Gå til innhold

Va syns du om din hjemby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vor lenge har du bodd der? Er det et sted du liker bedre? Kunne du tenkt deg å flytte?

Anonymkode: bc8ab...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oslo, bodd her hele livet og elsker byen. Passe stor, bra kulturtilbud, lett å komme seg ut i verden og hjem igjen. Eneste jeg ikke liker er elsparkesykler, og ubrøytede fortau på vinteren. 

Anonymkode: 635b4...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo, hvor jeg er født og oppvokst. Jeg har bodd her 27 av 37 år. :) 

Jeg har bodd på bygda (Akershus), England og jeg har bodd på sørlandet. Jeg elsket sørlandet, og kjempeglad i Kristiansand, men det ble litt for lite for min del. England var også spennende og fint, men savnet Norge. Jeg savnet flere muligheter og menneskene som betyr mye for meg da jeg bodde i Kristiansand. Så nei, kunne ikke tenkt meg å flytte, men jeg er glad jeg har bodd andre steder enn bare Oslo. 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egersund ❤️

Ja, jeg er virkelig glad i byen min! 

Anonymkode: b3dcc...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugesund.

Lokale misliker byen, den er kjedelig og det er en del narkiser i området og på Karmøy. Bodde der til jeg var 18. Flyttet til Bergen og har ikke sett meg tilbake (unntatt å besøke familie da). 

Anonymkode: 1fa31...b0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandefjord. Fordeler og ulemper som med alle steder, men fordelen er at det er en liten by som har mye å by på. Rekreasjonen her er fantastisk, skjærgård, passe stort og koselig sentrum med havna rett ved. Levelige boligpriser, fine parkanlegg, og koselige cafèer og spisesteder. 

Anonymkode: 2745c...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tromsø, har bodd her hele livet. Jeg er veldig glad i friluftsliv og synes det er helt fantastisk her når det er barmark, men når det snør er det helvetes bakgård. Og det snør mye og lenge… Jeg har forelsket meg litt i Hammerfest, men har bare vært der om sommeren så det kan godt hende jeg får en kalddusj hvis jeg drar dit vinterstid 😅

Anonymkode: 2d8a2...9a1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Larvik hele livet, har hele familien min og alle vennene mine her, tanken på å skulle bo noe annet sted er veldig fremmed for meg. Jeg føler meg veldig heldig som er født akkurat her, vi har mye fint vær og så mye flott natur, samtidig som byen er akkurat passe stor. :) 

Det eneste jeg begynner å bli lei av er å alltid måtte høre om alt kommunen ikke har råd til, og innsparinger overalt. Merker det jo godt på jobb også (jeg jobber i helsevesenet), penger må spares, det er det eneste som betyr noe. :( I sommer hadde ikke kommunen råd til å pynte offentlige steder med blomster, og de har ikke råd til å betale noen for å heise flagg på offentlige flaggstenger på flaggdager. Hver søndag morgen har det vært koralmusikk i Bøkeskogen i alle år (veldig lang tradisjon), nå har ikke kommunen råd til å betale dem lenger, så det er det slutt på... De truer med å legge ned skoler, velfungerende prosjekter innen psykiatri, arbeidsplasser for psykisk utviklingshemmede, det begynner å bli nok nå... 

Endret av princeofithilien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...