AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Jeg er en i vektnedgangsprossess akkurat nå, men det går dårlig fordi jeg har så elendig viljestyrke og klarer ikke holde meg unna usunn mat. Med usunn mat mener jeg da altså alt fra godteri som sjokolade, potetgull osv til bakevarer som wienebrød og sveler og også takeaway som burger, kinesisk osv osv. Noen som har noen gode råd til meg slik at jeg endelig kan lykkes? Vurderer være totalavholds, men usikker på om det er best eller bare spise en dag i uka? Anonymkode: 2c88d...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Spis deg mett. Mange slankeprosjekter går rett vest fordi matrestriksjonene blir for mye, og man går i for stort kaloriunderskudd som igjen fører til ekstra cravings. Ha grønnsaker som stangselleri,gulrot, paprika liggende, og evnt noe å lage dip av. Da har du noe du kan snacke på som ikke er usunt. Har man en "junk addiction" så kan det ta tid å bli kvitt. Blir som å slutte å røyke egentlig, må ta en dag av gangen (og kanskje 5 minutter av gangen), og bare komme seg gjennom det med mentalt arbeid. Anonymkode: 2f811...9f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september For min del er det totalavholds og cola light som trøst, som fungerer. Drikker generelt mye for å «ha noe i munnen». Men drikker kun kalorifritt. Jeg klarer ikke å spise bare litt, for eksempel på lørdag. Da trigges jeg 100% og går på en «langhelgsmell» som gjør at vekten som oftest går opp. Anonymkode: 6468a...248 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september For å unngå dette så har jeg matkasse levert på døra og handler kun andre matvarer en gang i uke hvor jeg skriver handleliste på forhånd. Dersom jeg faller utenfor handlelista så tenker jeg grundig igjennom om det er noe jeg virkelig MÅ ha. Er svaret nei så legges den tilbake. At man snubler litt innimellom og faller for en fristelse i ny og ne noteres men tas ikke som et nederlag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september for meg funker totalavhold best. Evt bestemme meg for at det f.eks. er unntak på julaften, bursdagen til ungen, 17. mai, påskeaften - men ikke unntak for «dessert på middag hos venner», vanlig helg, café-besøk, sliten, dårlig tid etc. Er man sliten eller har dårlig tid kan man spise f.eks. eggerøre/omelett i stedet for take away. Omelett kan også fryses, så har man klar til de dagene det trengs. Spis deg mett på skikkelig mat: kjøtt, fisk, grønnsaker. Spis noe frukt og bær, men personlig kan jeg lett overspise frukt, så i perioder jeg ønsker vektnedgang må det rasjoneres sterkt (i går spiste jeg f.eks. 15 plommer, men siden jeg ikke skal ned i vekt nå går nok det greit). Meieriprodukter er noe annet jeg fort overspiser på, så det spiser jeg kun en dag i helgen (ikke hele helgen). Jeg spiser meg alltid mett. Anonymkode: a48ac...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september Svisle skrev (2 minutter siden): For å unngå dette så har jeg matkasse levert på døra og handler kun andre matvarer en gang i uke hvor jeg skriver handleliste på forhånd. Dersom jeg faller utenfor handlelista så tenker jeg grundig igjennom om det er noe jeg virkelig MÅ ha. Er svaret nei så legges den tilbake. At man snubler litt innimellom og faller for en fristelse i ny og ne noteres men tas ikke som et nederlag. Matkasser har vanligvis veldig små porsjoner, der hadde jeg ikke blitt mett, og dermed blitt fysen resten av dagen. Da kreves det MYE mer viljestyrke for å ikke sprekke. Anonymkode: a48ac...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september Det er velkjent at viljestyrke varer til litt utpå dagen, og etter det har man lite stå imot med. Så enten må du finne årsaker og grunner som betyr helt ekstremt mye for deg, ikke bare på et teoretisk plan, eller så må livsstilen endres så du avledes til å fokusere på andre ting. Som aktiviteter. Anonymkode: 5e33e...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Matkasser har vanligvis veldig små porsjoner, der hadde jeg ikke blitt mett, og dermed blitt fysen resten av dagen. Da kreves det MYE mer viljestyrke for å ikke sprekke. Anonymkode: a48ac...230 Tja...små og små. Alt er relativt. En av mine utfordringer er nettopp overspising så det å venne kroppen min til mindre porsjoner ser jeg på som positivt. "Fysen" roer jeg ned med te, tyggegummi, gå en tur eller en frukt/grønnsak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september Mine tips som har hjulpet meg: minske raske karbohydrater. Jeg elsker pasta, men merker at jeg blir utrolig godtesyk etter å ha spist pasta. proteiner. Jeg spiser proteiner til hvert eneste måltid, det holder meg lett lenge og minsker sug. spis noe godt til kveldsmat. Jeg lager meg gjerne en proteinrik rett, men legger i noe som er mat for sjelen, noe som er litt mer tilfredsstillende. feks kesam med appelsin, kanel, honning, valnøtter. Det er så godt! spiser også gode middager, med en vri. Spiser burger, men har bare brød i bunnen av burgeren. Spiser airfried potetbåter og lager en god dressing av kesam og krydder. Er her obs på mengden, holder meg innenfor på kaloriene. Forsøker bare å gjøre den maten jeg spiser fra før, litt sunnere og bedre. Spis nok mat!!! Klart det er fristende å skulle spise 1200 kalorier og gå ned en kg i uka, men realiteten er at du ikke greier det. Spis heller mer, 1800 kalorier ligger jeg på og det har fungert veldig bra for meg og min kropp. Heller ned 0.5 kg i uka og faktisk klare å gjennomføre, enn å gå ned 1-2 kg i uka og faile etter 2 uker.. Anonymkode: 3ea48...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg er en i vektnedgangsprossess akkurat nå, men det går dårlig fordi jeg har så elendig viljestyrke og klarer ikke holde meg unna usunn mat. Med usunn mat mener jeg da altså alt fra godteri som sjokolade, potetgull osv til bakevarer som wienebrød og sveler og også takeaway som burger, kinesisk osv osv. Noen som har noen gode råd til meg slik at jeg endelig kan lykkes? Vurderer være totalavholds, men usikker på om det er best eller bare spise en dag i uka? Anonymkode: 2c88d...cef Wegovy tar bort mye av lysten på usunn mat og snacks, om du har høy nok BMI til å få resept. Anonymkode: 62b89...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september Handler en gang i uka, og det er på lørdag. Kjøper litt snop da, og siden jeg ikke har snop i hus og ikke er innom butikken er det lett å stå imot resten av uka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september Impulshandler aldri mat rett og slett, bestiller hjem ukentlig nøye gjennomtenkte retter. Anonymkode: 02b87...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå