AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Del Skrevet 17. september Hei! Jeg spør her i desperasjon, da jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Jeg bor innerst i ei «gutu», og har en nabo som bor ytterst i gutua. Denne naboen har stor «inngjerdet» tomt. Her løper det to hunder hele dagen, som er helt klikk. De er faktisk mannevonde. Grunnen til at jeg skriver «inngjerdet» er fordi gjerdet er så dårlig at hundene lett kommer seg ut. Jeg har også en liten hund, og hvis vi skal gå tur osv MÅ jeg forbi disse klikke hundene, da det er eneste veg ut av gutua. Jeg har også et lite barn på 1 år. Det har nå skjedd flere ganger at disse to hundene har angrepet oss når vi har vært ute på tur. Barnet mitt blir livredd, jeg blir livredd og det samme med hunden. Vi har heldigvis kommet oss unna, ved at jeg har løftet opp min hund og løpt med både barnet og hunden. Hundeeier er kontaktet og jeg har bedt henne utbedre gjerdet sitt FLERE ganger, men hun er kun ute etter og fordele skyld og diskutere hvem sin hund som bjeffer høyest. Jeg må ofte kjøre vekk for å lufte hunden da vi rett og slett ikke tør å gå forbi der.. Har som sagt snakket til henne flere ganger, uten at hun gjør noe. Hva kan jeg gjøre?? Det er fortsatt båndtvang her i kommunen, og jeg vurderer å anmelde etter hundeloven. Det er bare flaks at disse hundene ikke har fått tak i hunden min, og ikke minst barnet mitt. Han sitter oftest i vogn. Noe som har opplevd lignende, og som faktisk har noen gode tips til hva man kan gjøre med dette? Anonymkode: c8554...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Del Skrevet 17. september Anmeld. Det hjalp ikke å snakke med eier. Ha med en kniv i lomma når du går tur. Anonymkode: c90e7...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september Anmeld. Slike folk hører ikke. Farmoren til barnet som ble drept av hennes egen hund forsvarte fortsatt hunden i rettssaken. Anonymkode: 79e10...ab0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september Anmeld, eller ring 02800 for å be om hjelp! Anonymkode: 91c70...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september Anmeld. Du kan også høre med politiet om de ikke kan ta en prat med henne om å fikse gjerdet. Anonymkode: 40db8...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september Det var en lignende situasjon i nabolaget mitt, men dette var bare en stor hund som ruste mot gjerdet og bjeffet når folk med hunder gikk forbi. Var tydelegvis noen som klaget fordi vedkommende fikk pålegg av en eller annen om å utbedre og lage høyere gjerde. Det tar kanskje tid, men du må klage til kommune/mattilsyn/politi og få gjerne andre naboer til å klage også. Anonymkode: 1f062...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september ring mattilsynet og politiet og meld fra. Anonymkode: ed4a2...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september Jeg ville ringt politiet for lenge siden! Det SKAL ikke være utrygt å gå forbi, verken med barn eller hund. Så ville jeg tatt meg en tur forbi med hunden min (på armen, om det føltes utrygt) og filmet, og forhåpentligvis fått på kamera at de kommer seg ut. Anonymkode: d78b0...56b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september Anmeld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Del Skrevet 20. september Sier det samme som de andre; anmeld. Her må eier sette opp et bedre gjerde og skjerming så dere ikke skal føle dere truet av frådende hunder som løper i gjerdet mens dere passerer. Anonymkode: 5244f...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 19.56): Noe som har opplevd lignende, og som faktisk har noen gode tips til hva man kan gjøre med dette? Anonymkode: c8554...662 Anmelde? Anonymkode: 818d2...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå