AnonymBruker Skrevet 18. september #21 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva sa barnevernet? Hvis far henter utenom sin samværsavtale så kan du anmelde for kidnapping. Anonymkode: 2e005...536 At det er mangler ved omsorgsevnen min.. men mye annet også selvfølgelig. De mener jeg er i en tilstand der jeg ikke er tilgjengelig for jenta, og det er bare tull. Jeg har dokumentert hele livet mitt i flere år bare fordi de har laget så mye helvete. Ja, de sa det i starten med kidnapping her og, så ble jeg til slutt uenig med barnevernet og andre i fremgangsmåten, og må har helvete brutt løs Anonymkode: 6b158...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #22 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): BF prøvde, men vant ikke fram i tingretten. Babyen var 6 mnd da han mente at jeg skulle få noen uker på å avslutte ammingen før ungen skulle til han. Advokat sendte et meget truende brev til meg. Han tapte som bare det i retten. Anonymkode: bb9e8...a4f Ja, tror noe sånt ble prøvd på her og. Det har egentlig pågått lenge. Og når skillsmisse blir et tema så blusser alt opp igjen. Anonymkode: 6b158...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #23 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det betyr ikke noe dette her du, for man finner seg bare en advokat som er enig rett og slett, sånn løser man den problemstillingen du fremstiller her når du sier dette.. Hvis jeg skal avkrefte påstanden din; Profesjonelle har ikke og burde ikke ha all makt, og de vet ikke alltid det som er sant. Jeg er en mentalt sterk mor, med god intuisjon. Og har hatt litt uflaks med økonomien bare, ikke pga feil forbruk, men jeg skulle ta den utdanningen nå som kunne hjulpet meg til bedre økonomi. Men det er umulig for meg å gjennomføre nå, på grunn av alt spetakkelet far har laget. Mange av advokatene gjør svært lite. Og hva det gjelder angående psykisk helse; Det er barnevernssaken ødelegger livet mitt, og av den grunn alene, og ikke motsatt, (dvs at jeg slet psykisk og så trengte barnevernet å komme!!) har jeg slitt psykisk. At jeg sliter har alltid sammenheng med noe far har gjort, likevel får han hente ungen i barnehagen uten mitt samtykke. Og så sliter jeg psykisk etter dette, for det er helt på tryne egentlig at de lar dette skurre å gå i ni måneder… NI Anonymkode: 6b158...d97 Desverre bruker de foreldrene sine oppvekster i mot en annen. De leter etter forskjeller. De ser kanskje en far med fast bolig, fast jobb, ferdig utdannet, stødig oppvekst og stor familie å støtte seg på så kan det være nok. Spesielt om mor har slitt med utdanning, dårlig økonomi, byttet eller ikke har 100% jobb, dårlig oppvekst og få støttespillere så heller systemet mot far. Det er ikke sånn lengre at mor må være uskikket, rusmisbruker, alkoholiker eller psykisk ustabil. Er faren i tillegg sosialt flink, smart og manipulerende så kommer han langt. Det første slike fedre gjør er å bli bestevenn med barnehagen og sørge for at barnehagen ser at han gjør alt riktig. Men altså, kun når de ser han. Så sørger han for å melde mor til barnevernet for noe grovt slik at tilliten til henne svekkes. Deretter jobber de hardt for å få barnets tillit, kanskje kjøpe leker hele tiden for at fars hjem skal bli mest spennende. Så begynner barnet å si at det bare vil til far. For hver ting en slik far finner på så blir man som mor mer frynsete. Han vet jo hvilke knapper han skal trykke på for at mor skal fremstå som mer ustabil. La oss si han sier og gjør noe ekstremt ufint mot mor når ingenbser eller hører. Så ser alle andre en nedstemt mor, men de ser ikke årsaken, for han har sørget for å gjøre slike ting så det ikke syns. Den faren jeg vet om sørget for å punktere et hjul hver gang han var hos mor. Det foregikk så skjult st det tok 3 dekk før mor så sammenhengen med levering/henting. Mors penger gikk til nye dekk i stedet for til barnet. Mor blir forsiktig, redd og