Gå til innhold

Hvor handler dere babytøy?


Blomst91

Anbefalte innlegg

Hvor handler dere mest babytøy? Hvor har de god kvalitet på tøyet som tåler litt bruk og vask uten å bli slitt med en gang. Har f.eks hørt fra flere at babytøyet til h&m blir veldig fort slitt. Så det har jeg styrt helt unna. Har noen erfaring med ellos? Har også hørt både og om deres tøy. 

Endret av Blomst91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper endel ull fra reflex når barnashus har salg. Glad i newbie også 😍

Anonymkode: bb679...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tøyet på HM blir veldig fort slitt/mister formen. Men det var også det som hadde best passform til min baby som var kort og tykk, så derfor har vi en del derfra. Liker aller best Polqrn o pyret, kjøper mye brukt. Andre plass blir newbie/KappAhl. Liker design og passform på Lindex men synes ikke noe om kvaliteten. 

Anonymkode: 2f8ec...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjøper endel ull fra reflex når barnashus har salg. Glad i newbie også 😍

Anonymkode: bb679...017

Newbie har sååå mye fint😍 Også hørt mye bra om hust & claire og lillelam. Men ganske dyre plagg og de vokser jo sååå fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja tøyet på HM blir veldig fort slitt/mister formen. Men det var også det som hadde best passform til min baby som var kort og tykk, så derfor har vi en del derfra. Liker aller best Polqrn o pyret, kjøper mye brukt. Andre plass blir newbie/KappAhl. Liker design og passform på Lindex men synes ikke noe om kvaliteten. 

Anonymkode: 2f8ec...daf

Har også hørt både og om lindex sitt tøy. Jeg har handlet litt av mummi klærne deres for vi er så glad i mummi. Men spent på kvaliteten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig HM har mye bra jeg. Men akkurat til baby har vi sverget til mye longs i tynn ull og body til, eller ullstrømpebukse evt. heldrakt i tynn ull eller bambus/ull. Dette er det lite utvalg av på hm. Så har gått for bambusullen til Refleks, ull/bomull heldrakter fra petit bateau (nydelig på nyfødte). Dårlig erfaring med lille lam. Liker ikke så godt fasong og kvalitet, men der kan du finne masse kjempe billig brukt da. Ville ikke kjøpt inn masse før barnet er født, og gjerne kjøpt brukt! Det blir uansett ikke slitt til så små.

Anonymkode: b96e1...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes egentlig HM har mye bra jeg. Men akkurat til baby har vi sverget til mye longs i tynn ull og body til, eller ullstrømpebukse evt. heldrakt i tynn ull eller bambus/ull. Dette er det lite utvalg av på hm. Så har gått for bambusullen til Refleks, ull/bomull heldrakter fra petit bateau (nydelig på nyfødte). Dårlig erfaring med lille lam. Liker ikke så godt fasong og kvalitet, men der kan du finne masse kjempe billig brukt da. Ville ikke kjøpt inn masse før barnet er født, og gjerne kjøpt brukt! Det blir uansett ikke slitt til så små.

Anonymkode: b96e1...689

Har fått og kjøpt litt brukt av kjente. Er mitt første og muligens eneste barn så har litt lyst på nytt og selv om det kanskje er litt sløs men alt jeg har kjøpt nytt til nå har vært på salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 barn, og hm-klær har gått i arv gjennom hele flokken, så vil påstå kvaliteten er grei der altså.

 

Anonymkode: a8951...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått mye i HM klær og ser noen klagger på det. Men vi arvet mye fra HM som yngste her var barn nr 7 som brukte. Og var like fint når ho var ferdig å bruke det.

Noe frinds tøy som obs selger, og nameit 

Var det vi brukte når unga var små

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo sikkert også mye an på om man har en gulpebaby eller en baby som ofte tisser/bæsjer igjennom for da er det jo klart at det slites lettere. Men siden så mange klager over h&m kvaliteten så har jeg tenkt at da må det jo være noe i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temu, newbie, name it, lindex. Ellers har vi arvet endel og regner med å få endel i babyshower og dåpsgaver osv. Er fortsatt bare i uke 19, så føler allerede jeg har handlet alt for mye😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper over alt. Har ikke erfart at hm har dårlig kvalitet, de har holdt på farge og form. Kapphal sine egne klær, spesielt body synes jeg er kjempe gode og holder lenge. Newbie er kjempe fine, men body synes jeg er litt små, og de mister fort fargen. 

