Gå til innhold

Samboer vil gå fra meg fordi jeg ikke vil ha flere barn, som jeg var helt åpe om ikke ville skje får vi ble sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen skal måtte fire på den, vil hun ha barn så må det bli med noen andre. 
Sånne trusler er bare ufint, så da hadde jeg vel pent sagt at det er greit - da kan vi anse forholdet som avsluttet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere ønsker forskjellige ting. Du skal selvsagt ikke få barn om du ikke ønsker det.

Prøv å avtale en tid til å snakke om dette, uten forstyrrelser. Legg fram saken rolig og saklig. «Jeg ønsker ikke barn. Jeg forstår at du ønsker det. Hva tenker du at vi skal gjøre med det?».

hvis hun vil slå opp, så må dere nesten det. 
 

det finnes noen der ute uansett, som vil det samme som deg.

Anonymkode: 2b150...34c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå flere barn med henne. Gi beskjed at du har vært klar på området helt siden starten så om det er å være singel igjen hun vil så får det bare bli sånn

Anonymkode: eb437...ee6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Synes det er rart at så mange tråder her inne har skrivefeilen "vert" istedenfor "vært". Er det samme person som lager 80% av alt? Mister i tilfelle mye av "vitsen" med forumet. 

Anonymkode: 2d834...ad8

Seriøst?? 
Du er klar øve at me e flere som har dialekter. Verden er ikke bare Oslo vet du🙄

Anonymkode: 8a23d...87c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vert samboere i snart 6 år nå, jeg er 38 og har 33 barn på 16,14 og snart 7,men samboer har tvillinger på snart 14 og er 39.

Jeg var helt klart på når vi begynte og date og etterhvert det var snakk om og bli sammen at jeg ikke ønsket flere barn,synes det holder lenge med 3 , og jeg har 70% ansvar for dem,mens moren har 30%,mens mine samboers barn er 100% hos oss og har kun dagsamvær med far pga rus og alkohol problemer.

Jeg har sagt nå  det er uaktuelt med flere, da sier hun bare greit, da blir du muligens singel igjen. Skal jeg bare få et barn til for og gjøre henne fornøyd? føles helt feil. hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: d21a6...028

For det første: Du gir så mange detaljer at dere er lett gjenkjennelig. 
For det andre: Nei, man skal aldri la seg trues til et barn. At hun har ombestemt seg underveis er greit, sånt skjer. Da tar man en samtale rundt det. Om den andre (altså du) fortsatt ikke ønsker flere, så blir det sånn. 
Da må hun enten forholde seg til det, eller vurdere om ett barn til er viktig nok til å bryte ut av forholdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ok å komme med trusler. 

Når det er sagt - hvis det nå er sånn at hun absolutt vil ha et barn til og du absolutt ikke - så må hun jo faktisk gå. 

I sånne diskusjoner tenker jeg ikke du skal få et barn til for og gjøre den andre fornøyd. Da er det hun som må finne en annen. Å sette et barn til verden er for big deal til at det er noe man skal presses til.

Jeg er forøvrig frivillig barnløs og er alltid klar på det fra start og har fått aksept, nærmest hyllest for det, men så opplevd å bli presset på det på et senere tidspunkt. Det er fordi de tror man skal ombestemme seg med årene eller med kjærligheten (dog er nok det vanligere at man tror om en kvinne i tyveårene enn en trebarnsfar).

Anonymkode: c4051...97e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Synes det er rart at så mange tråder her inne har skrivefeilen "vert" istedenfor "vært". Er det samme person som lager 80% av alt? Mister i tilfelle mye av "vitsen" med forumet. 

Anonymkode: 2d834...ad8

Og alle de tallene og årene og aldrene. 

Anonymkode: e5dc0...e04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og alle de tallene og årene og aldrene. 

Anonymkode: e5dc0...e04

Og kommafeilene. Av og til vet man hvor mellomrommet skal, av og til ikke.

Alle som lager trolletråder er også opptatt av å få inn flere skrivefeil, men de er ikke konsekvente på dem, så man ser det er med vilje.

Men KG er fullt av dette, just go with it. Uten trolletråder så tror jeg faktisk forumet hadde vært fattigere.

Anonymkode: c4051...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

skulle selvsagt stå 3 barn ,ikke 33

Anonymkode: d21a6...028

Hvis hun er så desperat på flere barn, at hun ønsker å ødelegge familien, men også så sine nåværende barn på deltid blir for dumt. 

Å du skal ikke gå med på noe du ikke ønsker, så hvis du ønsker å fortsette forholdet, steriliser deg så du ikke blir lurt. 

Men er du interessert i å være med et slikt menneske? 

Anonymkode: 1c646...68b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Seriøst?? 
Du er klar øve at me e flere som har dialekter. Verden er ikke bare Oslo vet du🙄

Anonymkode: 8a23d...87c

Dialekt er ikke skriftspråk.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Seriøst?? 
Du er klar øve at me e flere som har dialekter. Verden er ikke bare Oslo vet du🙄

Anonymkode: 8a23d...87c

men nå skal vi ikke skrive dialekt så da burde det ikke være noe problem.. 

Anonymkode: 2c6e0...09e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å la dama stikke. Jeg tror jeg kommer til å havne i samme situasjon. Enten får vi barn, eller så finner han ei å få barn med. Jeg har ikke bestemt meg da, men det er ikke verdt å få barn man er usikre på eller vet man ikke vil ha.

Dette med ønske/ikke ønske om barn er ikke lett å styre, men å true partneren sin er så stygt at jeg hadde kommet vedkommende i forkjøpet og dumpet selv.

