Gå til innhold

Samboer vil gå fra meg fordi jeg ikke vil ha flere barn, som jeg var helt åpe om ikke ville skje får vi ble sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vert samboere i snart 6 år nå, jeg er 38 og har 33 barn på 16,14 og snart 7,men samboer har tvillinger på snart 14 og er 39.

Jeg var helt klart på når vi begynte og date og etterhvert det var snakk om og bli sammen at jeg ikke ønsket flere barn,synes det holder lenge med 3 , og jeg har 70% ansvar for dem,mens moren har 30%,mens mine samboers barn er 100% hos oss og har kun dagsamvær med far pga rus og alkohol problemer.

Jeg har sagt nå  det er uaktuelt med flere, da sier hun bare greit, da blir du muligens singel igjen. Skal jeg bare få et barn til for og gjøre henne fornøyd? føles helt feil. hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: d21a6...028

  • Liker 1
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle selvsagt stå 3 barn ,ikke 33

Anonymkode: d21a6...028

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hun som er urimelig, dersom du har vært tydelig hele veien. Hadde skjønt det bedre om hun ikke hadde barn i det hele tatt. Men samtidig skjønner jeg jo hennes følelser dersom hun har ombestemt seg og kjenner på at hun ønsker flere likevel, at det da føles sårt, og at tiden løper ut for henne. Men, slike trusler er aldri innafor, og det er veldig ugreit å holde på slik. Det ødelegger fort hele forholdet. 

Jeg hadde ikke fått barn med henne bare for å tekkes henne, dersom hun er villig til å bryte fordi hun ikke får det barnet, er jeg redd det kan bli brudd likevel senere. 

Anonymkode: eca58...e88

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du skal ikke få barn bare fordi hun ønsker det. 

Vil hun ha flere barn så må hun gå. Dessverre er det sånn at akkurat ønsket om barn kan endre seg, og man har jo ikke noen kontrakt på at man ikke får endre seg eller tvinge den andre til å bli i forholdet fordi man hadde et ønske i begynnelsen. 

Så hun må bli uten flere barn eller gå. Du har tatt ditt valg og nå må hun. 

Anonymkode: 63aaf...ac0

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da er jeg singel igjen da" burde du si. Som en annen skrev over. Sånn trussel er lavmål. 

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom barneønsket hennes er så høyt, så må dere nesten gjøre det slutt nå som hun enda har en viss mulighet til å få det oppfylt. 

Du skal selvsagt ikke få et barn du ikke ønsker bare for å bevare ett forhold. Her må dere ta praten skikkelig, hvor du er helt tydelig på hvor du står og at du er urokkelig i ditt valg, men at du forstår ønsket hennes og om hun er like urokkelig (eller kommer til å bære no nag ovenfor deg i fremtiden) så står dere kun igjen med ett valg: hver til sitt.

 

Anonymkode: 8d88d...a15

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt hvis flere barn er viktigere enn forholde må jeg finne et annet sted. Og forklare at du syns det er nok som det er.

Rett å slett dårlig av samboer etter min mening

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn sammen eller et stort spørsmål som er vanskelig å inngå kompromisser rundt. Hvis flere barn er viktig for henne så er det kanskje ikke riktig forhold å være i for henne og du må nesten la henne gå. Det kan virke som at hun hele tiden har hatt et håp om at du skulle endre mening, med mindre hun selv tenkte at hun ikke ville ha flere før hun ombestemte seg. Kudos til deg for å være åpen fra start om at du ikke ønsker flere barn! Hvordan responderte hun på det da dere snakket om det? 

Det er dessverre (for henne) sånn at den som ikke vil ha barn er den som bør "få viljen sin" i et så stort spørsmål. Å få barn medfører så store konsekvenser at det ikke er noe noen kan gi til partneren sin hvis man ikke har et ønske om det selv. Dermed må hun avgjøre om det å få flere barn er så viktig at hun må lete etter en ny partner eller gjøre det alene, eller om hun ellers har det så fint med deg at hun kan leve med å ikke få flere barn. Hun kan ende opp med bitterhet mot deg for det barnet hun aldri fikk, så om jeg var deg ville jeg vært veldig åpen for å "la henne gå" hvis barneønsket er så sterkt at hun ikke kan leve uten et ekstra barn.

Anonymkode: 889cd...89c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at så mange tråder her inne har skrivefeilen "vert" istedenfor "vært". Er det samme person som lager 80% av alt? Mister i tilfelle mye av "vitsen" med forumet. 

Anonymkode: 2d834...ad8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har sagt nå  det er uaktuelt med flere, da sier hun bare greit, da blir du muligens singel igjen. Skal jeg bare få et barn til for og gjøre henne fornøyd? føles helt feil. hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: d21a6...028

Da svarer du "det er helt greit, dette visste du før vi flyttet sammen, når drar du/da drar jeg". Dette er emosjonell manipulasjon. Hva trodde hun hele tiden, at med nok tid ville du bare ombestemme deg, eller bli redd for å være alene så du ville gi etter?

iKKE gi etter nå i allefall, ikke få barn med noen som behandler deg slik

Anonymkode: 6f58e...895

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Klipp strengen.

Anonymkode: 6af32...f17

Dette her! 

6 barn er for mange ja

Anonymkode: 82e57...8ae

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes det er rart at så mange tråder her inne har skrivefeilen "vert" istedenfor "vært". Er det samme person som lager 80% av alt? Mister i tilfelle mye av "vitsen" med forumet. 

Anonymkode: 2d834...ad8

Dialektord, brukes mye på vestlandet. Enkelt ord å overse når man «oversetter» til bokmål.

Anonymkode: 8d88d...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp strengen og gå med på "å prøve" om du vil fortsette forholdet. 

La henne gå om ikke.

Play stupid games, win stupid prizes.

Anonymkode: 9c2d6...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår godt du ikke vil ha flere nå. Barna er ungdom, og alle er 18år innen dere er 49-50år. Får dere barn nå vil dere være 68år hvis alt klaffer raskt. 

Anonymkode: ba093...ba1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har 5 barn til sammen, så jeg hadde stått på mitt. Men vær klar med henne, at du ikke ønsker flere barn. Så får hun gå hvis det er viktig for henne.

Men når hun er 39 år, og først må finne en ny kjæreste, så være sammen med han i noen år, da er hun plutselig for gammel.

Anonymkode: 43a80...deb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt ærlig svart at om hun syns det er greit med trusler, å rive opp barna fra en hverdag de nå er kjent med og har så lite respekt for deg at det er slik hun velger ta en samtale på noe du har vært helt ærlig på hele veien er det kanskje like greit dere går hver til sitt nå flrst som sist. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vert samboere i snart 6 år nå, jeg er 38 og har 33 barn på 16,14 og snart 7,men samboer har tvillinger på snart 14 og er 39.

Jeg var helt klart på når vi begynte og date og etterhvert det var snakk om og bli sammen at jeg ikke ønsket flere barn,synes det holder lenge med 3 , og jeg har 70% ansvar for dem,mens moren har 30%,mens mine samboers barn er 100% hos oss og har kun dagsamvær med far pga rus og alkohol problemer.

Jeg har sagt nå  det er uaktuelt med flere, da sier hun bare greit, da blir du muligens singel igjen. Skal jeg bare få et barn til for og gjøre henne fornøyd? føles helt feil. hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: d21a6...028

Å bli presset til å få barn hører ikke til i et samboerskap. Og når dette har blitt diskutert syns jeg det er utrolig dårlig å "black maile " deg. 

Anonymkode: 8a23d...87c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...