Gå til innhold

Når mannen overtar morsrollen ;

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sefanja skrev (22 timer siden):

Men hva er hovedargumentet hans i retten? Hva gjør deg uegnet i følge systemet?

Advokaten min fikk tilgang til helseopplysningene mine. Og havnet det muligens hos barnevernet som leste noe de ikke forstår på et papir? Je vet iallefall ikke hvorfor de mener far er bedre…

Mobbing foreksempel .. gir psykisk ustabilitet… Det sitter sakkyndige og skal vurdere, men hittil så har de bare vurdert far i samspill med ungen, og ikke sett på hva han gjør med mor.. som burde være like relevant. Jeg vil si far er  ustabil som har grepet alle mulige muligheter, selv de løgnaktige bare for å vinne frem

Anonymkode: 6b158...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 15.04):

Jeg tror at BV ser det mye tydeligere enn deg selv. Regner med at de har observert deg i samspill med barnet. Istedenfor å si at det bare er tull, bør du heller få litt selvinnsikt og finne ut av hvorfor og på hvordan måte de mener at du ikke er tilgjengelig for barnet. Spør om de kan komme med eksempel. Vis at du ønsker å gjøre en endring, istedenfor å avfeie dem.

En mor med god omsorgsevne, tar til seg kritikk og handler på det som blir anbefalt. Istedenfor å legge skyld på far.

Anonymkode: 02007...2d0

Eh, nei. Jeg står å ser barnet mitt gjennom ruta i gangen til far, barnet som ikke er ferdig med å bli ammet fordi far mener barnet skal bo hos ham. Far har hele tiden bestemt her når jeg er ferdig med mine morsaktiviteter. Barnet vil bare til mor og gråter og sier jeg vil til mamma… 

I starten sa barnet nei til å amme, men søkte likevel å amme. Altså far lærer barnet å si at det ikke vil amme.. Barnet er ikke baby lenger nå. Men far har holdt på med dette siden ettårs alder… og da barnet var nyfødt var det andre konfliker. 

Det spørs om ikke likestillingsproblematikken har blitt en smule ekstremt her, hos hankjønnet… 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 15.57):

Selv i saker der en forelder er komplett udugelig så er det vanskelig å få barnet vekk denne forelderen. Så jeg tenker at du trenger en god advokat og kanskje se litt innover om du trenger å jobbe med deg selv. Har du en god advokat og faktisk er en adekvat omsorgsperson så vil du jo ikke miste barnet men du eier det ikke. Er far og en adekvat omsorgsperson så har han faktisk like mye rett til samvær med barnet som du har. Hvis du gjør deg litt mer samarbeidsvillig så vil kanskje ikke far ende opp med å hente i barnehagen uten å gi beskjed.

Du må ikke glemme at far har like mye rett til dette barnet som du har og hvis barnet går i barnehagen så kan det fint være hos far og. 50/50 bør være målet for alle foreldre så frem til at begge foreldre er i stand til å ivareta barnets behov og ikke bare se sine egne. I noen tilfeller så er det ikke i barnets beste interesse med en slik fordeling og oppegående foreldre vil da ta hensyn til dette og finne en annen ordning. Men det er det som er best for barnet som skal være målet og barnet trenger flere voksenpersoner enn bare deg.

Anonymkode: a324a...1f4

Jeg liker ikke det «rett» greiene. Det har virkelig gått til hodet på far her. Det er ikke snakk om eiendom, men at kvinnen skal få gjøre det som er naturlig for kvinnen. 

Det er faktisk kvinnen som føder det barnet. Og JA, barnevakt, i form av egentid i helger osv. Det hadde antagelig blitt masse av det, hadde far bare latt det ligge. Men han har tullet og krevd og ordnet noe helt forferdelig, og vært voldelig til og med. Jeg har null tillit til det mennesket nå.  Han har gått aktivt inn hele veien, og forsøkt å ta barnet fra meg. Og alle bare står og ser på. For meg er dette sykelig oppførsel fra far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 13.54):

Samme her. Det er virkelig svært uvanlig at far får hovedomsorg, da er det nesten alltid fordi mor ikke er skikket til det. Vi har uansett bare TS sine ord for hva som foregår. Jeg tror (dessverre) sannheten er en helt helt annen enn det vi får servert her. 