usikker i møte med far. Barnehagen og andre ser kanskje en mor med angst og depresjon, men de ser ikke årsaken. På telefonsamtaler gjør far seg vanskelig, mor har fått nok og sender flere meldinger der hun får ut sin frustrasjon. Far svarer så lett og så enig i alt. Mor fremstår som ustabil. Deretter går de til fvk for å ha samtaler. Far er så lett, sosial og samarbeidsvillig når andre hører på. Mor har vært et nervevrak før dette møtet for hun vet hvordan far er når de er alene. Mor fremstår som ustabil, far får igjennom alt han ønsker på en avtale, selv om det går på bekostning av mor. Mor gjør dette for å prøve å vinne tillit hos fvk. Når avtalen skal brukes i hverdagen så følger ikke far noe av det og endrer alt. Mor blir mer frustrert og det vises utenfra, men ingen ser årsaken. En så liten ting som at det er far som har betalt for vognen i barnehagen. Mor får sterk beskjed av far om å aldri røre den vognen. Når mor får beskjed av barnehagen om å ta med den hjem for å vaske en gang i blant så kan ikke mor det. Mor vet at far blir kjempe sint, men barnehagen anser mor som vanskelig. Så når slike saker kommer til advokater og rettssystemet har mor tapt før hun går inn i rommet. For mor kan ikke motbevise en slik far som har jobbet i flere år for å knuse mor. Far fremstår som den som er samarbeidsvillig for alle. Så da vinner far på det også. Slik ble jeg helgemamma. Anonymkode: 2e005...536 3 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #24 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): At det er mangler ved omsorgsevnen min.. men mye annet også selvfølgelig. De mener jeg er i en tilstand der jeg ikke er tilgjengelig for jenta, og det er bare tull. Jeg har dokumentert hele livet mitt i flere år bare fordi de har laget så mye helvete. Ja, de sa det i starten med kidnapping her og, så ble jeg til slutt uenig med barnevernet og andre i fremgangsmåten, og må har helvete brutt løs Anonymkode: 6b158...d97 Hva var fremgangsmåten? Anonymkode: 2e005...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #25 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): At det er mangler ved omsorgsevnen min.. men mye annet også selvfølgelig. De mener jeg er i en tilstand der jeg ikke er tilgjengelig for jenta, og det er bare tull. Anonymkode: 6b158...d97 Jeg tror at BV ser det mye tydeligere enn deg selv. Regner med at de har observert deg i samspill med barnet. Istedenfor å si at det bare er tull, bør du heller få litt selvinnsikt og finne ut av hvorfor og på hvordan måte de mener at du ikke er tilgjengelig for barnet. Spør om de kan komme med eksempel. Vis at du ønsker å gjøre en endring, istedenfor å avfeie dem. En mor med god omsorgsevne, tar til seg kritikk og handler på det som blir anbefalt. Istedenfor å legge skyld på far. Anonymkode: 02007...2d0 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonysoum Skrevet 18. september #26 Del Skrevet 18. september Ut fra det ene svaret du har skrevet her virker det som om du tenker det er greit å skulle flytte langt bort pga jobb eller studier og få med det barnet. Da handler det ikke om bare far, men også barnets rettigheter. Selv det å skulle flytte fra en skolekrets til en annen i samme by må godkjennes av begge foreldre der det er delt foreldreansvar. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #27 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det ble litt feil der; Mange av advokatene gjør svært lite. Og hva det gjelder angående psykisk helse; Det er barnevernssaken som ødelegger livet mitt, og det er av den grunn alene og ikke motsatt (dvs motsatt betyr at jeg slet psykisk og derfor trengte barnevernet å komme!!) har jeg slitt psykisk. At jeg sliter har alltid sammenheng med noe far har gjort, likevel får han hente ungen i barnehagen uten mitt samtykke. Og så sliter jeg psykisk etter dette, for det er helt på tryne egentlig at de lar dette skurre å gå i ni måneder… NI Anonymkode: 6b158...d97 Men har du fortalt dem det? Anonymkode: 249e5...