Gå til innhold

Hvorfor veier jeg sååå mye??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veier mye? 
Jeg er 167 cm høy og 73 kg, noen kg for mye men absolutt ikke tjukk eller overvektig.
66 kg på 160 cm er ikke for mye eller tungt. Da er det du som har ett forvridd syn på kropp og vekt. 

Anonymkode: cf9e3...542

Etter BMI er faktisk du per definisjon overvektig med en BMI på 26,2

Anonymkode: d3814...690

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan alltids bruke ozempic hvis du ikke er fornøyd med vekta. 🤷‍♀️

Anonymkode: dddb7...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei jeg er en kvinne som er 160 høy og veier hele 66 kilo!!! 

Jeg er tynn. Bruker small på overdeler men!! Har brede lår/hofte (rumpe) som gjør at jeg bruker medium/large på bukser. Ellers har jeg små pupper bruker 65B i bh. Forteller jeg noen at jeg veier 66 kilo så er det ingen som tror på meg. Jeg ser kanskje ut som jeg veier 50/55 kilo men nei jeg gjør ikke det. Selv skjønner jeg ikke hvordan det går ann å veie så mye. Jeg holder meg unna søtsaker. Spiser veldig lite av godis. Drikke aldri brus. Ja jeg spiser alt av mat men i små mengder. Er mye på intermittent fasting for holde meg i form. Tar halvtimes gåturer 4-5 ganger i uka.

Lurer på om det er flere som har det slik? At de ser tynne og slanke ut men veier mye? Lurer på om det er pga hoftene jeg veier mye? Men jeg tenker mye på det, hvorfor jeg har det slik

Anonymkode: 098ba...fbe

Hva du spiser betyr ikke noe for vekten, det handler bare om kalorier.

Anonymkode: af2f3...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eh nei, 46 kg er undervektig ihht bmi.

Anonymkode: bb65b...67e

Vedkommende skriver jo ikke at 46 er innenfor normalområdet. Vedkommende skriver at hen selv veier 46 kg, mens 48-64 er normaltvektig for en på 160cm. 

Anonymkode: d3814...690

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor du er så opptatt av tallet, så lenge du er sunn og frisk. At du ikke ser ut som du veier en gitt vekt er ikke spesielt interessant. Folk bærer vekt forskjellig. Når det er sagt så er ikke gåturer på 30-minutter noen ganger i uka tilfredsstillende trening. Du bør øke aktivitetsnivået og også gjøre styrketrening. Ikke for vekta sin del, men for egen helse. 

Anonymkode: b1452...38f

Dette er viktig. Da jeg var yngre, hadde jeg en venninne som var nøyaktig like høy som meg, og vi veide nøyaktig det samme. Likevel fremsto vi på to helt forskjellige måter. Hun fremsto som slank, på grensen til tynn. Og jeg fremsto som normal, på grensen til lett overvektig. Samme høyde, samme vekt...

Anonymkode: 9b446...a4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er viktig. Da jeg var yngre, hadde jeg en venninne som var nøyaktig like høy som meg, og vi veide nøyaktig det samme. Likevel fremsto vi på to helt forskjellige måter. Hun fremsto som slank, på grensen til tynn. Og jeg fremsto som normal, på grensen til lett overvektig. Samme høyde, samme vekt...

Anonymkode: 9b446...a4f

Samme her. Jeg og ei venninne veier det samme og er like høy. Hun ser (og er) syk ut. Veldig tynn og skrøpelig. Jeg ser overvektig ut. Jeg forstår ikke hvor hun bærer vekten hen, for jeg har ekstremt store lår og mage. Hun har ingenting for mye og heller for lite. Vi er begge 160 cm og 56 kg. Står vi side om side, så gir det ikke mening i det hele tatt at vi er like høy og veier det samme. Selv da jeg var nede på 44 kg, så så jeg stor ut i forhold til henne. 

Anonymkode: 0ad4c...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hvordan man ser ut ved 50 kg og 160 cm? Folk er så vant til å se tykke mennesker at de tenker at folk med normal KMI er skrapa og at folk med lett overvekt er tynne

Anonymkode: db279...c9d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omvendt, veier mye mindre enn jeg ser ut til. 

Anonymkode: 7af8b...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er tynn. Bruker small på overdeler men!! Har brede lår/hofte (rumpe) som gjør at jeg bruker medium/large på bukser. Ellers har jeg små pupper bruker 65B i bh. Forteller jeg noen at jeg veier 66 kilo så er det ingen som tror på meg. Jeg ser kanskje ut som jeg veier 50/55 kilo men nei jeg gjør ikke det. Selv skjønner jeg ikke hvordan det går ann å veie så mye. Jeg holder meg unna søtsaker. Spiser veldig lite av godis. Drikke aldri brus. Ja jeg spiser alt av mat men i små mengder. Er mye på intermittent fasting for holde meg i form. Tar halvtimes gåturer 4-5 ganger i uka.

Lurer på om det er flere som har det slik? At de ser tynne og slanke ut men veier mye? Lurer på om det er pga hoftene jeg veier mye? Men jeg tenker mye på det, hvorfor jeg har det slik

1.60 og 66 kilo? Det er da ingenting å bekymre seg for? For ikke lenge siden var jeg 1,87 og 152 kilo. DET er et problem. Nå veier jeg bare 115, og føler meg nesten slank.

Anonymkode: 6086a...9eb

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet, hvis du er fornøyd med hvordan du ser ut? 

Anonymkode: a1ca9...222

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje du har en del muskelmasse, men mye veier du absolutt ikke. 

Anonymkode: be27e...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hvordan man ser ut ved 50 kg og 160 cm? Folk er så vant til å se tykke mennesker at de tenker at folk med normal KMI er skrapa og at folk med lett overvekt er tynne

Jeg er ikke TS, men jeg veide 49 kg da jeg var ca 14 år. Hadde ikke fått kvinneformer enda, og var helt skrapa med sixpack. Så jeg vet i alle fall hvordan jeg ser ut med 50 kilo, og det er ikke noe jeg kan være i voksen alder ihvertfall. 

Anonymkode: 6d0ea...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160 høy og veier 70 kg. Beinete armer, puppene er svære og henger, men vekta ligger mest på rumpe og lår. Bruker 36 i sko, kan se litt rart ut noen ganger 😂 Pæreform med 4 stilker

Anonymkode: cc5fb...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er like høg som deg og er 2 kg mer, dette er noen ekstra mamma kg som har hengt godt igjen hos meg, høhø

Anonymkode: d0bb5...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 21.41):

Jeg er ikke TS, men jeg veide 49 kg da jeg var ca 14 år. Hadde ikke fått kvinneformer enda, og var helt skrapa med sixpack. Så jeg vet i alle fall hvordan jeg ser ut med 50 kilo, og det er ikke noe jeg kan være i voksen alder ihvertfall. 

Anonymkode: 6d0ea...a5e

Hvor høy er du da? Jeg er 160 cm og veier 48-49 kg. Ser på ingen måte skrapa ut. Har så klart ikke store pupper og giga rompe, men ser slank og sunn ut. For ordens skyld to barn

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 8.48):

Hva i allverden spiller det for rolle hva du veier når du føler deg i fin form? Brede hofter er bare pent og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her, jeg veier mer enn jeg "ser ut". Har litt rompe/lår og mye muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...