Av ull har jeg vel mest brukt joha, rent tilfeldig. Men også okido fra obs, de er behagelige, ull og bambus blanding.

Anonymkode: 12a4f...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til baby? H&M, Lindex, Cubus og Kapphal. Babytøy blir ikke så slitt. Ungen ligger jo bare der. Nesten alt babytøyet vårt ser helt nytt ut. 

Anonymkode: 4fb13...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reflex og polarn o pyret. Det er sertifisert øko-tex så det er trygt for babyen å ha på seg. Jeg tør ikke bruke type h&m pga at jeg ikke stoler på at klærne er fri for skadelige kjemikalier. At noen handler babyklær på Temu er jo helt hårreisende synes jeg 🙈

Anonymkode: 87e90...8b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbie er små i str og krymper i vask. 

H&M er noe varierende, men syns dette mister formen raskt etter noen vask. Men fungerer helt greit. 

Lindex syns jeg er treg i knappene, og litt trange. 

Cubus syns jeg blir fort hull i og slitt

 

Kappahl generelt (utenom newbie) kjøper vi mye av, samt Name it, Polarn o pyret, Joha og Janus ull, Reflex..  Det er smak og behag. Kjøper også en del fra små nettbutikker på nett. Syns mye av det i de store kjedene er kjedelig og stygt. 

Anonymkode: 34abd...a46

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (16 minutter siden):

Temu, newbie, name it, lindex. Ellers har vi arvet endel og regner med å få endel i babyshower og dåpsgaver osv. Er fortsatt bare i uke 19, så føler allerede jeg har handlet alt for mye😅

Hadde ALDRI brukt klær fra Temu på en baby. Er sååå mye gifter i tingene der fra og det er ikke noen kontroller.. 

Anonymkode: cd63b...ce3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I de minste størrelsene passe klærne ofte bare 1-2 mnd før de er for små. Er derfor begrenset hvor utslitt klærne rekker å bli, selv om de vaskes mye og på høy temperatur (var det bæsj og gulp tok i hvert fall jeg det på 60 grader).

Derfor kjøpte vi det meste babytøyet på HM, Lindex, Kappahl osv., relativt rimelige klær. Utenom ull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klespakker på finn og tise. Spesielt i de minste størrelsene får du så mye fint. Det brukes så kort at det blir ikke slitt. Så lenge det ikke er fra temu eller tilsvarende sider, bryr jeg meg ikke så mye om merke. Er veldig fornøyd med bodyer fra h&m. Anbefaler mest omslagsbodyer i starten. Hvis du har Det gule hus eller lignende konsept i nærheten, er det en fin måte å få velge ut hva du vil ha, og likevel få kjøpe brukt. 

Anonymkode: 60587...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråler Finn og Tise etter hovedsakelig ulltøy som er pent brukt eller ubrukt. Har også bestilt fra bl.a. babycare, boozt, colorwool, lillelam, nøstebarn og ohdearbaby, det meste på salg :)

Anonymkode: f2a2c...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbie hvis vi skal ha noe som er litt ekstra fint, ellers H&M, Cubus, sjekker på salg. Babyer sliter veldig lite på klær så har ikke noe å si hvor det blir kjøpt. Ellers sjekker jeg alltid Kirppis først om jeg skal kjøpe ull/ytterklær. 
 

H&M synes jeg er dårligere på eldre barn, men noe funker fint der også. Til storesøster har jeg kjøpt en allværsjakke som fortsatt ser fin ut etter en sesong, mens tightsene blir fort hull i. 
 

Men sjekker alltid på tilbud først siden de vokser så fort ut av alt. Babyen bruker jo klærne i kun noen få måneder/uker før det er for smått, så der kjøper jeg ulldress en størrelse for stor så den kan brukes hele vinteren, bretter bare opp armer og ben nå. Har den for det meste kun på i vognen uansett når de er så små. 

Anonymkode: e7bec...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...