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #28 Del Skrevet 18. september Det er nok en stor hovedvekt av de som blir fratatt barna sine gjennom rettssak som mener at de ikke utsetter barna sine for omsorgssvikt, selv om de gjør det. En del av problemet er vel manglende selvinnsikt. Anonymkode: 606fb...1d9 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #29 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Desverre bruker de foreldrene sine oppvekster i mot en annen. De leter etter forskjeller. De ser kanskje en far med fast bolig, fast jobb, ferdig utdannet, stødig oppvekst og stor familie å støtte seg på så kan det være nok. Spesielt om mor har slitt med utdanning, dårlig økonomi, byttet eller ikke har 100% jobb, dårlig oppvekst og få støttespillere så heller systemet mot far. Det er ikke sånn lengre at mor må være uskikket, rusmisbruker, alkoholiker eller psykisk ustabil. Er faren i tillegg sosialt flink, smart og manipulerende så kommer han langt. Det første slike fedre gjør er å bli bestevenn med barnehagen og sørge for at barnehagen ser at han gjør alt riktig. Men altså, kun når de ser han. Så sørger han for å melde mor til barnevernet for noe grovt slik at tilliten til henne svekkes. Deretter jobber de hardt for å få barnets tillit, kanskje kjøpe leker hele tiden for at fars hjem skal bli mest spennende. Så begynner barnet å si at det bare vil til far. For hver ting en slik far finner på så blir man som mor mer frynsete. Han vet jo hvilke knapper han skal trykke på for at mor skal fremstå som mer ustabil. La oss si han sier og gjør noe ekstremt ufint mot mor når ingenbser eller hører. Så ser alle andre en nedstemt mor, men de ser ikke årsaken, for han har sørget for å gjøre slike ting så det ikke syns. Den faren jeg vet om sørget for å punktere et hjul hver gang han var hos mor. Det foregikk så skjult st det tok 3 dekk før mor så sammenhengen med levering/henting. Mors penger gikk til nye dekk i stedet for til barnet. Mor blir forsiktig, redd og usikker i møte med far. Barnehagen og andre ser kanskje en mor med angst og depresjon, men de ser ikke årsaken. På telefonsamtaler gjør far seg vanskelig, mor har fått nok og sender flere meldinger der hun får ut sin frustrasjon. Far svarer så lett og så enig i alt. Mor fremstår som ustabil. Deretter går de til fvk for å ha samtaler. Far er så lett, sosial og samarbeidsvillig når andre hører på. Mor har vært et nervevrak før dette møtet for hun vet hvordan far er når de er alene. Mor fremstår som ustabil, far får igjennom alt han ønsker på en avtale, selv om det går på bekostning av mor. Mor gjør dette for å prøve å vinne tillit hos fvk. Når avtalen skal brukes i hverdagen så følger ikke far noe av det og endrer alt. Mor blir mer frustrert og det vises utenfra, men ingen ser årsaken. En så liten ting som at det er far som har betalt for vognen i barnehagen. Mor får sterk beskjed av far om å aldri røre den vognen. Når mor får beskjed av barnehagen om å ta med den hjem for å vaske en gang i blant så kan ikke mor det. Mor vet at far blir kjempe sint, men barnehagen anser mor som vanskelig. Så når slike saker kommer til advokater og rettssystemet har mor tapt før hun går inn i rommet. For mor kan ikke motbevise en slik far som har jobbet i flere år for å knuse mor. Far fremstår som den som er samarbeidsvillig for alle. Så da vinner far på det også. Slik ble jeg helgemamma. Anonymkode: 2e005...536 Det gir ingen mening at de skal frata noen foreldreretten fordi en har lang utdanning og den andre ikke? Nå kan jeg aldri få barn med en som ikke har gått til psykolog for det har jeg Anonymkode: 249e5...c16 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #30 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror at BV ser det mye tydeligere enn deg selv. Regner med at de har observert deg i samspill med barnet. Istedenfor å