Gå til innhold

Finnes det støvletter til dame som en mann kan bruke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør for jeg har lyst til å gå med noe annet en tipske mannssko til hverdags fremover. Dersom en skal kjøpe hvilke str blir det i dame når jeg bruker str 44.

Håper dere damer kan hjelpe meg litt dette.

Ja, jeg vet at jeg kommer sikkert til å bli glodd på, men jeg gjøra akkurat det jeg vil så da er det ingen som har noe med det å gjøre.

PS! Kanskje ikke for mye hel pga jeg har aldri gått med det så det kan kanskje være lurt å burke ikke det høyeste kanskje siden en er ny i "damesko-verden".

Anonymkode: c9484...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke kikke litt i butikker og prøve på? Gjør det du har lyst til 👍❤️

Anonymkode: 1069f...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spør for jeg har lyst til å gå med noe annet en tipske mannssko til hverdags fremover. Dersom en skal kjøpe hvilke str blir det i dame når jeg bruker str 44.

Ja, jeg vet at jeg kommer sikkert til å bli glodd på, men jeg gjøra akkurat det jeg vil så da er det ingen som har noe med det å gjøre.

PS! Kanskje ikke for mye hel pga jeg har aldri gått med det så det kan kanskje være lurt å burke ikke det høyeste kanskje siden en er ny i "damesko-verden".

Smaken er som baken, den er delt.

Hva du liker av damestøvletter må du nesten gå i en skobutikk/nettside og finne ut av selv. 
Skostørrelser er de samme, uansett kjønn, over hele eu/den vestlige verdensdelen. 

Anonymkode: df071...db9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke kikke litt i butikker og prøve på? Gjør det du har lyst til 👍❤️

Anonymkode: 1069f...371

TS! Jeg trenger litt hjelp og veileding på hva som er gode å gå med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

alt som passer din fot er godt å gå med TS, det gjelder de samme"reglene" som for herresko.. Spør du kompiser om skoråd? Jeg personlig liker merker som Unisa, Copenhagen, Laura Bellariva for å nevne noen men det er ikke sikkert de passer din fot selv om de passer min.. 

Anonymkode: c9890...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen kvinnesko er «gode å gå med». 

Det du behøver vite om forskjellen mellom sko markedsført til kvinner og sko markedsført til menn, ts, kan oppsummeres slik: sko til kvinner produseres mye smalere enn sko til menn. Det er et «estetisk» valg, har intet med fotens faktiske form å gjøre. Så 99% av alle sko til kvinner kommer til å klemme deg om tærne. Den andre forskjellen er kvalitet. Sko markedsført til menn produseres av vesentlig høyere kvalitet enn sko markedsført til kvinner. Prisen er gjerne den samme, eller sko til kvinner (altså av vesentlig dårligere komfort og kvalitet) er dyrere.

Du finner sko «til kvinner» som er av ålreit kvalitet og komfort. De er produsert av de få merkene som produserer «unisex» sko, altså som selger bare sko (minus dette vrøvlet om «kvinne» og «mann» skulle ha behov for ulikt fottøy), fra str 30 til str 52, bruk dem den som ønsker.

Ulikt deg, ts, skulle jeg gjerne gått med herresko. Det er meg ubegripelig at noen frivillig skulle utsette seg for svindelen å kjøpe kvinnesko.

Anonymkode: 74f43...b35

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer vel å sjekke størrelser selv. Og dette er ikke et fetisjforum!

Anonymkode: 93032...2bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her: Dette er ikke noen fetisj-tråd dersom du tror det. Jeg ønsker å være seriøs og da håper/ forventer jeg seriøse svar også...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å bli overrasket over hvor lite behagelige de fleste damesko er 🤣 

Jeg har noen pene støvletter jeg bruker når jeg skal noe spesielt, men ellers går det i vanlige sneakers. Du må nok se etter sko på nett hvis du skal finne noe til dame i strl 44, og det er nok ikke mye utvalg i denne størrelsen heller, da de aller fleste damer bruker sko mellom strl 36 og 40. 

Anonymkode: eb9b6...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skjerp deg!

Om du ikke tåler at hvem som helst spør om tips til sko, bør du fjerne deg fra internett.

Anonymkode: a7518...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bruker 44 selv og det er nok unisex, eller forretninger rettet mot store str du må gå for.

Det er en butikk som heter Store sko, men har kun kjøpt finsko (som ender opp i skapet fordi "kvinnesko" er tortur) fra dem..

Anonymkode: a7518...9a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er gode gå med kommer an på hva du er vant med. 
Jo høyere, og jo tynnere hæl, jo mer krevende gå i. 

Tidligere gikk jeg alltid i 6-8 cm hæler, og kunne stå/gå i det hele dagen uten vondt.
Hadde 5-6 cm hæl på jobbsko i resepsjon hvor jeg sto hele vakten. 
Skoene jeg elsket å gå med, og dro ut å danset med hadde 8 cm. De samme skoene er nå vonde gå til postkassa i, fordi jeg ikke går i den typen høye hæler mer. 

Har noen cowboy boots med 6 cm hæl som jeg kan gå mye og langt i. Har noen boots med 5 cm hæl, som er vonde etter 1 kilometer. 
Foretrekker 3-4 cm på pumps, men må være riktig tykkelse på hæl, og riktig form på tå. 

Du må egentlig bare prøve deg frem. Mange støvletter for damer er smale i leggene, og mange er lav over risten. 
Sko med dårlig passform er vonde uansett. 

Anonymkode: 009af...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damesko går skjeldent opp til størrelse 44. Det finnes selvsagt spesial butikker med sko i større str og enkelte butikker som henvender seg spesielt til menn som ønsker kvinne sko.

Jeg vet ikke hvor gode sko som tilbys denne markedsgruppen. En ting mange ikke tenker på er at det er biologiske forskjeller på føtter. Kvinne sko som er ment for biologiske herre føtter bør ha tatt hensyn til dette. Men om de faktisk gjør det kan ikke jeg svare på.

Anonymkode: e0d2c...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller sett etter herresko med «feminine» detaljer som litt høyde på hælen, spenner, glatt skinn osv. Det må vel finnes noe sånt i 2024, og da kan du prøvde dem, og de er tilpasset en mannlig fot. Det finnes få damesko i str 44. Etter min erfaring er alle sko med hæl ubehagelige men brede hæler er bedre enn smale. Og dyrere sko er ofte mer behagelige å gå med. Og de må være i skinn.

Anonymkode: fc757...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...