Anonymkode: e059b...047

Nei😂 Dette er sannheten. Han tar ungen min, og bosser meg rundt. Han bestemmer hvor jeg skal bo og hvor jeg kan jobbe, bare fordi han vil skilles og ikke vil la meg flytte. Og jeg lurer på nå, om alle historiene fra barnevern osv, egentlig handler om en far som sitter å drar i trådene i bakgrunnen. Så sykt er dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, mixer ingenting. Advokaten min sa akkurat at vi kunne «utsette» rettsaken. Jeg har på følelsen at dette har vært tema før også. Jeg får ingen dokumentasjon fra noen. Ingen brev i posten osv… jeg ble varsler av en bekjent som sa; pass på at alt dette ikke skjer bak ryggen din… og det er nettopp det jeg har følelsen av. Ingen forklarer meg noe

Det du bør gjøre er jo å dokumentere at du er en god mor. Helsestasjonen, barnehagen, gjerne et samarbeid med barnevernet om de allerede er inne. Føler du at advokaten du bruker ikke henger med så bytter du den ut. Anbefaler å ta kontakt med Ranveg Sem. Om hun ikke har kapasitet så hjelper hun deg med å finne rett advokat. 

Anonymkode: 2e005...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Advokaten min fikk tilgang til helseopplysningene mine. Og havnet det muligens hos barnevernet som leste noe de ikke forstår på et papir? Je vet iallefall ikke hvorfor de mener far er bedre…

Mobbing foreksempel .. gir psykisk ustabilitet… Det sitter sakkyndige og skal vurdere, men hittil så har de bare vurdert far i samspill med ungen, og ikke sett på hva han gjør med mor.. som burde være like relevant. Jeg vil si far er  ustabil som har grepet alle mulige muligheter, selv de løgnaktige bare for å vinne frem

Du må finne en indre styrke. Har advokaten din fått tillatelse av deg til å sende opplysningene videre? Har du signert papirer på hva de kan hente ut? Har du og psykologen gått igjennom hva de sender? For advokaten må ha tillatelse og en psykolog skal gå igjennom med deg  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Eh, nei. Jeg står å ser barnet mitt gjennom ruta i gangen til far, barnet som ikke er ferdig med å bli ammet fordi far mener barnet skal bo hos ham. Far har hele tiden bestemt her når jeg er ferdig med mine morsaktiviteter. Barnet vil bare til mor og gråter og sier jeg vil til mamma… 

I starten sa barnet nei til å amme, men søkte likevel å amme. Altså far lærer barnet å si at det ikke vil amme.. Barnet er ikke baby lenger nå. Men far har holdt på med dette siden ettårs alder… og da barnet var nyfødt var det andre konfliker. 

Det spørs om ikke likestillingsproblematikken har blitt en smule ekstremt her, hos hankjønnet… 

Du bør ikke oppsøke slik at barnet ser deg, det er ikke til barnets beste. 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg liker ikke det «rett» greiene. Det har virkelig gått til hodet på far her. Det er ikke snakk om eiendom, men at kvinnen skal få gjøre det som er naturlig for kvinnen. 