si at det bare er tull, bør du heller få litt selvinnsikt og finne ut av hvorfor og på hvordan måte de mener at du ikke er tilgjengelig for barnet. Spør om de kan komme med eksempel. Vis at du ønsker å gjøre en endring, istedenfor å avfeie dem. En mor med god omsorgsevne, tar til seg kritikk og handler på det som blir anbefalt. Istedenfor å legge skyld på far. Anonymkode: 02007...2d0 Om mor er frynsete, frustrert og utslitt av en vanskelig far så kan det kanskje se vanskelig ut for barnevernet. Samtidig møter de en skikkelig hyggelig fyr på andre enden. Det er ganske mange som har opplevd å være uenig med barnevernet sin fremgangsmåte i ting. Det betyr ikke at man er uskikket. Anonymkode: 2e005...536 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #31 Del Skrevet 18. september Anonysoum skrev (6 minutter siden): Ut fra det ene svaret du har skrevet her virker det som om du tenker det er greit å skulle flytte langt bort pga jobb eller studier og få med det barnet. Da handler det ikke om bare far, men også barnets rettigheter. Selv det å skulle flytte fra en skolekrets til en annen i samme by må godkjennes av begge foreldre der det er delt foreldreansvar. Jeg fikk ingenting jeg måtte skrive under på ved delt fast bosted da far flyttet. Jeg har også hørt det der og følte meg trygg, det var kun da jeg flyttet fra fars hjem at han måtte signere og godta flyttemeldingen. Barnet til ts er lite og da er det ikke et sånt problem å bytte miljø. Anonymkode: 2e005...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #32 Del Skrevet 18. september Anonysoum skrev (7 minutter siden): Ut fra det ene svaret du har skrevet her virker det som om du tenker det er greit å skulle flytte langt bort pga jobb eller studier og få med det barnet. Da handler det ikke om bare far, men også barnets rettigheter. Selv det å skulle flytte fra en skolekrets til en annen i samme by må godkjennes av begge foreldre der det er delt foreldreansvar. Nja, det stemmer ikke helt. Så lenge en har hovedomsorgen og barnet på sin adresse, kan den flytte med barnet som en vil i landet. Man har varslingsplikt dersom en flytting vil påvirke et avtalt samvær. Dersom den andre ikke ønsker at flyttingen skal skje, må man via fvk til retten for å stoppe det. Anonymkode: bb9e8...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #33 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nok en stor hovedvekt av de som blir fratatt barna sine gjennom rettssak som mener at de ikke utsetter barna sine for omsorgssvikt, selv om de gjør det. En del av problemet er vel manglende selvinnsikt. Anonymkode: 606fb...1d9 Så du tror det at de foreldrene som havner i retten så er det slik at den som taper må bedrive omsorgssvikt? Der det er god kommunikasjon og at foreldre bor nær hverandre går de oftest for 50/50. Der det er vanskelig samarbeid så går de for den som fremstår som mest samarbeidsvillig. Deres greie er at de skal fikse slik at barnet får det best og mest av begge foreldrene. Ser de en forelder som driver samværsabotasje eller kommuniserer dårlig så typer barnet på det. Derfor gjør de slikt. Desverre finnes det noen mødre og fedre som er så manipulerende at rettssystemet ikke klarer å fange opp hvor vanskelige de egentlig er. Anonymkode: 2e005...536 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #34 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gir ingen mening at de skal frata noen foreldreretten fordi en har lang utdanning og den andre ikke? Nå kan jeg aldri få barn med en som ikke har gått til psykolog for det har jeg Anonymkode: 249e5...c16 Jeg fikk den beskjeden at om de skal lete etter forskjellene på oss, fordi begge har god omsorgsevne og begge har god tilknytning, så var det en av tingene. De hadde ikke en gang hentet ut informasjon fra psykologen jeg gikk til 5 år før jeg fikk barn. Argumentene på forskjeller på meg og far, fra sakkyndige selv, var at mor har gått til psykolog og flyttet mer på seg enn far. Jeg hadde ikke trodd det om det ikke var selvopplevd. Anonymkode: 2e005...