl og Lindex. 

HM sitt tøy var syltynt og rart. 

Cubus sitt var gigantisk og helt feil passform for mine lange, tynne barn. 

Anonymkode: 3dbc0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg du spør, men kan svare om min erfaring med størrelser. Fikk baby på 4 kg og 52 lang, så har nok forskjellig utgangspunkt der. Kan egentlig ikke huske at vi brukte str. 50, bortsett fra en tynn ulldress som passet i 2 uker. Sikkert greit å ha noen bodyer i str. 50, siden baby ligger an til å bli 3 kg, men tror ikke jeg hadde kjøpt en hel garderobe i det. Hvis du ser behovet for det, så er butikkene åpne etter fødsel og.

I starten er det så mange bleieskift og gulping, så vi pleide å ha på bare omslagsbody hjemme, og brukte heller litt tepper rundt i tillegg. Synes alle størrelser gikk fort frem til str. 80, det har passet en god stund. Så vi har alt for mye klær i alle størrelsene før det. Jeg liker også å planlegge og vite at jeg har nok, men akkurat med babyklær har det bare ført til et stort lager i kjelleren. Spesielt siden vi har arvet mye og, så tenk igjennom om det vil dukke opp noe etter hvert. 

Anonymkode: 60587...628

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre hvor lang og tung barnet ditt var ved fødsel? Synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg trenger i hver str. Kan selvsagt handle inn etter hvert som behovet melder seg, men digg å ha ting på plass også. 

Vår er estimert til 3 kg, og både jeg og barnefar var 49 cm. Har handlet mest i 56 og 62, og lurer på om jeg burde ha mer i 50 eller om det kan bli for lite etter bare et par uker. 

Anonymkode: f2a2c...a41

Jeg vil absolutt anbefale å kjøpe etter behov. 

En ting er at du ikke kan forutse vekten ved fødsel. Men hvor fort babyen vokser kan variere villt. 

Mitt første barn var bare 2.6 kg da han ble født, til termin, og det var ingen indikator på forhånd på at han kom til å være så liten. Han druknet i str 50, og mannen måtte ut og kjøpe prematurklær. Han vokstre ekstremt sakte, og vi brukte str 50 kjempelenge. Brukte også 56 kjempelenge. Så raste han gjennom 62, tror han vokste ut av de klærene på under en måned. 

Mens andremann var helt forskjellig. Han var 3 kg da han ble født, og passet inn i str 50. Men vokste kjempefort, raste gjennom både 50 og 56 og 62, og så brukte han 68 i evigheter. 

Så mitt råd er å kjøpe *litt*, og så supplere etterhvert som dere ser ungen vokser ut av ting. 

Anonymkode: 3dbc0...75b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 90% på lindex på salg, er veldig fornøyd med kvaliteten. Har vasket alle klær x antall ganger og de er like fine. I tillegg varer klærne leeeeenge pga ekstra lengde på body og ermer som kan brettes ned. 


H&M er helt ok, klær blir raskt slitt og har løse tråder etter noen få vask. Ellers er jeg ganske fornøyd med bodyene derfra. Tynne og gode å ha under klærne. Så har kjøpt litt derfra.

Newbie kun ved spesielle anledninger og har kjøpt brukt på Tise 

Ull fra reflex og lillelam på salg ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...