Det er faktisk kvinnen som føder det barnet. Og JA, barnevakt, i form av egentid i helger osv. Det hadde antagelig blitt masse av det, hadde far bare latt det ligge. Men han har tullet og krevd og ordnet noe helt forferdelig, og vært voldelig til og med. Jeg har null tillit til det mennesket nå.  Han har gått aktivt inn hele veien, og forsøkt å ta barnet fra meg. Og alle bare står og ser på. For meg er dette sykelig oppførsel fra far

Dette må du kunne bevise for å si noe om eller så tror de deg ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det du bør gjøre er jo å dokumentere at du er en god mor. Helsestasjonen, barnehagen, gjerne et samarbeid med barnevernet om de allerede er inne. Føler du at advokaten du bruker ikke henger med så bytter du den ut. Anbefaler å ta kontakt med Ranveg Sem. Om hun ikke har kapasitet så hjelper hun deg med å finne rett advokat. 

Må jobbe jeg. Ungen er i barnehagen.Som alle andre vanlige barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du må finne en indre styrke. Har advokaten din fått tillatelse av deg til å sende opplysningene videre? Har du signert papirer på hva de kan hente ut? Har du og psykologen gått igjennom hva de sender? For advokaten må ha tillatelse og en psykolog skal gå igjennom med deg  

Ja helt sikkert😊 Jeg er uansett ikke så redd for de opplysningene. Det er midlertidige . Og tilbakefall av psykiske knekker er vanlig når noen prøver å ta det kjæreste du har, og å bruke dette for å felle mor i en rettsak er ufint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det skal oppsøkes barn i vildens sky.

Du er en mann skjønner jeg. Kan du føde? Nei…  da er du ikke mamma. Trenger du mer bevis? Da mangler du noe vesentlig.  Men jeg tror nok du er ei lita fitte som kommenterer så usaklig

Jeg er kvinne med 3 barn. Les Anonymkode så ser du alle mine svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne med 3 barn. Les Anonymkode så ser du alle mine svar. 

Beklager. Men sånn bevisføring er jeg ferdig med. Selv om det er viktig å prøve å vise at man snakker sant, så kan ikke alt bevises. Jeg har faktisk bevist alt opp i mente, og det skjer fremdeles ikke noe.. Kanskje de revurderer noe av det nå, men uansett tar det for lang tid, og jeg er blitt etterlatt målløs. 

Jeg syns uansett, bevis eller ikke, så har verden mistet totalt respekt for det kvinnelige, og kvinnen har blitt ført bak lyset når de sier at mannen og kvinnen skal likestilles på en sånn måte at alt ved henne skal måles opp mot og sammenliknes og likestilles, fordi det er faktisk forskjeller også. Det blir mer og mer vanlig med flaskemating og besteforeldre som sitter barnevakt mens man skal jobbe seg i hjæl.. Eventuelt, så gjør enkelte slik som min eks,  han ordner andre til å jobbe for seg, har fete ferier og fri. Han får masse tid med seg selv og ungen, mens jeg alltid må jobbe til krampa tar meg og sitter med bare et par tusen igjen på konto hver måned .. Det er ikke tid igjen i døgnet til å være mamma rett og slett. Alt det naturlige som gjenspeiler morsrollen er borte, og i mitt tilfelle sitter eksen på alle godene og jeg mister ungen min. 

Min eks, mener han er berettiget ungen min fordi han har lest om barnelover, og så fikk han noen ideer derifra. Det er det sykeste jeg har vært borti. Og han gir seg ikke, og involverer stadig flere . Det opplegget der burde fjernes fra internettet og arkiveres som skammens kapittel i Norsk lovverk. 

Etter denne erfaringen vil ikke jeg ha fler barn, med en ny mann. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Beklager. Men sånn bevisføring er jeg ferdig med. Selv om det er viktig å prøve å vise at man snakker sant, så kan ikke alt bevises. Jeg har faktisk bevist alt opp i mente, og det skjer fremdeles ikke noe.. Kanskje de revurderer noe av det nå, men uansett tar det for lang tid, og jeg er blitt etterlatt målløs. 