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #35 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det gir ingen mening at de skal frata noen foreldreretten fordi en har lang utdanning og den andre ikke? Nå kan jeg aldri få barn med en som ikke har gått til psykolog for det har jeg Anonymkode: 249e5...c16 Jeg er ikke fratatt foreldreretten. Jeg ble samværsforelder. Anonymkode: 2e005...536 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #36 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De ser kanskje en far med fast bolig, fast jobb, ferdig utdannet, stødig oppvekst og stor familie å støtte seg på så kan det være nok. Spesielt om mor har slitt med utdanning, dårlig økonomi, byttet eller ikke har 100% jobb, dårlig oppvekst og få støttespillere så heller systemet mot far. Her tok far og kjøpte seg leilighet midt i barnefordelingssaken fordi han mente at da ville han vinne. Jeg leide en kjellerleilighet. Han har en mye større familie enn meg. Vi hadde begge utdannelse og fast jobb. Far mente jeg slet økonomisk og anklagene mot meg haglet, det var kun incest jeg ikke ble anklaget for. Det var ikke måte på hvor ille jeg var så snart jeg dro fra han. Verken fvk eller tingretten ta vekt på boforhold, familiene våre eller oppvekst. Det har de aldri gjort i alle de rundene i retten vi har hatt. Da vi holdt med de aller siste runden i retten, oppgraderte han fra leilighet til enebolig. Det måtte han jo da, for da hadde jeg også rekkehus som jeg eide 😛 Anonymkode: bb9e8...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #37 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nja, det stemmer ikke helt. Så lenge en har hovedomsorgen og barnet på sin adresse, kan den flytte med barnet som en vil i landet. Man har varslingsplikt dersom en flytting vil påvirke et avtalt samvær. Dersom den andre ikke ønsker at flyttingen skal skje, må man via fvk til retten for å stoppe det. Anonymkode: bb9e8...a4f Meklingsattesten må være gyldig for å gå til retten. Det er vel fremdeles 6 mnd på det. Anonymkode: 2e005...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #38 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her tok far og kjøpte seg leilighet midt i barnefordelingssaken fordi han mente at da ville han vinne. Jeg leide en kjellerleilighet. Han har en mye større familie enn meg. Vi hadde begge utdannelse og fast jobb. Far mente jeg slet økonomisk og anklagene mot meg haglet, det var kun incest jeg ikke ble anklaget for. Det var ikke måte på hvor ille jeg var så snart jeg dro fra han. Verken fvk eller tingretten ta vekt på boforhold, familiene våre eller oppvekst. Det har de aldri gjort i alle de rundene i retten vi har hatt. Da vi holdt med de aller siste runden i retten, oppgraderte han fra leilighet til enebolig. Det måtte han jo da, for da hadde jeg også rekkehus som jeg eide 😛 Anonymkode: bb9e8...a4f Boforhold ja, jeg hadde flyttet 5 ganger på 2 år. Selv om det var innenfor samme by så var ikke det stabilt nok. Anonymkode: 2e005...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #39 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Meklingsattesten må være gyldig for å gå til retten. Det er vel fremdeles 6 mnd på det. Anonymkode: 2e005...536 Ja, derfor jeg skrev via fvk for å komme til retten. Den er som du skriver, gyldig i 6 mnd. Anonymkode: bb9e8...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #40 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Boforhold ja, jeg hadde flyttet 5 ganger på 2 år. Selv om det var innenfor samme by så var ikke det stabilt nok. Anonymkode: 2e005...536 Jeg hadde også flyttet mye i forhold til far. Han flytta til byen som barn, og en gang som voksen. Da hele veien ned til kjelleren til foreldrene sine 😛 Anonymkode: bb9e8...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå