Gå til innhold

prøve å gjenoppta vennskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ei god venninne. Vi kunne snakke om ting jeg ikke pratet med andre venninner om. Jeg savner henne veldig. 

Saken er at jeg levde i et forhold der jeg ble utsatt for psykisk vold. Jeg trakk meg unna både familie og venner. Hun prøvde med jevne mellomrom å få meg med ut.. men jeg avviste henne. Hun sluttet etter noen år og prøve. Jeg har slitt med depresjon og ikke orket å ta kontakt med noen. Jeg fortalte heller aldri noen om dette. selv ikke henne som jeg vet hadde støttet meg...

Jeg kom meg ut... og er på et bedre sted. En del av meg skulle ønske hun ikke "gav meg opp", men jeg skjønner henne... Skal jeg bare la det gå. det har gått så mange år nå. Vi bor i samme bydel og sjansen for å møte på hverandre er stor. Jeg ville klart å fortelle henne alt nå. men hu har kanskje ikke behov for å se meg... Jeg trenger råd. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: b8367...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gjort et forsøk på å få kontakt. Kan være det er mulig å bygge opp et vennskap igjen. 

Anonymkode: a541b...e5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har kontakt med henne nå, ville jeg tatt kontakt. Dersom hun ikke ønsker å ta opp vennskapet så mister du ikke noe som du ikke har nå. Altså: Du har ingenting å tape.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ta kontakt. Kanskje hun savner deg også. Kanskje hun blir lettet over å få forklart hvorfor du forsvant og h a de faktisk strevde med

Anonymkode: 76b37...b3c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt, men gjør det slik at det ikke legges opp til forventninger. Si at du savner henne og vil gjerne forklare hva som skjedde og ta opp igjen tråden dersom hun ønsker det.

Anonymkode: bf1b1...360

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å prøve. Var jeg i din venninnes posisjon ville jeg absolutt gitt det et forsøk og sett om vi fremdeles hadde kjemi og noe felles da vi møttes. Du har ikke noe å tape på å forsøke ❤️ 

Og du, innmari godt gjort å komme deg videre fra det forholdet, og å styrke deg selv. 💪

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal ta kontakt. Men det er viktig at du skriver i meldingen at du er lei for at du ikke fulgte opp vennskapet, at det var årsaker til at du ikke klarte det, og at du gjerne vil forklare henne det. 

Anonymkode: 6b990...539

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er litt vanskelig, for jeg er hun venninnen. Altså, jeg var der for min venninne da hun hadde det vanskelig. Men så hadde vi en episode hvor vi var uenige i noe, også ble det ferie osv så vi var borte fra hverandre en kort stund og etter det så ville jeg ikke ha noe med henne å gjøre lenger. Jeg var ferdig. Spist opp, lei av å måtte være der for henne hele tiden og hun "ga ingenting tilbake" hvis du skjønner. Hun har aldri tatt kontakt med meg, og hvis hun plutselig tar kontakt nå for å ta opp kontakten igjen så er jeg ikke interessert dessverre.

Då må gjerne sende en kort melding og forklare (hold det kort!) og se hva hun svarer. Kan jo hende hun savner deg også, men da må du på en måte bevise at du ikke er den du var før, for den er hun ferdig med.

Viktig at ikke alt dreier seg om "deg", ser ofte at man blir fort "meg meg meg" når man ikke har det så lett.

Lykke til!

Anonymkode: 0e177...a9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også den venninnen. Fra å være en god venninne ble jeg en bekjent som hun ville treffe ute hvert tredje fjerde år. Jeg savner henne og vårt vennskap veldig, men mener det er hun som må ta kontakt.  

Anonymkode: daca9...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt kontakt og forklart meg. 

Anonymkode: 8e4f3...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært den venninnen - vi gikk fra å være veldig nære til at den eneste kontakten vi hadde var bursdagshilsninger på facebook. Nå er hun på et bedre sted og vi har så smått gjenopptatt litt kontakt. Vennskapet blir nok aldri hva det var, men det er veldig hyggelig at det rører litt på seg igjen. Ta kontakt  du har ingenting å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...