Gå til innhold

Flake med pumpe for å lage sin egen ørespray


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Hvor kan man kjøpe en flaske med pumpe for å lage sin egen ørespray? Jeg ønsker ha f.eks olivenolje i flaska også bruke denne flaska for olje ørene. Ha en fin kveld folkens. 

Anonymkode: 1c5e9...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen gang prøvd å ha olje i ørene....? Før du lager dette, vær klar over at det er en svært ubehagelig og vemmelig følelse å ha oljeaktige greier inne i ørengangene. Min voksne sønn fikk en medisin som var oljeaktig en gang og skulle sprayes i ørene, og han klarte bare å få det i ørene en enkelt gang. Det var grusomt, iflg han.

Jeg skjønner at det er ørevoks du vil til livs, men er det ikke bedre å forebygge oppbygging av ørevoks med q-tips? Jeg har rene og fine øreganger og bruker q-tips ofte, lar det ikke bygge seg opp. 

Anonymkode: fc51e...32a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noen gang prøvd å ha olje i ørene....? Før du lager dette, vær klar over at det er en svært ubehagelig og vemmelig følelse å ha oljeaktige greier inne i ørengangene. Min voksne sønn fikk en medisin som var oljeaktig en gang og skulle sprayes i ørene, og han klarte bare å få det i ørene en enkelt gang. Det var grusomt, iflg han.

Jeg skjønner at det er ørevoks du vil til livs, men er det ikke bedre å forebygge oppbygging av ørevoks med q-tips? Jeg har rene og fine øreganger og bruker q-tips ofte, lar det ikke bygge seg opp. 

Anonymkode: fc51e...32a

Vaxol, som er en av de aller vanligste øredråpene du får kjøpt på apoteket er kun rein olivenolje.

Q-tips skal aldri brukes inne i øregangen.

Anonymkode: 8cfab...ddb

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn liten parfymeflaske, kanskje?

Anonymkode: dc288...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av en eller annen grunn ville jeg vært litt skeptisk til å ha vanlig olivenolje i øret. Den inneholder mye rart, og lukter ganske mye. Vaxol er renset olivenolje, uten luktstoffer eller andre urenheter. 

Ser for meg at det kan bli ganske klissete i øret om man bruker vanlig kaldpresset olivenolje fra Spania kjøpt på Kiwi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du noen gang prøvd å ha olje i ørene....? Før du lager dette, vær klar over at det er en svært ubehagelig og vemmelig følelse å ha oljeaktige greier inne i ørengangene. Min voksne sønn fikk en medisin som var oljeaktig en gang og skulle sprayes i ørene, og han klarte bare å få det i ørene en enkelt gang. Det var grusomt, iflg han.

Jeg skjønner at det er ørevoks du vil til livs, men er det ikke bedre å forebygge oppbygging av ørevoks med q-tips? Jeg har rene og fine øreganger og bruker q-tips ofte, lar det ikke bygge seg opp. 

Anonymkode: fc51e...32a

Det er ikke anbefalt å bruke q tips ved ørevoks.

Anonymkode: 56e80...b7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du noen gang prøvd å ha olje i ørene....? Før du lager dette, vær klar over at det er en svært ubehagelig og vemmelig følelse å ha oljeaktige greier inne i ørengangene. Min voksne sønn fikk en medisin som var oljeaktig en gang og skulle sprayes i ørene, og han klarte bare å få det i ørene en enkelt gang. Det var grusomt, iflg han.

Jeg skjønner at det er ørevoks du vil til livs, men er det ikke bedre å forebygge oppbygging av ørevoks med q-tips? Jeg har rene og fine øreganger og bruker q-tips ofte, lar det ikke bygge seg opp. 

Anonymkode: fc51e...32a

Q-tips kan være mer skade enn hjelp, da det lett kan dytte ørevoks innover i øregangen. 

Det er anbefalt å bruke slike oljeprodukter som Vaxol eller Revaxør for å løse opp ørevoksen og få den til å renne ut av øret. 

 

Leger som får vite om at folk bruker Q-tips eller andre "spisse gjenstander" i øret, pleier å gi råd om at du ikke skal stikke noe som er spissere enn albuen din inn i øregangen. 

Anonymkode: 00686...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vaxol, som er en av de aller vanligste øredråpene du får kjøpt på apoteket er kun rein olivenolje.

Q-tips skal aldri brukes inne i øregangen.

Anonymkode: 8cfab...ddb

Skal ikke brukes hvis du har vært så dårlig på å bruke det at du har øret fullt av ørevoks fra før, ja. Da ville jo en q-tips dytte ørevoksklumpene lenger inn. MEN holder man det vedlike og hindrer at det bygger seg opp svære klumper med ørevoks i utgangspunktet, kan man fint bruke q-tips. Ikke noe problem. Man må holde det rent. Har brukt det hele livet og har gullende rene øreganger uten kladder eller klumper av ørevoks. Samme med de voksne barna mine.

Anonymkode: fc51e...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag. :) Hvilke flere forslag til pumper har dere? Ser etter noe for å lage en "hjemmelaga" vaxol. Ha en god helg folkens. 

 :)

Anonymkode: 1c5e9...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 20.22):

Takk for gode forslag. :) Hvilke flere forslag til pumper har dere? Ser etter noe for å lage en "hjemmelaga" vaxol. Ha en god helg folkens. 

 :)

Anonymkode: 1c5e9...29e

Hei. Har dere noen flere forslag til hjemmelaga pumpe folkens? Ha en god helg. :)

Anonymkode: 1c5e9...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sprayet olje inn i ørene, men heller fått tak i en dråpeteller og dryppet et par dråper isteden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 12.19):

Skal ikke brukes hvis du har vært så dårlig på å bruke det at du har øret fullt av ørevoks fra før, ja. Da ville jo en q-tips dytte ørevoksklumpene lenger inn. MEN holder man det vedlike og hindrer at det bygger seg opp svære klumper med ørevoks i utgangspunktet, kan man fint bruke q-tips. Ikke noe problem. Man må holde det rent. Har brukt det hele livet og har gullende rene øreganger uten kladder eller klumper av ørevoks. Samme med de voksne barna mine.

Anonymkode: fc51e...32a

Det at dere har brukt det hele livet betyr ikke at det er bra, eller at det anbefales.

Dette er noe øreleger jobber hardt for å få ut til folk, for de opplever SVÆRT ofte mennesker som får forferdelige øreinfeksjoner på grunn av biter av q-tippen som faller av inni der. Det skaper et helvete. Og det er folk som i "aaaalle år har brukt q-tip og det har gått helt fint!" - helt til det ikke går fint.

Anonymkode: 3859a...9dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre: Ikke q-tips, det kan gjøre vondt verre, og bruk en vanlig dråpeteller. Ligg på siden og drypp inn. Mye enklere enn spray synes jeg.

Anonymkode: 917e5...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 18.36):

Hei :) Hvor kan man kjøpe en flaske med pumpe for å lage sin egen ørespray? Jeg ønsker ha f.eks olivenolje i flaska også bruke denne flaska for olje ørene. Ha en fin kveld folkens. 

Anonymkode: 1c5e9...29e

Hva skal formålet med dette være, bortsett fra å skade ørene?

 

Anonymkode: 2b897...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skyller alltid ørene med ballong uten å ha i olje først. Da kommer det alltid voks ut. Hvis jeg føler at jeg ikke har fått ut alt, drypper jeg lit matolje i og skyller på nytt etter en stund. Skjønner ikke at du lager så mye styr ut av dette.

Anonymkode: ce1f7...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...