Gå til innhold

Snauklippet gutten i går: verdens verste samvittighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guttungen opplever mye mobbing, stikk og trakassering på skolen så dette stikker litt dypere enn det hadde gjort hos en som ikke opplever disse tingene.

Under middagen i går så jeg masse hvite greier i håret hans, det så ut som om det krydde av lus. Jeg tok han med ut på badet og prøvde å gre det ut, støvsuge det, lusekamme det og det ble hverken klart for meg om det var lus eller ikke eller om det var levende eller ikke. Jeg gravde og lyste med lommelykt, hadde ark ned i vasken og gjorde det jeg kunne men kunne ikke bli enig med meg selv hva dette kunne være. Håpte det var sånn "skorpe" som babyer får (cradle cap) eller flass, men det så ut som lus.

Guttungen fikk beskjed at håret måtte av og jeg brukte klipperen til å få det bort. 3mm 🙈. Først da så jeg tydelig hva det var og det var sånn skorpe. Smørte inn med babyolje og gned og gnikket på hodebunnen. Helt umulig om han hadde beholdt håret å få dette til på en like god måte, jeg vet jeg trodde det var til det beste, men ønsker nå at jeg hadde pustet med magen først.

Han ser ut som om han har skinnet seg. Han ser ikke ut som seg selv, men en helt annen liten fyr. Han sa i går at han grudde seg til skolen i dag og kommentarene. Vi ble enig at han skulle si at mamma gjorde en feil og klippet han for kort med et uhell. Han føler seg skikkelig usikker og nekter (selvsagt) å ta av casene.

I dag da han kom på skolen fikk han gjennomgå for håret (hans manglende hår). Han prøvde å ha hette på men den måtte av og han ble kalt alt mulig stygt. Han ble så lei seg og mammahjertet brister for han. Særlig fordi DET ER MIN FEIL. JEG gjorde dette. 

Lærer ringte og fortalte meg etter skolen. Ettersom guttungen er hos far ringte jeg han for å høre hvordan det gikk på skolen i dag. Enda verre er det i mammahjertet for han skåner meg ved å si at dagen var passe grei, noe kommentarter men ikke så ille og at han LIKER å ha det så kort nå. Han lyver for å skåne mammaen sin..

Jeg kan ikke slutte å gråte, jeg har SÅ syk svart samvittighet...

Anonymkode: 8690d...b21

  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mager trøst: det vokser ut igjen. Fotografering var sist torsdag og ikke denne torsdag. Det er "bare" hår. 

Jeg er så ufattelig lei meg...

 

Ts

Anonymkode: 8690d...b21

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vokser ut igjen. Men til neste gang du ser eller tror du ser lus? Hvorfor må håret klippes vekk da? Tror du jenter med langt hår snaues for å bli kvitt lus? Det er virkelig helt helt unødvendig. Stakkars gutt.

Anonymkode: 7b56d...6ae

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Guttungen opplever mye mobbing, stikk og trakassering på skolen så dette stikker litt dypere enn det hadde gjort hos en som ikke opplever disse tingene.

Under middagen i går så jeg masse hvite greier i håret hans, det så ut som om det krydde av lus. Jeg tok han med ut på badet og prøvde å gre det ut, støvsuge det, lusekamme det og det ble hverken klart for meg om det var lus eller ikke eller om det var levende eller ikke. Jeg gravde og lyste med lommelykt, hadde ark ned i vasken og gjorde det jeg kunne men kunne ikke bli enig med meg selv hva dette kunne være. Håpte det var sånn "skorpe" som babyer får (cradle cap) eller flass, men det så ut som lus.

Guttungen fikk beskjed at håret måtte av og jeg brukte klipperen til å få det bort. 3mm 🙈. Først da så jeg tydelig hva det var og det var sånn skorpe. Smørte inn med babyolje og gned og gnikket på hodebunnen. Helt umulig om han hadde beholdt håret å få dette til på en like god måte, jeg vet jeg trodde det var til det beste, men ønsker nå at jeg hadde pustet med magen først.

Han ser ut som om han har skinnet seg. Han ser ikke ut som seg selv, men en helt annen liten fyr. Han sa i går at han grudde seg til skolen i dag og kommentarene. Vi ble enig at han skulle si at mamma gjorde en feil og klippet han for kort med et uhell. Han føler seg skikkelig usikker og nekter (selvsagt) å ta av casene.

I dag da han kom på skolen fikk han gjennomgå for håret (hans manglende hår). Han prøvde å ha hette på men den måtte av og han ble kalt alt mulig stygt. Han ble så lei seg og mammahjertet brister for han. Særlig fordi DET ER MIN FEIL. JEG gjorde dette. 

Lærer ringte og fortalte meg etter skolen. Ettersom guttungen er hos far ringte jeg han for å høre hvordan det gikk på skolen i dag. Enda verre er det i mammahjertet for han skåner meg ved å si at dagen var passe grei, noe kommentarter men ikke så ille og at han LIKER å ha det så kort nå. Han lyver for å skåne mammaen sin..

Jeg kan ikke slutte å gråte, jeg har SÅ syk svart samvittighet...

Anonymkode: 8690d...b21

Du hadde jo sett om det kravla dersom det var lus. Og det hadde ikke vært hvitt og hadde det vært lus kunne du krøsja det med fingerneglen. Og om det hadde vært lus hadde det holdt med lusekur. Du hadde ikke behøvde å ta håret. Jaja men gjort er gjort. Det gror ut igjen

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager.. vet du ikke at lus ikke er hvite?