Jeg syns uansett, bevis eller ikke, så har verden mistet totalt respekt for det kvinnelige, og kvinnen har blitt ført bak lyset når de sier at mannen og kvinnen skal likestilles på en sånn måte at alt ved henne skal måles opp mot og sammenliknes og likestilles, fordi det er faktisk forskjeller også. Det blir mer og mer vanlig med flaskemating og besteforeldre som sitter barnevakt mens man skal jobbe seg i hjæl.. Eventuelt, så gjør enkelte slik som min eks,  han ordner andre til å jobbe for seg, har fete ferier og fri. Han får masse tid med seg selv og ungen, mens jeg alltid må jobbe til krampa tar meg og sitter med bare et par tusen igjen på konto hver måned .. Det er ikke tid igjen i døgnet til å være mamma rett og slett. Alt det naturlige som gjenspeiler morsrollen er borte, og i mitt tilfelle sitter eksen på alle godene og jeg mister ungen min. 

Min eks, mener han er berettiget ungen min fordi han har lest om barnelover, og så fikk han noen ideer derifra. Det er det sykeste jeg har vært borti. Og han gir seg ikke, og involverer stadig flere . Det opplegget der burde fjernes fra internettet og arkiveres som skammens kapittel i Norsk lovverk. 

Etter denne erfaringen vil ikke jeg ha fler barn, med en ny mann. 

Dette høres helt grusomt ut, stakkars deg! Jeg har erfart noe av det samme med mitt barn, men det har ikke gått like langt. Men forstår deg godt og hva du går gjennom. Og helt enig i hva du skriver om likestillingen og respekt for kvinnen som mor. Av samme grunn tenker jeg også at det blir ingen flere barn. Det er ikke trygt. Har dessverre opplevd selv at det er ingen hjelp å få. Far blir lagt merke til som en god far for å gjøre en brøkdel av hva mor gjør. Noe som blir tatt som en selvfølge når det er mor som gjør det. For å nevne noe. Og ingen ser eller bryr seg om manipuleringen og hvordan alt blir brukt mot deg.

Anonymkode: e3deb...ba3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette høres helt grusomt ut, stakkars deg! Jeg har erfart noe av det samme med mitt barn, men det har ikke gått like langt. Men forstår deg godt og hva du går gjennom. Og helt enig i hva du skriver om likestillingen og respekt for kvinnen som mor. Av samme grunn tenker jeg også at det blir ingen flere barn. Det er ikke trygt. Har dessverre opplevd selv at det er ingen hjelp å få. Far blir lagt merke til som en god far for å gjøre en brøkdel av hva mor gjør. Noe som blir tatt som en selvfølge når det er mor som gjør det. For å nevne noe. Og ingen ser eller bryr seg om manipuleringen og hvordan alt blir brukt mot deg.

Anonymkode: e3deb...ba3

Jepp. Far her er stinn av gryn.. har vaskedame som mamman hans betaler… han slår… 😂 Han er en skikkelig drit egentlig, og mora hans like ille som er enig med lille gutten sin. Hun har oppdratt et monster, og så mener virkelig tingretten at min datter skal få den oppdragelsen🤣???

Blir ho der hos han blir ho ødelagt. Han er en sånn som kjøper ting. Og så skal alt ordne seg med nye ting. Kjærligheten er ikke der… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 13.54):

Jeg tenker at dersom far ikke er uegnet som omsorgsperson så bør han da få lov til å ha barnet sitt regelmessig. Barnet tilhører jo ikke mor; barnet er ikke mors private eiendel. Det er BARNET som har krav på å kjenne begge sine foreldre, det er ikke mor som har krav på å få bruke barnet som et våpen mot far for å straffe ham.

Anonymkode: eadb6...555

Ikke så lenge det er en baby som ammes. Er barnet større eller får mme er det en annen historie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Ikke så lenge det er en baby som ammes. Er barnet større eller får mme er det en annen historie

Hvorfor er historien annerledes da? hva med mors instinkter osv? Morskjærligheten er også en egen greie… Faktisk så anbefales det at man kan amme til det kjennes naturlig å slutte… og sånn burde der være uansett, fordi det er jævla rart å ta ungene fra mor. Du tar ikke kalven fra kua og setter den hos oksen.. 

Men samvær er noe helt annet… helt klart. Men i mitt tilfelle så prøver far å ta over hele oppfostringen og vil at ungen skal bo hos seg.. Og det er veldig rart, for han har vært motstridende til så mye hele veien, at når han plutselig snur og skal ta henne med seg så kommer tvilen hos meg. For jeg har sett at han er ikke interessert i henne på samme måte som jeg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er historien annerledes da? hva med mors instinkter osv? Morskjærligheten er også en egen greie… Faktisk så anbefales det at man kan amme til det kjennes naturlig å slutte… og sånn burde der være uansett, fordi det er jævla rart å ta ungene fra mor. Du tar ikke kalven fra kua og setter den hos oksen.. 

Men samvær er noe helt annet… helt klart. Men i mitt tilfelle så prøver far å ta over hele oppfostringen og vil at ungen skal bo hos seg.. Og det er veldig rart, for han har vært motstridende til så mye hele veien, at når han plutselig snur og skal ta henne med seg så kommer tvilen hos meg. For jeg har sett at han er ikke interessert i henne på samme måte som jeg. 

Jeg er enig med deg altså men jeg mente at så lenge barnet er over 3 år så kan far ha samvær like mye som mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (21 minutter siden):

Jeg er enig med deg altså men jeg mente at så lenge barnet er over 3 år så kan far ha samvær like mye som mor

Hvor mye samvær en far kan ha er ikke kun avhengig av om barnet ammes eller alderen. Er ikke mor skikket til å ha omsorgen og dette er konklusjonen til både barnevern, sakkyndige og tingretten så vil jeg tro at de har gjort en såpass grundig jobb at de vet hva de har avgjort. 

En mor eller forelder for den del mister ikke hovedomsorgen på måfå i tingretten - selv om det er slik TS prøver å fremstille det. Noe som gjør at man kan anta at her er mye mer til historien enn hva TS forteller. 

Anonymkode: abc7e...7f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor mye samvær en far kan ha er ikke kun avhengig av om barnet ammes eller alderen. Er ikke mor skikket til å ha omsorgen og dette er konklusjonen til både barnevern, sakkyndige og tingretten så vil jeg tro at de har gjort en såpass grundig jobb at de vet hva de har avgjort. 

En mor eller forelder for den del mister ikke hovedomsorgen på måfå i tingretten - selv om det er slik TS prøver å fremstille det. Noe som gjør at man kan anta at her er mye mer til historien enn hva TS forteller. 

Anonymkode: abc7e...7f8

Jeg snakker om når begge er skikket jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde barnet 100% en periode som far. Går helt fint det hvis det er til det beste for barnet og far er omsorgsfull av natur. Foreldre som krangler er svært uegnet til å ha barn. Voksne folk må oppføre seg voksent, i det minste for barnets skyld.

Anonymkode: cc35f...0ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 20.47):

Jo, det skal oppsøkes barn i vildens sky.

Du er en mann skjønner jeg. Kan du føde? Nei…  da er du ikke mamma. Trenger du mer bevis? Da mangler du noe vesentlig.  Men jeg tror nok du er ei lita fitte som kommenterer så usaklig

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 20.49):

Må jobbe jeg. Ungen er i barnehagen.Som alle andre vanlige barn

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jepp. Far her er stinn av gryn.. har vaskedame som mamman hans betaler… han slår… 😂 Han er en skikkelig drit egentlig, og mora hans like ille som er enig med lille gutten sin. Hun har oppdratt et monster, og så mener virkelig tingretten at min datter skal få den oppdragelsen🤣???

Blir ho der hos han blir ho ødelagt. Han er en sånn som kjøper ting. Og så skal alt ordne seg med nye ting. Kjærligheten er ikke der… 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Merkes jo at ts kan oppfattes ufint av barnevernet med slik skriving, spesielt første der  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...