Anonymkode: 2262e...ec5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere ønsker forskjellige ting, sånn er det bare. Selv om hun hadde det greit med at det ikke ble flere barn da dere ble sammen så har hun endret mening og det er faktisk helt lov. Du skal selvsagt ikke få barn du ikke ønsker, men du kan heller ikke forvente at hun skal akseptere å leve videre med deg når det innebærer å ikke få barn sammen. Du kan ikke diktere hennes liv like lite som hun kan diktere ditt. Jeg oppfatter ikke utsagnet hennes som en trussel i den forstand at du må få barn med henne ellers går hun, men heller at hun er ærlig om at det å få flere barn er så viktig for henne at det kanskje betyr mer enn forholdet deres. Det må du bare akseptere og det innebærer ikke at hun har gjort noe galt selv om jeg forstår at du gjerne vil at vi skal støtte deg i at du har rett og hun tar feil. Dette er ikke en rett eller galt-situasjon. Det handler om at begge parter skal få det livet dere ønsker dere og at det kanskje ikke er mulig å få til sammen. 

Anonymkode: 1a30a...cbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er rart at så mange tråder her inne har skrivefeilen "vert" istedenfor "vært". Er det samme person som lager 80% av alt? Mister i tilfelle mye av "vitsen" med forumet. 

Anonymkode: 2d834...ad8

Vært/vert er en av de vanligste feiliene av vestlendinger. Og Vestlandet består av mange personer. Chill out Nancy Drew.

Anonymkode: 2262e...ec5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ombestemme seg. Hun er gammel nok til at hun må gå om hun virkelig ønsker flere barn. Er annen gøy ting her, er jo at folk virker å tro at barn kan bestilles når man selv ønsker. Barn kommer oftest uventet. Barn er en gave. Fikk selv tvillinger med p-piller. Vi lever lykkelig i dag med et morsomt liv. Btw ja det er nok trolling men 😅 

Anonymkode: f46ce...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne trusler er lavmål.

Det er helt innafor å ønske seg flere barn (selv om jeg personlig sliter med å forstå det ønsket når man har tenåring-tvillinger). Men dette er en diskusjon dere hadde helt fra starten, og du har vært tydelig hele veien. Hun har lov til å endre mening, og du har lov til å stå på ditt! Men å drive med sånne "trusler" når noen ikke får det som man vil, det er bak mål og ikke innafor i min bok.

Det er lov til å si "vet du, jeg tror ikke jeg klarer å legge fra meg ønsket om et barn til. Jeg skjønner at du ikke ønsker flere og det respekterer jeg, men da er jeg usikker på om jeg kan fortsette dette forholdet og eventuelt angre resten av livet på at det ikke ble flere barn". Det betyr ikke at du må gi etter, men det betyr at hun bare ytrer sitt eget behov og ønske, og det må være lov. Da får dere eventuelt diskutere dere fram til hva som er løsningen, og du som ikke ønsker flere barn kan si "jeg forstår det, jeg står på mitt, men ønsker ikke å hindre deg hvis ønsket ditt er så sterkt" - og så kan forholdet avsluttes. 

Men trusler på den måten du opplever? Ikke innafor i det hele tatt.  Bare det hadde vært nok til å revurdere hele forholdet for min del. Synes du skal tenke litt over saken - ikke om du skal barn eller ikke, men om du skal fortsette forholdet eller ei!

Anonymkode: c0827...542

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vert samboere i snart 6 år nå, jeg er 38 og har 33 barn på 16,14 og snart 7,men samboer har tvillinger på snart 14 og er 39.

Jeg var helt klart på når vi begynte og date og etterhvert det var snakk om og bli sammen at jeg ikke ønsket flere barn,synes det holder lenge med 3 , og jeg har 70% ansvar for dem,mens moren har 30%,mens mine samboers barn er 100% hos oss og har kun dagsamvær med far pga rus og alkohol problemer.

Jeg har sagt nå  det er uaktuelt med flere, da sier hun bare greit, da blir du muligens singel igjen. Skal jeg bare få et barn til for og gjøre henne fornøyd? føles helt feil. hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: d21a6...028

Det er nok hormoner og snart overgangsalder som taler. Jeg har selv 2 og er 34, og noen ganger har lyst på nr 3 men mannen vil ikke.  Og jeg er egentlig enig at 2 holder. Men man får lyst likevel..  har dere mulighet til å reise og gjøre noe hyggelig med de barna dere har? Hva med å fokusere på det og tenke litt på hvor mye mer begrensede det hadde vært med en baby ?

Jeg skjønner også hennes ønske om å få barn med deg, ny partner.  Jeg selv har kommet til konklusjon at jeg kan bli elsket og satt pris på også uten å ha fått barn med en mann i tilfellet det blir slutt med meg og mannen.  Men jeg skjønner henne, det er en viss trygghet å få et barn med en mann man er sammen med. Men det er mulig å få trygghet på andre måter også, samt samarbeid med to barnefedre kan være vanskelig vil jeg tro...sett mer pris på henne i hverdagen og finn ut hvorfor hun vil ha flere barn,  dere har jo 5 allerede....

Anonymkode: 171a2...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ønsker forskjellige ting i livet, er det ikke sikkert man skal gå sammen videre. Hun vil ha barn og du vil ikke. Det er en ærlig sak hos dere begge. Dette er et så stort spørsmål, at blir man ikke enig om det, er det best å gå hver sin vei. 

Det er ikke greit å true noen om det. Men man må være ærlig på hva som er viktigst og i dette tilfelle, er et nytt barn viktigere enn deg. 

Anonymkode: 0a3f5...620

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...