Gå til innhold

Ble lurt av arbeidsgiver, kan jeg klage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I stillingsannonsen sto det "vi er en sosial arbeidsplass med engasjerte medarbeidere".

Jeg ble ansatt og gledet meg til å bli kjent med kollegaene.

Men nå viser det seg at flesteparten er sure og egentlig ikke har noe lyst å jobbe der. Hvis jeg prøver å slå av en prat svarer de bare med en stavelse og overser meg. De virker som de bare jobber der fordi de må, ikke fordi de vil.

Kan jeg klage? Føler meg litt snytt og kjenner at det går på arbeidslysten løs. Jeg har begynt å grue meg til å jobbe fordi miljøet er så kaldt.

Anonymkode: 2730e...5be

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn skriver vel "alle", for å få søkere 😅Tror det hjelper lite å klage.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden):

Sånn skriver vel "alle", for å få søkere 😅Tror det hjelper lite å klage.

Ja jeg vet ikke, kan jo innklages som "falsk markedsføring" kanskje? Det er jo egentlig en ganske alvorlig ting å lyve om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan jeg klage?

Høres ut som du passer perfekt sammen med resten av de ansatte der.

Anonymkode: cc979...847

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som du passer perfekt sammen med resten av de ansatte der.

Fordi jeg gledet meg til å bli kjent med de ansatte?

Hvis du kjøper en vare som ikke er det du har blitt forklart så klager du jo? Det er enkel logikk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært kult å prøvd det rettslig. Men tror dessverre du ikke kommer noen vei. Norges vanligste løgn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du kjøper en vare som ikke er det du har blitt forklart så klager du jo? Det er enkel logikk.

Det er du som er varen i dette tilfellet. Du kan ta varen tilbake og finne deg en annen jobb.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er du som er varen i dette tilfellet. Du kan ta varen tilbake og finne deg en annen jobb.

Du har kanskje hørt om minstetid og oppsigelse? Jeg er kontraktbundet til dette arbeidsstedet i minst et halvt år......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I stillingsannonsen sto det "vi er en sosial arbeidsplass med engasjerte medarbeidere".

Jeg ble ansatt og gledet meg til å bli kjent med kollegaene.

Men nå viser det seg at flesteparten er sure og egentlig ikke har noe lyst å jobbe der. Hvis jeg prøver å slå av en prat svarer de bare med en stavelse og overser meg. De virker som de bare jobber der fordi de må, ikke fordi de vil.

Kan jeg klage? Føler meg litt snytt og kjenner at det går på arbeidslysten løs. Jeg har begynt å grue meg til å jobbe fordi miljøet er så kaldt.

Hvis det er så fælt for deg, hvorfor sier du ikke bare opp? Du er ikke tvunget til å jobbe det hvis du ikke trives. Det kan jo være at de er sosiale og engasjerte, men ikke så mye at de gidder å stå og tyte med deg. Ikke alle har behov for å være venner med de de jobber med.

Anonymkode: f57e8...834

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har kanskje hørt om minstetid og oppsigelse? Jeg er kontraktbundet til dette arbeidsstedet i minst et halvt år......

Snakk med dem. Skal ikke se bort fra at de lar deg gå uten oppsigelsestid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakk med dem. Skal ikke se bort fra at de lar deg gå uten oppsigelsestid.

Du må huske at nordmenn er det nest mest firkanta folket i verden, etter tyskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale arbeidsplasser finnes ikke, folk må slutte å tro på dette tullet.

Arbeidslivet handler kun om pengene.

Anonymkode: 2262b...d1b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har laget en annonse med masse ord og vendinger som kan tolkes slik man vil og som vil være veldig subjektive. Kanskje på tide å bli litt mer kynisk i valget av arbeidssted?

Du har også lov til å stille arbeidsgiver spørsmål under intervjuet.

Anonymkode: 19e48...ce2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du må huske at nordmenn er det nest mest firkanta folket i verden, etter tyskere.

Arbeidsgiver er neppe interessert i å ha dette mennesket gående i en jobb hen åpenbart ikke ønsker heller. Det blir bare styr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare piss. Det finns plenty av arbeidsplasser som er både høytytende og «sosiale».  Problemet er når ansatte snur om på rekkefølgen og forventer at jobben først og fremst skal være sosial. Går det sosiale ut over produksjonsevnen, så må arbeidsgiver naturligvis stramme inn før eller senere. Bedrifter må tjene penger for å overleve - ikke bare for eierne, men også for at arbeidstakerne skal kunne ha en stabil ansettelse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du har seks måneders oppsigelse? Hvorfor gikk du med på det, det vanlige er jo tre, etter seks måneders prøvetid der oppsigelsestiden er to uker.

Hva mener du en klage skal føre til? Ordre til kollegaer om å være mer positive?

Anonymkode: 2b56d...d04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du har seks måneders oppsigelse? Hvorfor gikk du med på det, det vanlige er jo tre, etter seks måneders prøvetid der oppsigelsestiden er to uker.

Hva mener du en klage skal føre til? Ordre til kollegaer om å være mer positive?

Anonymkode: 2b56d...d04

Viss man merker at man har takket ja til helt feil arbeidsplass, så bør det første man gjøre være å ta kontakt med leder. De er ikke interessert i å ha en grinete ansatt som ikke ønsker å være der de heller, så mange er imøtekommende med å annulere avtalen slik at de kan ansette en annen søker omgående istedenfor å holde feilansettelsen til oppsigelsestiden.

Vanlig oppsigelsestid er vel også 1 mnd for ansettelser under 12 mnd, og 3 mnd etter..?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vanlig påstand for de som er stuck i en nitrist jobb. De forsøker gjerne male resten av verden i samme gråfarge som de selv lever i.

Anonymkode: 21c42...ec3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂  - Har du tenkt på at om de vurderer seg som engasjerte og sosiale, så er det faktisk du som ikke passer inn og dermed de som har gjort en feilansettelse, og ikke at de har løyet for deg? 

Engasjert og sosial er subjektivt, og kan dermed ikke klages på med mindre du i intervjuene ba dem definere ordene for deg og dere var enige om at dere la det samme i utrykkene 🙂

Anonymkode: 5dd85...5fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du aldri møtt Svensker     :fnise:

Anonymkode: 91c38...eb6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...