Gå til innhold

Det kom et insekt opp sluket

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg traumer. Sto i dusjen og plutselig kryper det et insekt opp sluket. Det lignet litt på et sølvkre men det var mørkere, nesten svart😭 googler meg frem til at skjeggkre ikke trives der det er fukt så kan ikke være det heller. Jeg har litt panikk nå. Hvilket insekt kan det være, og bør jeg kontakte skadedyrsfolk eller kan det ha vært bare en enkelt insekt som dør ut av seg selv? 

Anonymkode: 98e07...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tok du bilde av det eller spylte du det ned med en gang? 

Anonymkode: ea815...a0d

Det ble skyllet ned da vannet kom så rakk ikke å ta bilde🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå fikk jeg traumer. Sto i dusjen og plutselig kryper det et insekt opp sluket. Det lignet litt på et sølvkre men det var mørkere, nesten svart😭 googler meg frem til at skjeggkre ikke trives der det er fukt så kan ikke være det heller. Jeg har litt panikk nå. Hvilket insekt kan det være, og bør jeg kontakte skadedyrsfolk eller kan det ha vært bare en enkelt insekt som dør ut av seg selv? 

Er det kre av noe slag, kan de være et lite helvete å få bort selv. Sjekk om du kan helle noe ned i sluket som evt tar knekken på det, hvis det ikke er sølvkre eller skjeggkre. 

Anonymkode: ef987...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeggkre trives i fukt jo. Sølvkre også. De dør i tørke. Jeg ville enten prøvd å rense sluk med middel, så helt etter kokende vann. (Jif sin skal skylles med kokende vann. Obs obs. enkelte skal ikke skylles med kokende vann, så sjekk dette først) gjør det i alle sluk, da de går langt. De vandrer gjerne mellom leiligheter i blokker via sluket. Kokende vann bør være med på å ta livet av dem. 

Anonymkode: 9fd4f...693

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...