Anonymkode: f587a...172

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ekstremt mye lus til for å klare å se dette på en annen person mens man spiser middag. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (8 minutter siden):

Det er bare hår, det vokser ut igjen. 

Ja, mobbing er så kult. Elsker holdingen din.

Anonymkode: b7a30...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut og la han velge seg verdens kuleste caps eller to.

Anonymkode: 2b02b...e45

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hadde du klippet av alt håret på deg selv om du var usikker?

Uansett, så stikker hele problemet langt dypere enn hår.

Og slutt å synest synd på deg selv, du har gjort deg fortjent til å kjenne på det. Stakkars, stakkars gutt.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (8 minutter siden):

Og hvem synes du synd på? Deg selv. Årets mor. 

Nei jeg sier jeg har verdens svarteste samvittighet fordi JEG gjorde noe som påførte han unødvendig traume. Det er min feil at han ble mobbet i dag, det er helt forferdelig og jeg er kvalm fordi jeg angrer.

Nei jeg visste ikke lus ikke var hvit. 

Ja han kunne ha hatt lusekur i det om det hadde vært lus. Måtte ta håret for å kunne se hodebunnen skikkelig om det var skorpe (hvilket det var) eller lus. Det var så mye av det og virket som om det satt fast i håret, jeg ble nok grepet av panikk og JEG OVERREAGERTE. 

Jeg syntes ikke synd på meg selv, er han som må gå med det sånn den neste måneden. Er han som må tåle blikkene og kommentarene. Er ikke akkurat "rett tid" til sommersveis...

Anonymkode: 8690d...b21

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg kan ikke slutte å gråte, jeg har SÅ syk svart samvittighet...

Anonymkode: 8690d...b21

Bra.

Anonymkode: b8bc9...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lært noe av det, ts? Har du satt deg ned og evaluert hva du gjorde feil og laget en konkret plan for hvordan du neste gang noe så hverdagslig som dette skjer skal unngå å oppføre deg som en ravende tulling?

Og har du snakket med barnet om hva du gjorde feil her? Og hvordan han kan unngå å repetere dine tåpeligheter her i livet?

For en normalt fungerende voksen velger ikke å få «panikk» over noe så hverdagslig og bagatellmessig som dette. En normalt fungerende voksen drar ikke impulsivt frem saksa. Det gjør kun en som har elendig psykisk helse. Det du beskriver, ts, er så bagatellmessig at et lett resignert sukk er den aller sterkeste reaksjon en fungerende voksen kan forventes ha. Der skal og bør lista ligge.

Får du ikke til å endre handlingsmønster? Be om bistand. For barn lærer av sine foreldre. Og du ønsker ikke din verste fiende, langt mindre barna dine, å bli så dårlig fungerende som det du beskriver.

Og, du? Slutt med dette våset om «mammahjertet». Får deg til å høres ut som en mobber. Legg det av deg. Det er ikke et ord med annet enn dypt negative assosiasjoner.

Anonymkode: 4ff78...d4e

  • Liker 4
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei jeg sier jeg har verdens svarteste samvittighet fordi JEG gjorde noe som påførte han unødvendig traume. Det er min feil at han ble mobbet i dag, det er helt forferdelig og jeg er kvalm fordi jeg angrer.

Nei jeg visste ikke lus ikke var hvit. 

Ja han kunne ha hatt lusekur i det om det hadde vært lus. Måtte ta håret for å kunne se hodebunnen skikkelig om det var skorpe (hvilket det var) eller lus. Det var så mye av det og virket som om det satt fast i håret, jeg ble nok grepet av panikk og JEG OVERREAGERTE. 

Jeg syntes ikke synd på meg selv, er han som må gå med det sånn den neste måneden. Er han som må tåle blikkene og kommentarene. Er ikke akkurat "rett tid" til sommersveis...

Anonymkode: 8690d...b21

Du VET ungen blir mobba fra før av og så legger du tilrette for enda mer mobbing. Hadde jeg vært far hadde jeg klikka i vinkel på deg. Helt utrolig at det går an ødelegge så til de grader for eget barn.

Din tankeløshet er nesten for utrolig til å være sann.

Endret av Macro
Skrivefeil
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare hår, det vokser ut igjen. Når du framstår som så fortvila, gjør det jo alt verre for barnet ditt.

Jeg må også si jeg lurer på om du hadde snauklipt deg selv om du var usikker på om du selv hadde lus? 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stygge dere er med ts, snakk om å strø salt i såret. 
Hadde han veldig langt hår da ts? 
Om ikke så er det vel en ukes tid til på skolen, så er det høstferie, og vips har håret vokst en halv cm og kanskje ikke så langt fra utgangspunktet. 
 

Jeg var også en som ble hakka på og mobba i ungdommen. Den tiden var det inn med fyrstikktynne øyenbryn. I et desperat forsøk på å gli inn barberte jeg av meg halve øyenbrynet. Jeg gjorde det helt selv da, ingen andre å skylde på. 
 

Anonymkode: b6573...3fc

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste her er jo at gutten mobbes, enten han er med eller uten hår. Det må jo stoppes! 

Anonymkode: 4ae8a...3d6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Hæh? Håret måtte av for å få vekk cradle cap? Datteren min er 2 og har masse av dette. Hun har hår til skulderbladene… vi fjerner med olje og thats it. Null klipp, null barbering. 
 

Anbefaler deg å lære deg til å Google ting før du tar så drastiske grep også kanskje en synstest? Siden du slet sånn med å se om det var lus? 😅

Anonymkode: 5a710...34e

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...